Dodano obsługę wydruków potwierdzenia płatności kartą na drukarkach fiskalnych z terminali eService PAX A35 oraz eService Ingenico Lane/3600 W Symfonia Detal dodana została obsługa terminali eService PAX A35 oraz eService Ingenico Lane/3600. Konfiguracja terminala odbywa się podczas dodawania nowego serwera lub po zalogowaniu w ustawieniach terminala płatniczego. Użytkownik najpierw wybiera model, a następnie uzupełnia adres IP oraz port terminala i zatwierdza zmiany.
![]()
![]()
Po poprawnym skonfigurowaniu terminala istnieje możliwość wybrania opcji Karta. Na ekranie zostanie wyświetlone pytanie dotyczące potwierdzenia wysyłki płatności do terminala z możliwymi do wyboru opcjami: Tak – zatwierdzenie przekazania płatności do terminala, Nie – anulowanie płatności.
![]()
Po kliknięciu Tak płatność zostaje przekazana do terminala. Na terminalu wyświetli się przesłana kwota do zapłaty i będzie możliwość przyjęcia płatności od klienta.
Jeżeli wykorzystywany jest terminal bez wbudowanej drukarki po poprawnym przyjęciu płatności wyświetli się komunikat z pytaniem o wydruk kopii potwierdzenia dla klienta.
![]()
Wybranie opcji Tak spowoduje wydruk na drukarce fiskalnej w dwóch kopiach – dla sprzedawcy oraz klienta. Kliknięcie Nie sprawi, że wydrukowane zostanie tylko potwierdzenie dla sprzedawcy.
![]() ![]()
Potwierdzenie nieudanej płatności zawsze drukowane jest w dwóch kopiach.
![]() ![]()
Od razu po wydruku potwierdzenia płatności wydrukowany zostanie paragon lub faktura na drukarce fiskalnej. Wystawiony dokument sprzedaży widoczny będzie w systemie Symfonia ERP Handel w kartotece Dokumenty>Sprzedaż. Dokument płatności będzie powiązany z wystawionym dokumentem sprzedaży, a także będzie widoczny w zakładce Dokumenty>Płatności.
Dodano opcję zamknięcia dnia na terminalu eService z poziomu aplikacji Symfonia Detal W Symfonia Detal została dodana opcja zamknięcia dnia na terminalu płatniczym. W celu zamknięcia dnia i wydruku raportu dobowego terminala należy kliknąć przycisk wylogowania, a następnie wybrać opcję Przejdź do rozliczeń.
![]()
Jeżeli w ustawieniach terminala wybrany jest protokół eService, dostępny jest Raport dobowy terminala płatniczego. Po kliknięciu Generuj raport przy tej opcji, na podłączonym terminalu płatniczym zostanie zamknięty dzień i wydrukuje się raport dobowy.
![]()
Zmieniono działanie przycisku „Sprawdź status płatności” na terminalach eService W przypadku, gdy w Symfonia Detal widoczna jest informacja o niepowodzeniu transakcji, ale na terminalu eService widnieje niezakończona operacja (np. zbyt długi czas oczekiwania na zakończenie transakcji lub anulowanie operacji z poziomu aplikacji), dostępna będzie opcja Sprawdź status płatności.
![]()
Wybranie tej opcji spowoduje wyświetlenie się komunikatu zgodnie z informacją zwróconą przez terminal płatniczy: •Jeżeli transakcja na terminalu została zakończona pomyślnie, wyświetli się komunikat Transakcja zakończona pomyślnie! Nastąpi dokończenie procesu sprzedaży.
![]()
Kliknięcie OK spowoduje dokończenie procesu sprzedaży. W przypadku terminala bez wbudowanej drukarki dodatkowo wyświetli się komunikat z pytaniem o wydruk kopii potwierdzenia płatności.
![]()
Wybranie opcji Tak spowoduje wydruk w dwóch kopiach – dla sprzedawcy oraz klienta. Kliknięcie Nie sprawi, że wydrukowane zostanie tylko potwierdzenie dla sprzedawcy. Następnie na drukarce fiskalnej wydrukowany zostanie dokument sprzedaży oraz wystawione zostaną odpowiednie dokumenty w systemie Symfonia ERP Handel;
•Jeżeli na terminalu istnieje niedokończona transakcja pojawi się komunikat Terminal zajęty, anuluj wszystkie aktywne operacje na terminalu i spróbuj ponownie.
