Użytkownik ma możliwość przyjęcia płatności inną formą niż karta i gotówka. W pierwszej kolejności należy w Symfonia Detal API włączyć ustawienie Dodatkowe metody płatności oraz podać ich nazwy, a także, w ustawieniach stacji roboczych, uzupełnić parametry dokumentów. W oknie sprzedaży pojawi się przycisk z nazwą dodatkowej formą płatności Inne.
Jeżeli dodana została więcej niż jedna dodatkowa forma płatności po wybraniu tej opcji pojawi się lista, z której należy wybrać odpowiednią nazwę.
Wybranie formy płatności spowoduje pokazanie się ekranu podobnego jak przy płatnościach gotówkowych. Użytkownik wybiera kwotę płatności z dostępnych opcji widocznych na górze ekranu.
Po wybraniu opcji Inna kwota wyświetlona zostanie klawiatura – użytkownik ma możliwość podania kwoty ręcznie wpisując ją w wyświetlane pole.
Poniżej znajduje się informacja o kwocie do zapłaty, sumie wpłaconej kwoty oraz reszcie, która zostanie po dokonaniu płatności. Po podaniu kwoty aktywny staje się przycisk Przyjmij płatność. Po jego kliknięciu na drukarce fiskalnej zostaje wydrukowany paragon lub faktura.
Należy pamiętać o skonfigurowaniu każdej z dodatkowych metod płatności w ustawieniach stacji roboczych w Symfonia Detal API. W przeciwnym wypadku dokonanie płatności tą metodą nie będzie możliwe.
Wystawiony dokument sprzedaży widoczny jest w systemie Symfonia ERP Handel w kartotece Dokumenty > Sprzedaż.