Kartoteki > Rejestr wyposażenia > Okno opisu elementu wyposażenia | | Drukuj |
W tym oknie można wprowadzić lub skorygować opis elementu wyposażenia.
Pod paskiem tytułu znajduje się pole kod wyposażenia, w którym należy wpisać kod wprowadzanego elementu. Kod stanowi unikalną informację identyfikującą element wyposażenia zgodnie z przyjętymi w firmie zasadami w tym zakresie. Program ostrzega jeżeli wprowadzony do tego pola ciąg znaków już istnieje w bazie danych i nie dopuszcza do zarejestrowania dwóch elementów wyposażenia o tym samym kodzie.
Obok znajdują się przyciski sterujące:
Informacje
Przycisk ten pojawia się po zapisaniu wprowadzanego opisu. Wybranie tego przycisku rozwija listę poleceń umożliwiających dostęp do dodatkowych obszarów opisu. Dostępne są:
Notatka
Wybranie tego polecenia otwiera dialog Notatka umożliwiając zarejestrowanie dodatkowych informacji opisowych.
Edytuj
Przycisk ten pojawia się po zapisaniu wprowadzanego opisu. Wybranie tego przycisku przełącza opis w tryb edycji. Zamiast przycisków Informacje i Edytuj pojawiają się przyciski Zapisz i Anuluj.
Zapisz
Wybranie tego przycisku zapisuje wprowadzone informacje.
Anuluj
Wybranie tego przycisku kończy pracę w trybie edycji bez zapisywania wprowadzonych informacji.
Nazwa
W tym polu należy wpisać nazwę elementu wyposażenia.
Data nabycia
W tym polu należy wybrać z rozwijanego kalendarza lub wpisać datę nabycia w formacie RRRR-MM-DD.
Pozycja w księdze
W tym polu należy wybrać z rozwijanej listy zaksięgowany dokument nabycia elementu wyposażenia. Po jego wybraniu automatycznie wypełnione zostaną pola Numer dok. nabycia i Cena zakupu. Przycisk Nowy na dole listy otwiera okno Zapis, w którym można wprowadzić nowy dokument, natomiast przycisk Księga otwiera okno KPiR zwiększając możliwości wyszukiwania.
Numer dok. nabycia
W tym polu należy należy wpisać numer faktury zakupu wyposażenia, jeżeli nie został wprowadzony automatycznie.
Cena zakupu
W tym polu należy wpisać cenę zakupu elementu wyposażenia. Jeżeli wprowadzona automatycznie kwota jest różna od ceny zakupu (bo faktura dotyczy zakupu wielu pozycji), to należy ją zmienić.
Katalog
Z tej rozwijanej listy należy wybrać nazwę katalogu, w którym powinien się znaleźć wprowadzany element wyposażenia. Gdy nie utworzono struktury katalogów wyposażenia należy pozostawić pozycję Wyposażenie.
znacznik
Z tej rozwijanej listy można wybrać znacznik, dodatkowo identyfikujący element wyposażenia.
Jeżeli element wyposażenia został oznaczony jako zlikwidowany dodatkowo widoczne będą pola Data likwidacji i Przyczyna likwidacji.
Widoczna w oknie ikona oznacza, że z opisem związana jest notatka. Jeżeli notatka zawiera wprowadzone informacje to ikona zmienia się na . Kliknięcie na ikonie otwiera dialog Notatka.