W tym oknie można utworzyć lub zmodyfikować definicję rejestru pieniężnego.
Informacje
Przycisk ten pojawia się po zapisaniu wprowadzanego opisu. Wybranie tego przycisku rozwija listę poleceń umożliwiających dostęp do dodatkowych obszarów opisu. Dostępne są:
Notatka
Wybranie tego polecenia otwiera dialog Notatka umożliwiając zarejestrowanie dodatkowych informacji opisowych.
Salda
Wybranie tego polecenia otwiera dialog Salda rejestru pieniężnego umożliwiając sprawdzenie sald.
Edytuj
Przycisk ten pojawia się po zapisaniu wprowadzanego opisu. Wybranie tego przycisku przełącza opis w tryb edycji. Zamiast przycisków Informacje i Edytuj pojawiają się przyciski Zapisz i Anuluj.
Zapisz
Wybranie tego przycisku zapisuje wprowadzone informacje.
Anuluj
Wybranie tego przycisku kończy pracę w trybie edycji bez zapisywania wprowadzonych informacji.
Nazwa rejestru
W tym polu należy wpisać nazwę tworzonego rejestru.
Typ rejestru
W tym polu należy wybrać z rozwijanej listy typ rejestru pieniężnego. Dostępne są:
•bankowy
•gotówkowy
•inny
Forma płatności
W tym polu należy wybrać z rozwijanej listy formę płatności spośród związanych z wybranym typem rejestru pieniężnego.
znacznik
Z rozwijanej listy można wybrać znacznik, który zostanie przypisany do rejestru pieniężnego.
dokument wpłaty
Z rozwijanej listy należy wybrać typ dokumentu płatności spośród związanych z wybranym typem rejestru pieniężnego. W powiązanym polu seria należy wybrać serię typów płatności spośród dostępnych.
dokument wypłaty
Z rozwijanej listy należy wybrać typ dokumentu płatności spośród związanych z wybranym typem rejestru pieniężnego. W powiązanym polu seria należy wybrać serię typów płatności spośród dostępnych.
Raport płatności
W tym polu widoczny jest typ raportu płatności zależny od wybranego typu rejestru pieniężnego.
Szablon numeracji
W tym polu widoczny jest domyślny szablon numeracji raportu płatności. Może się on składać ze stałych znaków i symboli określających format fragmentu numeru. Dopuszczalne są następujące symbole:
•#n - numer kolejny, zwiększany zawsze o jeden. Jeśli za symbolem pojawi się cyfra, to program zinterpretuje ją jako rozmiar dla pola, uzupełniając numer nieznaczącymi zerami z przodu
•#d - numer dnia miesiąca
•#D - dwucyfrowy numer dnia miesiąca
•#m - numer miesiąca
•#M - dwucyfrowy numer miesiąca
•#r - dwucyfrowy numer roku
•#R - czterocyfrowy numer roku
•#u - identyfikator użytkownika
•#q - dzień roku
•#Q - trzycyfrowy dzień roku
Bank
W tym polu należy wpisać nazwę banku. Pole to pojawia się tylko jeżeli wybrany został bankowy typ rejestru.
Numer rachunku
W tym polu należy wpisać numer rachunku bankowego, który będzie stosowany podczas tworzenia przelewów. Pole to pojawia się tylko jeżeli wybrany został bankowy typ rejestru.
Rachunek VAT
Należy zaznaczyć dla rejestrów, na których rejestrowane są płatności VAT w związku z przelewami z mechanizmem podzielonej płatności.
Status
W tym polu widoczny jest status aktywności rejestru. Jego zmiana nastepuje przez kliknięcie na opisie statusu.
Widoczna w oknie ikona oznacza, że z opisem związana jest notatka. Jeżeli notatka zawiera wprowadzone informacje to ikona zmienia się na . Kliknięcie na ikonie otwiera dialog Notatka.