Przygotowanie do pracy > Plan kont > Słowniki w planie kont

Drukuj

Słowniki w planie kont

W Symfonii słowniki używane jako analityka w planie kont, obowiązują nie tylko dla danego roku obrotowego, lecz mają charakter globalny. Oznacza to, że są one dostępne we wszystkich latach obrotowych danej firmy.

 

Słownik wprowadzony do kartoteki Słowniki można podpiąć w Planie Kont jako analitykę.

 

Aby dodać słownik do Planu kont, w menu Ustawienia > Plan kont wybierz konto, do którego zostanie podpięty słownik.

 

Po wybraniu przycisku Dodaj, Użytkownik definiując konto powinien wybrać rodzaj konta jako analityczne a w polu numer, po rozwinięciu kartoteki słowników, wskazać wybrany do podpięcia słownik. Operację należy zapisać.

Po podświetleniu do edycji zdefiniowanego konta, należy otworzyć listę elementów wybranego słownika poleceniem Kartoteka w Planie kont.

 

W otwartym oknie można dodawać i usuwać elementy słownika, zmieniać ich parametry, zmieniać aktywność, importować i eksportować oraz nadawać pozycję i wskazywać wybrany element słownika do użycia.