Jak to zrobić? > Wprowadzanie dokumentu otwierającego transakcję

Drukuj

Wprowadzanie dokumentu otwierającego transakcję

1.W oknie do wprowadzania dokumentów wypełnij niezbędne pola dokumentu.

2.Ustaw kursor po tej stronie zapisu (tj. na kwocie lub numerze konta), która ma być uwzględniona w rozrachunkach. Możesz wybrać tylko stronę z zapisem na koncie rozrachunkowym.

3.Wybierz przycisk Rozrachunki. Pojawi się okno, w którym możesz prowadzić dalsze rozliczenia.

4.Zaznacz pole wyboru Nowa transakcja. Automatycznie pojawi się podpowiadany Termin płatności i Oprocentowanie.

5.Wybierz numer rachunku bankowego, na który ma być dokonana zapłata naciskając przycisk Rachunek bankowy (przycisk aktywny tylko przy zobowiązaniach).

6.Przyjmij podpowiadane lub wpisz własne wartości w pole Terminy płatności.

7.Przyjmij podpowiadane lub wpisz własne wartości w pole Oprocentowanie. Możesz wpisać wysokość stopy procentowej bezpośrednio w pole lub wskazać pole wyboru Ustawowe i przyjąć stopę odsetek określoną w parametrach stałych programu.

8.Jeśli wszystko jest poprawnie wypełnione, wybierz przycisk Zapisz. Dokument będzie uwzględniony w rozrachunkach dopiero po zapisaniu go w buforze lub w księgach.