Jak to zrobić? > Wprowadzanie dokumentu otwierającego transakcję | | Drukuj |
1.W oknie do wprowadzania dokumentów wypełnij niezbędne pola dokumentu.
2.Ustaw kursor po tej stronie zapisu (tj. na kwocie lub numerze konta), która ma być uwzględniona w rozrachunkach. Możesz wybrać tylko stronę z zapisem na koncie rozrachunkowym.
3.Wybierz przycisk Rozrachunki. Pojawi się okno, w którym możesz prowadzić dalsze rozliczenia.
4.Zaznacz pole wyboru Nowa transakcja. Automatycznie pojawi się podpowiadany Termin płatności i Oprocentowanie.
5.Wybierz numer rachunku bankowego, na który ma być dokonana zapłata naciskając przycisk Rachunek bankowy (przycisk aktywny tylko przy zobowiązaniach).
6.Przyjmij podpowiadane lub wpisz własne wartości w pole Terminy płatności.
7.Przyjmij podpowiadane lub wpisz własne wartości w pole Oprocentowanie. Możesz wpisać wysokość stopy procentowej bezpośrednio w pole lub wskazać pole wyboru Ustawowe i przyjąć stopę odsetek określoną w parametrach stałych programu.
8.Jeśli wszystko jest poprawnie wypełnione, wybierz przycisk Zapisz. Dokument będzie uwzględniony w rozrachunkach dopiero po zapisaniu go w buforze lub w księgach.