Komunikaty obsługi bazy danych > Lista komunikatów > komunikat nr 3012 | | Drukuj |
Błąd oznaczający, iż lokalny motor bazy danych nie jest dostępny. Możliwe przyczyny błędu:
•Nie wystartował silnik Pervasive.
•Brak komunikacji sieciowej lub niepoprawne ustawienia w Pervasive dla klienta.
•Instalacja stacji roboczej lub serwera została wykonana nieprawidłowo.
Zazwyczaj błąd występuje wówczas gdy nie uruchomił się lokalnie silnik bazy danych. Przeważnie jest to błąd dotyczący serwera. W przypadku gdy problem wystąpi na stacji roboczej oznacza to, iż Pervasive jest nieprawidłowo skonfigurowany. Wówczas Symfonia próbuje korzystać z lokalnego silnika bazy danych, gdzie powinna korzystać z serwera.
Aby sprawdzić ustawienia silnika na stacji roboczej uruchom PSQL Control Center & Documentation, a następnie z górnego sprawdzić ustawienia dla Klienta za pomocą Configure Microkernel Router:
•Use Local Microkernel Engine – ustaw na OFF
•Use Remote Microkernel Engine – ustaw na ON
•Use IDS – ustaw na OFF
•Communication Protocols > Supported Protocols – ustaw na TCP/IP
Po zmianie konfiguracji klient Pervasive powinien łączyć się do serwera.
Jeśli po zmianie parametrów w Pervasive na stacji roboczej pojawi się błąd 3014 oznacza to, że konfiguracja jest poprawna, ale występuje problem w komunikacji sieciowej pomiędzy stacją roboczą a serwerem. Wówczas należy zastosować się do instrukcji związanej z błędem 3014.
W przypadku nieprawidłowej instalacji upewnij się że:
•na komputerze pełniącym rolę serwera wykonana została pełna instalacja programu i silnika bazy.
•na stanowisku łączącym się z serwerem wykonana została instalacja stacji roboczej programu oraz oprogramowania klienckiego silnika bazy danych.
Nie poprawnie zainstalowane programy należy odinstalować (wraz z oprogramowaniem bazy danych). Ponowną instalację należy wykonać zgodnie z instrukcją instalacji programu.
Zobacz też: