Komunikaty obsługi bazy danych > Lista komunikatów > komunikat nr 161 | | Drukuj |
Błąd definiowany jest jako przekroczenie dostępnych licencji Pervasive.
Występuje zazwyczaj w przypadku gdy:
•Nie zostanie wprowadzona na serwerze zakupiona licencja Pervasive, a będzie tylko tymczasowa 30 dniowa. Po upływie 30 dni, pojawi się komunikat o błędzie 161.
•Zostanie wprowadzona licencja do innej wersji oprogramowania Pervasive niż ta, która została zainstalowana na maszynie.
•Zostanie przekroczona dostępna ilość licencji.
•Jeśli któryś z modułów Symfonii został zainstalowany lokalnie na stacji roboczej, na której upłynął 30 dniowy okres licencji próbnej.
Aby rozwiązać problemy z błędem 161 upewnij się, że:
•Na serwerze zainstalowano Pervasive w wersji Workgroup lub Serwer.
•Na stacji roboczej Pervasive został skonfigurowany jako klient.
•Na stacji roboczej Symfonia została zainstalowana jako stacja robocza.
Jeśli instalacja jest poprawna według zaleceń instrukcji instalacji, a błąd nadal występuje, sprawdź w PSQL License Administrator na serwerze czy został poprawnie wprowadzony klucz licencji Pervasive.
Aby sprawdzić status licencji Pervasive uruchom PSQL License Administrator znajdujący się w menu Start w grupie aplikacji Actian PSQL 12\Utilities.
Jeżeli licencja jest poprawna to tabeli License Information wyświetlane są jej właściwości:
•Product Name – nazwa produktu np. Pervasive PSQL 12 Workgroup,
•State – stan licencji np: Active,
•User Count – liczba użytkowników bazy,
•Expiration Date – termin wygaśnięcia licencji lub w przypadku licencji bezterminowej n/a.
Jeśli wystąpi problem związany z licencją Pervasive tzn. jej status będzie np. Disabled, należy wykonać próbę naprawy licencji z poziomu okna PSQL License Administrator. Jeśli naprawa się nie powiedzie spróbuj dezaktywować i ponownie aktywować licencję. Istnieje możliwość, iż przy tych operacjach wystąpi błąd 7224.
Zobacz też: