Użytkownik ma możliwość zamiany paragonu na fakturę. Po wpisaniu poprawnego numeru NIP lub PESEL na ekranie wyświetla się przycisk Zamień na fakturę.
Wybranie tej opcji powoduje wyświetlenie okna wyboru kontrahenta. Jeśli kontrahent o podanym NIP/PESEL widnieje w systemie Symfonia ERP Handel pojawi się on na liście z dostępnymi opcjami Wybierz oraz Edytuj.
Kliknięcie Wybierz przypisuje wybranego kontrahenta do aktualnej sprzedaży, jego dane wraz z numerem NIP lub PESEL będą widoczne na wydrukowanej fakturze.
Opcja Edytuj pozwala na edycję kontrahenta z listy. Pojawi się okno z danymi, które można zmodyfikować oraz zatwierdzić wybierając przycisk Zapisz. Kliknięcie Anuluj sprawia, że wprowadzone zmiany nie zostaną zapisane.
Istnieje także możliwość dodania nowego kontrahenta z wpisanym numerem NIP lub PESEL, w tym przypadku należy wybrać przycisk Nowy Kontrahent.
Po wybraniu tej opcji otworzy się okno dodawania kontrahenta. Należy wpisać dane oraz zatwierdzić przyciskiem Zapisz.
Należy pamiętać, że pola: Nazwa, Kod, Ulica, Miejscowość oraz Kod pocztowy muszą zostać uzupełnione. W przeciwnym wypadku nie będzie możliwości zapisu.
Jeśli podany NIP widnieje w GUS, dane przypisane do danego numeru są pobierane i automatycznie uzupełniane. Istnieje możliwość edycji pobranych informacji lub zapisu bez wprowadzania zmian.