![]()
W tej sytuacji należy zamknąć komunikat klikając OK, zakończyć wszystkie operacje widoczne na terminalu i ponownie sprawdzić status płatności;
•Jeżeli terminal nie posiada drukarki, a transakcja została odrzucona z powodu np. błędnego PIN-u czy niewystarczających środków na koncie, pojawi się komunikat Nie udało się zrealizować płatności! Nie można dokończyć sprzedaży. Czy chcesz wydrukować potwierdzenie płatności?.
![]()
Wybranie opcji Tak spowoduje, że na drukarce fiskalnej wydrukowane zostanie potwierdzenie ostatniej płatności w dwóch kopiach – dla sprzedawcy oraz klienta. Kliknięcie Nie spowoduje zamknięcie komunikatu bez drukowania potwierdzeń. Po zamknięciu komunikatu należy ponowić płatność kartą lub zmienić metodę płatności;
•Jeżeli transakcja została odrzucona jeszcze przed użyciem karty/wpisaniem kodu Blik (np. klikając czerwony przycisk na terminalu) wyświetli się komunikat Nie udało się zrealizować płatności! Nie można dokończyć sprzedaży. Ten sam komunikat pojawi się także w przypadku każdej odrzuconej transakcji na terminalu z wbudowaną drukarką.
![]()
Należy kliknąć OK w celu zamknięcia komunikatu, a następnie ponowić płatność kartą lub zmienić metodę płatności;
•Jeżeli wystąpi inny problem, pojawi się informacja Wystąpił błąd podczas wykonywania operacji! Sprawdź status transakcji na terminalu!.
![]()
Należy zamknąć komunikat klikając OK i zweryfikować status transakcji na terminalu.
W pozostałych przypadkach nie będzie opcji sprawdzenia statusu, należy wybrać jedną z pozostałych opcji w zależności od informacji wyświetlanej na terminalu. |
Dodano przycisk sprawdzający status ostatniej transakcji na terminalu eService Użytkownik po zalogowaniu do Symfonii Detal ma możliwość sprawdzenia statusu ostatniej transakcji na terminalu eService. W przypadku gdy płatność na terminalu została anulowana lub odrzucona na ekranie wyświetli się okno w którym został dodany przycisk Sprawdź status płatności.
![]()
Po jego kliknięciu na ekranie wyświetlony zostanie komunikat informujący o statusie płatności, której nie udało się zrealizować.
![]()
W przypadku gdy płatność zostanie zaakceptowana na terminalu płatniczym ale zostanie anulowana w Symfonii Detal na ekranie wyświetli się komunikat, że płatność została anulowana. Po kliknięciu przycisku Sprawdź status płatności wyświetli się okno z komunikatem.
![]()
Dodano obsługę kodów UPC-A oraz UPC-E Do rozwiązania Symfonia Detal została dodana obsługa kodów UPC-A oraz UPC-E. Po zeskanowaniu kodu UPC-A składającego się z 12 cyfr lub kodu UPC-E składającego się z 5 cyfr towar zostanie dodany do sprzedaży.
![]()
Po przejściu do zakładki Towary a następnie zeskanowaniu kodu UPC zostanie wyszukany towar z przypisanym kodem.
![]() |
Dostosowano do Symfonia Handel 2025.1 Rozwiązanie Symfonia Detal zostało przystosowane do współpracy z Symfonia Handel 2025.1.
![]()
|
Dodano opcję resetowania hasła dla administratora systemu W Symfonia Detal API dodana została możliwość zresetowania hasła użytkownika pełniącego rolę administratora systemu.
W celu odzyskania hasła administrator, na urządzeniu, na którym zainstalowane jest Symfonia Detal API, powinien zatrzymać usługę Symfonia Detal API.
![]()
Po zatrzymaniu usługi należy przejść do folderu, w którym zainstalowane zostało Symfonia Detal API z poziomu Wiersza Poleceń i wykonać polecenie Symfonia.Detal.Server.WebApi.exe /reset.
