W tym oknie możliwe jest wprowadzenie i modyfikacja danych opisujących urzędy skarbowe.
Kod urzędu
W tym polu należy wpisać kod urzędu. Kod stanowi unikalną informację identyfikującą urząd zgodnie z przyjętymi w firmie zasadami w tym zakresie. Program ostrzega jeżeli wprowadzony do tego pola ciąg znaków już istnieje w bazie danych i nie dopuszcza do zarejestrowania dwóch urzędów o tym samym kodzie. Jeżeli nie zostaną wprowadzone w tym polu żadne znaki, to jako kod zostanie zastosowane ciąg znaków z pola Nazwa urzędu panelu Urząd.
W polu Kod e-deklaracji należy wprowadzić kod identyfikacyjny urzędu dla deklaracji i raportów JPK składanych drogą elektroniczną.
Obok znajdują się przyciski sterujące:
Informacje
Przycisk ten pojawia się po zapisaniu wprowadzanego opisu. Wybranie tego przycisku rozwija listę poleceń umożliwiających dostęp do dodatkowych obszarów opisu. Dostępne są:
Notatka
Wybranie tego polecenia otwiera dialog Notatka umożliwiając zarejestrowanie dodatkowych informacji opisowych.
Edytuj
Przycisk ten pojawia się po zapisaniu wprowadzanego opisu. Wybranie tego przycisku przełącza opis w tryb edycji. Zamiast przycisków Informacje i Edytuj pojawiają się przyciski Zapisz i Anuluj.
Zapisz
Wybranie tego przycisku zapisuje wprowadzone informacje.
Anuluj
Wybranie tego przycisku kończy pracę w trybie edycji bez zapisywania wprowadzonych informacji.
Informacje opisujące urząd podzielone są na dwa panele:
W tym panelu możliwe jest wprowadzenie i modyfikacja części danych opisujących urząd skarbowy.
Nazwa urzędu W tym polu należy wpisać nazwę urzędu w takiej formie jaka będzie się pojawiać na tworzonych dokumentach (deklaracjach podatkowych). Ulica Przejście do tego pola rozwija go w trzy pola: ulica, numer domu i numer lokalu. W tych polach należy wpisać dane adresowe urzędu. Kod W tym polu należy wpisać kod pocztowy. Miejscowość W tym polu należy wybrać z rozwijanej listy lub wpisać nazwę miejscowości. Dostępna jest lista zawarta w słowniku Miasta. Przycisk polecenia Miasta, na dole rozwiniętej listy otwiera okno ze słownikiem Miasta. Województwo W tym polu należy wybrać z rozwijanej listy lub wpisać nazwę województwa. Dostępna jest lista zawarta w słowniku Województwa. Przycisk polecenia Województwa, na dole rozwiniętej listy otwiera okno ze słownikiem Województwa, natomiast przycisk polecenia Dodaj dodaje wpisaną nazwę do słownika. Kod e-Deklaracji W tym polu należy wprowadzić czterocyfrowy kod urzędu skarbowego, identyfikujący urząd w systemie e-deklaracji.
W kolejnej ramce można wpisać numery telefonów, faksu, e-mail i adres strony WWW urzędu. Po zapisaniu danych kliknięcie na adresie WWW powoduje uruchomienie przeglądarki i wejście na stronę urzędu.
Zamiast ręcznego wpisywania Urzędów Skarbowych do bazy można wprowadzić opisy urzędów z wybranego województwa wykonując w oknie Katalog raportów odpowiedni raport z grupy Kartoteki\Urzędy\Urzędy Skarbowe. |
W tym panelu możliwe jest wprowadzenie i modyfikacja części danych opisujących urząd skarbowy oraz podgląd stanu rozliczeń z urzędem.
Bank W tym polu należy wpisać nazwę banku urzędu. W tabeli należy wpisać numery rachunków bankowych urzędu, które będą stosowane podczas tworzenia przelewów podatkowych. W kolumnie Typ należy wpisać oznaczenie rachunku; PIT identyfikuje rachunek podatku dochodowego, VAT rachunek podatku od towarów i usług. W tabeli można maksymalnie wpisać trzy numery rachunków.
