Rozpoczęcie pracy > Urzędy Skarbowe | | Drukuj |
Znajdujące się w kartotece Urzędy opisy urzędów skarbowych wykorzystywane są podczas tworzenia deklaracji podatkowych i wystawiania przelewów podatkowych.
Wprowadzenie urzędów skarbowych
Rozpoczynając pracę w programem można wprowadzić urzędy za pomocą raportu który automatycznie zaktualizuje zawartość kartoteki urzędów.
W tym celu:
1.Wybierz z menu Funkcje > Raporty [Ctrl+8]. Otwarte zostanie okno Kartoteka programów.
2.Przejdź do katalogu Kartoteki > Urzędy > Urzędy skarbowe.
3.Wybierz województwa, z którego chcesz wprowadzić urzędy skarbowe i kliknij na nim prawym przyciskiem myszy. Z menu podręcznego wybierz polecenie Wykonaj raport. Po wykonaniu raportu wyświetlane jest okno z podsumowaniem operacji.
Urzędy można również ręcznie dodawać i edytować w oknie kartoteki Urzędy [Ctrl+u].
Ukrycie urzędów na listach
Jeśli w kartotece urzędów skarbowych dodane zostały urzędy, których nie chcemy widzieć na listach wyboru można przełączyć ich aktywność. W tym celu:
1.Z menu programu wybierz Kartoteki > Urzędy [Ctrl+u].
2.W oknie kartoteki Kartoteka urzędów wybierz urzędy, których aktywność w programie chcesz zmienić.
3.Kliknij przycisk Operacje i wybierz z menu polecenie Zmiana aktywności. Otworzy się okno Zmiana aktywności wybranych urzędów.
4.Kliknij w pole aktywny / nieaktywny aby przełączyć status na jaki zostanie zmieniona aktywność wybranych urzędów.
5.Zatwierdź zmiany przyciskiem OK.
Edycja danych urzędów skarbowych
Jeśli zaistnieje potrzeba zmiany danych urzędu skarbowego:
1.Otwórz kartotekę Urzędy [Ctrl+u] i w otwartym oknie podwójnie kliknij na wybranym urzędzie aby otworzyć okno z jego opisem.
2.Kliknij przycisk Edytuj, aby włączyć tryb edycji danych urzędu.
3.Po zakończeniu edycji zatwierdź zmiany przyciskiem Zapisz.