Aby dodać nowe dane logowania należy kliknąć przycisk Dodaj firmę i w wyświetlonym oknie uzupełnić dane:
•nazwę firmy;
•domyślny login – login, który będzie domyślnie uzupełniany po wskazaniu firmy;
•adres IP serwera, do którego łączy się klient;
•nazwę stanowiska.
Po wprowadzeniu wymaganych danych należy przejść do kolejnego kroku wybierając przycisk Dalej. Przycisk Anuluj powoduje zamknięcie okna bez zapisywania zmian.
W następnym kroku, aby mieć możliwość dokończenia konfiguracji, należy wpisać dane logowania do Symfonia Detal Api oraz zatwierdzić je przyciskiem Dalej.
Po zalogowaniu należy wybrać z listy rozwijanej parametry dokumentów sprzedaży.
Jeśli wszystkie pola zostały uzupełnione należy wybrać przycisk Dalej.
Kolejnym etapem jest ustawienie parametrów płatności. Należy uzupełnić pola opcjami dostępnymi na liście rozwijanej oraz zatwierdzić klikając Dalej.
Następny krok pojawi się tylko, jeśli włączone zostały dodatkowe metody płatności w Symfonia Detal API (Ustawienia > Dodatkowe metody płatności). Należy uzupełnić parametry dla każdej z dodanych metod płatności oraz zatwierdzić klikając Dalej.
Nie ma możliwości wyboru rejestrów pieniężnych jednowalutowych w walucie innej niż PLN.
Następnie użytkownik powinien uzupełnić dane dotyczące drukarki fiskalnej.
W ostatnim kroku należy zaznaczyć pole wyboru oraz podać dane terminala płatniczego, jeśli płatności kartą mają być włączone.
Po kliknięciu przycisku Dalej pojawi się komunikat "Czy na pewno chcesz zapisać?".
Kliknięcie Tak spowoduje, że nowa pozycja zostanie dodana do listy.