![]()
Po wykonaniu tego polecenia pojawi się komunikat Czy chcesz zmienić hasło administratora systemu. W celu potwierdzenia operacji należy wpisać y i zatwierdzić przyciskiem Enter. Wpisanie n spowoduje anulowanie operacji, hasło nie zostanie zmienione.
![]()
Po zatwierdzeniu operacji pojawi się komunikat Ustawiono hasło [nowe hasło] dla użytkownika [login administratora systemu].
![]()
Po zresetowaniu danych logowania należy uruchomić ponownie usługę, a następnie zalogować się do Symfonia Detal API za pomocą wygenerowanego hasła.
![]()
Po zalogowaniu się, administrator ma możliwość zmiany wygenerowanego hasła przechodząc do zakładki Użytkownicy i wybierając opcję Zmień hasło przy odpowiednim użytkowniku.
Należy pamiętać, że opcja zresetowania hasła dotyczy tylko pierwszego użytkownika pełniącego rolę administratora systemu, który został wybrany podczas instalacji Symfonia Detal API. |
Dodano obsługę terminala eService PAX A920Pro W Symfonia Detal została dodana obsługa terminala płatniczego eService PAX A920Pro. Podczas konfiguracji nowego serwera, na etapie podawania danych terminala płatniczego, istnieje możliwość wyboru modelu eService. Po wybraniu modelu pojawią się ustawienia, które należy uzupełnić poprawnymi danymi terminala.
![]()
W ustawieniach terminala płatniczego, w polu Model, znajduje się opcja wybrana podczas konfiguracji firmy. Użytkownik ma możliwość zmiany tego ustawienia, wybierając jeden z wariantów, a następnie zatwierdzając zmianę przyciskiem Zapisz.
![]()
Dodano możliwość oznaczenia płatności kartą jako zakończona dla użytkownika z odpowiednim uprawnieniem W Symfonia Detal API zostało dodane uprawnienie do oznaczania płatności jako zakończona. W zakładce Użytkownicy należy obok wybranego użytkownika wybrać Opcje > Uprawnienia.
![]()
W otwartym oknie uprawnień w sekcji Symfonia Detal – Użytkownik znajduje się uprawnienie Oznaczanie płatności jako zakończona. Po przejściu do trybu edycji należy nadać uprawnienie użytkownikowi oraz zapisać wprowadzone zmiany.
![]()
Użytkownik po zalogowaniu do Symfonii Detal będzie miał możliwość oznaczenia płatności jako zakończona w sytuacji, gdy płatność na terminalu zostanie zakończona pomyślnie, ale pomimo tego pojawi się komunikat o niepowodzeniu. Sprzedaż zostanie wtedy zakończona, wydrukuje się dokument sprzedaży na drukarce fiskalnej oraz wystawią się odpowiednie dokumenty w Symfonia ERP Handel.
![]()
Jeśli użytkownik nie posiada uprawnienia Oznaczanie płatności jako zakończona, po wybraniu tego przycisku pojawi się okno do potwierdzenia operacji.
![]()
W tej sytuacji konieczne jest zalogowanie się przez użytkownika z odpowiednimi uprawnieniami w celu kontynuowania. Użytkownik z nadanym uprawnieniem Oznaczanie płatności jako zakończona skanuje kartę lub wpisuje login oraz hasło we wskazane pola, a następnie zatwierdza dane przyciskiem Potwierdź. Przycisk Anuluj zamyka wyświetlane okno i przerywa operację. |
Dodano obsługę protokołu drukarki fiskalnej Elzab W Symfonia Detal została dodana obsługa protokołu drukarki fiskalnej Elzab. Podczas konfiguracji nowego serwera, na etapie podawania danych drukarki fiskalnej, istnieje możliwość wyboru protokołu ElzabSTX.
![]()
W ustawieniach drukarki fiskalnej, w polu Protokół, znajduje się opcja wybrana podczas konfiguracji firmy. Użytkownik ma możliwość zmiany tego ustawienia, wybierając jeden z wariantów, a następnie zatwierdzając zmianę przyciskiem Zapisz.
![]() |
API Rozwiązanie Symfonia Detal zostało przystosowane do współpracy z Symfonia Handel 2025.
![]() |