Symfonia KSeF > Kontrahenci | | Drukuj |
Dane kontrahentów serwisie Symfonia KSeF rejestrowane są w celu:
•określenia Typu kontrahenta jako Kosztowy oraz/lub Handlowy. Ustawienie określa do których modułów Symfonii (Finanse i Księgowość oraz Handel) pobranie dokumentów kontrahenta będzie możliwe.
•ustawienie danych kontaktowych: adresu e-mail oraz numeru telefonu.
Gdy Typ kontrahenta nie został określony możliwe jest pobranie dokumentów zarówno do modułu Finanse i Księgowość jaki Handel.
Lista kontrahentów
Lista kontrahentów zarejestrowanych w serwisie dostępna jest po przejściu do widoku Zarządzanie firmą.
Po przełączeniu się na grupę Kontrahenci prezentowana jest lista.
Aby ustawić typ kontrahenta dla pobierania dokumentów
Aby ustawić Typ kontrahenta (określający do którego modułu aplikacji desktopowej możliwe będzie pobranie dokumentów):
1.Odszukaj kontrahenta i kliknij na jego nazwie.
2.W otwartym oknie określ Typ kontrahenta zaznaczając:
•Kosztowy aby dostępne było pobieranie dokumentów kontrahenta do modułu Finanse i Księgowość.
•Handlowy aby dostępne było pobieranie dokumentów kontrahenta do modułu Handel.
3.Zatwierdź zmiany przyciskiem Zapisz.
Aby zbiorczo ustawić typ kontrahenta dla pobierania dokumentów
Aby ustawić Typ kontrahenta (określający do którego modułu aplikacji desktopowej możliwe będzie pobranie dokumentów) jednocześnie dla wielu kontrahentów:
1.Zaznacz na liście tych kontrahentów, których typ chcesz ustawić i kliknij symbol ołówka .
2.W otwartym okienku ustaw Typ kontrahenta zaznaczając:
•Kosztowy aby dostępne było pobieranie dokumentów kontrahenta do modułu Finanse i Księgowość.
•Handlowy aby dostępne było pobieranie dokumentów kontrahenta do modułu Handel.
3.Zatwierdź zmiany przyciskiem Zapisz.
Aby ustawić danie kontaktowe kontrahenta
Zarządzanie danymi kontaktowymi kontrahenta dostępne jest z okna szczegółów otwieranego po kliknięciu w jego nazwę.
Aby szybko ustawić adres e-mail lub telefon:
1.Odszukaj kontrahenta na liście.
2.Kliknij w jego wierszu + e-mail lub + telefon aby otworzyć dialog, w którym można wprowadzić dane.
3.Zatwierdź zmiany klikając Zapisz.
Kontrahenci na liście dokumentów zakupowych
Obierając dokumenty zakupowe w Symfonia KSeF, możesz określić Typ kontrahenta klikając w jego nazwę na liście dokumentów zakupowych.
W otwartym oknie dialogowym zaznaczenie:
•Kosztowy włącza pobieranie dokumentów kontrahenta do modułu Finanse i Księgowość.
•Handlowy włącza pobieranie dokumentów kontrahenta do modułu Handel.