Instrukcja administratora > Parametryzacja systemu > Tłumaczenia wydruków | | Drukuj |
W programie istnieje możliwość przetłumaczenia dowolnego wydruku na dowolny język. Jest to przydatne w przypadku, gdy chcemy wysłać wydruk za granicę, gdzie ma siedzibę firma której naliczamy płace w Polsce. Najpierw należy uzupełnić słownik danego języka. Słowniki uzupełniamy raczej o frazy (całe wyrażenia) niż o pojedyncze wyrazy. Pozwoli to uniknąć lapsusów językowych. Na przykład lepiej jest przetłumaczyć na angielski całą frazę Lista płac numer jako List of payment number niż pojedyńcze wyrazy lista, płac i numer, gdyż późniejsze pojawienie się tych słów w innym kontekście może spowodować problemy. Wyrażenia do przetłumaczenia wpisujemy z dokładnością do wielkich i małych liter, a także czasem wraz ze znakami sterującymi języka HTML (np. gdy fraza nazwisko i imię zawiera w sobie niedzielące spacje, do słownika musimy wpisać nazwisko Nowy słownik języka zakładamy wybierając Menu - Ustawienia - Języki i naciskając przycisk ![]() Następnie uzupełniamy listę fraz lub słów dla danego języka o wyrażenia występujące na potrzebnych wydrukach. Listę można uzupełniać sukcesywnie dla kolejnych dokumentów, sprawdzając czy dany wydruk został już w całości przetłumaczony. Tłumaczenia danego wydruku dokonujemy w przeglądarce wydruków naciskając prawy klawisz myszy i wybierając Tłumacz na język ... ![]() |