W przypadku urzędu wskazanego jako Zakład ubezp. społecznych w danych firmy, należy wprowadzić indywidualny numer konta dla tworzonych od roku 2018 przelewów do ZUS. Dla urzędów można wprowadzić więcej niż jedno konto bankowe ale dla zlecanych przelewów ZUS pobierane jest zawsze pierwsze konto bankowe.
Rejestr Z tej rozwijanej listy należy wybrać rejestr pieniężny spośród zdefiniowanych w oknie Kartoteki pieniędzy. Forma płatności Z tej rozwijanej listy należy wybrać formę płatności spośród dostępnych dla wybranego rejestru pieniężnego. Rodzaj Z tej rozwijanej listy należy wybrać nazwę rodzaju, w którym powinien się znaleźć urząd. Gdy nie utworzono struktury rodzajów urzędów należy pozostawić pozycję Urzędy. znacznik Z tej rozwijanej listy można wybrać znacznik, dodatkowo identyfikujący urząd. Katalog Z tej rozwijanej listy należy wybrać nazwę katalogu, w którym powinien się znaleźć urząd. Gdy nie utworzono struktury katalogów urzędów należy pozostawić pozycję Urzędy. Status W tym polu widoczny jest opis statusu urzędu. Kliknięcie na opisie statusu powoduje przełączenie pomiędzy stanami Aktywny i Nieaktywny. Urząd oznaczony jako nieaktywny jest wyświetlany w kolorze szarym na liście urzędów w kartotece i nie pojawia się na rozwijanych listach w oknach programu. Stan należności W tym polu widoczna jest kwota należności dla firmy od urzędu. Stan zobowiązań W tym polu widoczna jest kwota zobowiązań firmy wobec urzędu. |
Poniżej opisu jest sterownik kartoteki i przyciski polecenia:
Zestawienia
Wybranie tego przycisku rozwija listę poleceń uruchamiających wykonanie raportów i zestawień. Dostępne są:
Wykonaj raport
Wybranie tego polecenia otwiera okno Wybór wydruku w którym można zainicjować wykonanie wybranego raportu.
Płatności urzędu za okres
Wybranie tego polecenia otwiera dialog Wybór opcji zestawienia w którym można zainicjować wykonanie wybranego zestawienia.
Rozrachunki urzędu za okres
Wybranie tego polecenia otwiera dialog Wybór opcji zestawienia w którym można zainicjować wykonanie wybranego zestawienia.
Należności i zobowiązania urzędu
Wybranie tego polecenia otwiera dialog Wybór opcji zestawienia w którym można zainicjować wykonanie wybranego zestawienia.
Operacje
Wybranie tego przycisku rozwija listę poleceń uruchamiających wykonanie operacji. Dostępne są:
Zleć e-Przelew
Wybranie tego polecenia otwiera okno Tworzenie nowego dokumentu programu Symfonia e-Dokumenty, zawierającego opis przelewu elektronicznego.
Polecenie jest dostępne tylko wtedy, gdy został zainstalowany program Symfonia e-Dokumenty i podczas uruchamiania programu Symfonia Start 2.0 Mała Księgowość zostało aktywowane połączenie programów.
Pokaż e-Przelewy
Wybranie tego polecenia otwiera okno Lista dokumentów: Przelewy programu Symfonia e-Dokumenty.
Polecenie jest dostępne tylko wtedy, gdy został zainstalowany program Symfonia e-Dokumenty i podczas uruchamiania programu Symfonia Start 2.0 Mała Księgowość zostało aktywowane połączenie programów.
Widoczna w oknie ikona oznacza, że z opisem związana jest notatka. Jeżeli notatka zawiera wprowadzone informacje to ikona zmienia się na
. Kliknięcie na ikonie otwiera dialog Notatka.