W zakładce Płatności użytkownik ma możliwość przejrzenia historii płatności wykonanych danego dnia. Prezentowane są one w postaci listy zawierającej informacje takie jak: Kontrahent, Numer dokumentu, Data, Kwota w zł oraz Typ operacji. Po prawej stronie podsumowane są wszystkie wpłaty oraz wypłaty z podziałem na typ płatności.
Należy pamiętać, że dodatkowe metody płatności będą widoczne na podsumowaniu tylko wtedy, gdy zostaną one włączone w Symfonia Detal API (Ustawienia > Dodatkowa metoda płatności).
W przypadku ustawienia takiego samego rejestru dla różnych metod płatności w Symfonia Detal API (Stacje robocze > Płatności) nie będzie widoczny podział na typy operacji.
Użytkownik ma możliwość wprowadzania wpłat i wypłat z kasy. Należy wybrać rodzaj transakcji klikając odpowiedni przycisk – Wpłata lub Wypłata.
Następnie pojawi się okno, gdzie będzie możliwość dokonania wpłaty lub wypłaty w zależności od wybranej opcji.
W polu Podaj kwotę zł należy podać kwotę transakcji w zł. Przy wpisywaniu kwoty transakcji użytkownik korzysta z klawiatury wyświetlanej po prawej stronie ekranu. Poniżej można opcjonalnie dodać opis płatności.
Po uzupełnieniu wszystkich wymaganych pól przycisk Zatwierdź stanie się aktywny. Aby wystawić płatność należy kliknąć Zatwierdź, a następnie w wyświetlonym oknie kliknąć przycisk Utwórz.
Wystawiony dokument jest widoczny na liście płatności oraz w systemie Symfonia ERP Handel w kartotece Dokumenty > Płatności.