Instrukcja administratora > Bezpieczeństwo danych > Serwisowanie danych | | Drukuj |
W razie jakichkolwiek problemów lub wątpliwości związanych z działaniem systemu zawsze mamy możliwość konsultacji telefonicznej z dystrybutorem lub producentem. Jeśli rozmowa telefoniczna jest niewystarczająca możemy porady techniczne uzyskać również w biurze firmy lub na życzenie w siedzibie użytkownika.
Niektóre awarie bazy danych lub błędne działanie wymagają wglądu do programu, a niektóre dostarczenia danych do serwisu. Obecnie, jeśli mamy dostęp do internetu, możemy skorzystać z dodatkowych możliwości bezpośrednio w programie, pozwalających na szybki kontakt z dystrybutorem lub producentem. W prosty sposób możemy zarówno przedstawić występujące problemy, jak również przesłać załączoną bazę danych do konsultacji lub naprawy. W niektórych przypadkach pozwoli to na uniknięcie późniejszych kłopotów i poważniejszych powikłań.
Do funkcji serwisowych należą:
•Serwis on-line - zgłoszenie problemu poprzez założenie sprawy serwisowej on-line, można wywołać poprzez Pomoc-Serwis on-line lub logując się na swoje konto na naszej stronie Symfonia strefa klienta
•Zdalny serwis - połączenie zdalne z komputerem klienta, patrz Pomoc - Zdalny serwis
•Wysyłanie danych do serwisu - wysyłanie zanonimizowanej bazy danych do sprawdzenia w serwisie, patrz Zbiory - Narzędzia - Wysyłanie danych do serwisu
Przed wysyłką należy skontaktować się z działem pomocy technicznej w celu założenia sprawy serwisowej z zadaniem wysyłki danych do serwisu.
Jeśli funkcje związane z serwisowaniem danych nie są dostępne, oznacza to, że serwer SQL zainstalowany jest na innym komputerze niż właściwy program. W takim przypadku należy w menu głównym wybrać Ustawienia - Środowisko i na zakładce Zaawansowane właściwie określić parametry w sekcji Archiwum (patrz Parametryzacja systemu - Środowisko).