Podstawowe okna programu > Parametry pracy dla grupy | | Drukuj |
W tym oknie możliwe jest ustalenie wspólnych dla grupy firm parametrów, określających sposób współpracy z bazą danych.
Ustawienia parametrów pracy otwierane są z okna Ustawień programu. Przycisk Parametry otwierający okno dostępny jest, gdy wybrano na drzewku grupę Ustawienia.
Dla każdej karty w dolnej części okna znajduje się pole wyboru Parametr pracy obowiązuje w bieżącej firmie. Jego zaznaczenie powoduje, że parametr opisany na otwartej karcie będzie ustawiany oddzielnie dla każdej z firm w grupie.
Parametry te w niektórych przypadkach określają zawartość pól w tabelach bazy danych, wskazane jest przemyślenie tych ustawień przed rozpoczęciem wykorzystywania programu. Zmiana ustawień parametrów w trakcie pracy z programem nie zmienia funkcjonalności może spowodować niejednorodność zapisów w bazie danych.
Ustawienia są pogrupowane w formie drzewka widocznego w górnej części okna. Wybranie w strukturze jednej z pozycji powoduje wyświetlenie w dolnej części związanego z pozycją obszaru ustawień (karty). W oknie dostępne są następujące ustawienia:
Automatyczna kontrola danych kontrahenta W tej karcie można ustalić sposób kontroli wprowadzanych danych kontrahenta. Należy wybrać jedną z dostępnych opcji: •TAK – wybór tej opcji powoduje, że dane kontrahenta są automatycznie kontrolowane przed każdym zapisem. •NIE – wybór tej opcji powoduje, że dane kontrahenta mogą być kontrolowane przed zapisem, po wybraniu przez użytkownika klawisza F5.
Automatyczna kontrola danych płatności W tej karcie można ustalić sposób kontroli wystawianego dokumentu płatności. Należy wybrać jedną z dostępnych opcji: •TAK – wybór tej opcji powoduje, że dane wystawianego dokumentu płatności są automatycznie kontrolowane przed wystawieniem. •NIE – wybór tej opcji powoduje, że dane wystawianego dokumentu płatności mogą być kontrolowane przed wystawieniem, po wybraniu przez użytkownika klawisza F5.
Limit gotówkowy Parametr określa kwotę limitu dla transakcji gotówkowych (domyślnie 15.000,00 zł). Powyżej tej kwoty program wyświetli ostrzeżenie jeśli dla dokumentu wybrano rejestr o charakterze kasa. Powyżej tej kwoty transakcje należy wykonywać za pośrednictwem rachunku bankowego.
Tryb ostrzegania: ujemny stan rejestru płatności W tej karcie można ustalić sposób ostrzegania o powstaniu ujemnego stanu rejestru płatności. Należy wybrać jedną z dostępnych opcji: •TAK – wybór tej opcji powoduje, że po powstaniu ujemnego stanu rejestru płatności wyświetlone zostanie okno z ostrzeżeniem. •NIE – wybór tej opcji powoduje, że po powstaniu ujemnego stanu rejestru płatności wyświetlone zostanie ostrzeżenie na pasku stanu. |
Przypomnienie o archiwizacji W tej karcie można ustalić częstotliwość pojawiania się komunikatu Czy zrobić kopię bezpieczeństwa grupy firm podczas kończenia pracy. W polu Okres należy wpisać liczbę dni, po upływie których program przypomni o potrzebie zrobienia kolejnej archiwizacji danych. Domyślnie program podpowiada 1 dzień. |
Funkcja klawiszy Shift+Enter W tej karcie można ustalić sposób wykorzystania skrótu klawiaturowego Shift+Enter w oknie wprowadzania zapisów. W zależności od wybranej opcji może pełnić funkcję przycisku: •Księguj •Pozostaw w buforze
Otwieranie listy wzorów księgowania W tej karcie można ustalić sposób udostępniania listy wzorów księgowania po otworzeniu okna wprowadzania zapisów. W zależności od wybranej opcji okno z listą wzorów może być: •otwierane automatycznie •otwierane po wybraniu przycisku Wzór księgowania
Specjalna obsługa pola Kod kontrahenta W tej karcie można uaktywnić specjalny sposób obsługi pola kontrahenta. Należy wybrać jedną z dostępnych opcji: •TAK – wybór tej opcji powoduje, że cyfry wprowadzane w pole Kod kontrahenta będą traktowane jak numer NIP. •NIE – wybór tej opcji powoduje, że znaki wprowadzane w pole Kod kontrahenta będą traktowane jako kod kontrahenta.
Wprowadzanie pozycji do bufora W tej karcie można ustalić sposób działania programu po wybraniu przycisku Pozostaw w buforze w oknie wprowadzania zapisów. W zależności od wybranej opcji: •Zapisywana jest zawartość okna (edytowany zapis) i okno pozostaje otwarte z wyczyszczoną zawartością pól •Zapisywana jest zawartość okna i okno jest zamykane
Wpływ daty wprowadzanych zapisów na datę programu W tej karcie można ustalić sposób reakcji programu na wprowadzenie daty zapisu innej niż data programu. Należy wybrać jedną z dostępnych opcji: •TAK – aktualna data programu zmienia się odpowiednio do daty wprowadzanego zapisu. •NIE – data wprowadzanego zapisu nie ma wpływu na aktualną datę programu.
Zamknięcie okna po zaksięgowaniu pozycji W tej karcie można ustalić sposób działania programu po wybraniu przycisku Księguj w oknie wprowadzania zapisów. W zależności od wybranej opcji: •księgowana jest edytowana pozycja i okno pozostaje otwarte, gotowe do wprowadzania następnej pozycji •księgowana jest edytowana pozycja, okno pozostaje otwarte i prezentuje właśnie zaksięgowany zapis •księgowana jest edytowana pozycja i okno zamyka się |
Drukowanie daty zdarzenia gospodarczego W tej karcie można ustalić, która data będzie drukowana w kolumnie 2 na wydruku KPiR. W zależności od wybranej opcji będzie to: •data zdarzenia gospodarczego •data wystawienia dokumentu
Drukowanie księgi w układzie z 2006 roku W tej karcie można ustalić sposób prezentacji danych z KPiR oraz zestawień z nią związanych. W zależności od wybranej opcji może: •KPiR będzie prezentowana w układzie obowiązującym do 2006 roku (z kolumną koszty reprezentacji i reklamy) •KPiR będzie prezentowana w układzie obowiązującym od 2007 roku
Drukowanie notatki w dokumentach księgowania W tej karcie można ustalić, czy na wydrukach zaksięgowanych dokumentów będzie również drukowana zawartość notatki dołączanej do zapisu. Należy wybrać jedną z dostępnych opcji: •TAK – wybór tej opcji powoduje, że na wydruku będzie widoczna treść notatki. •NIE – wybór tej opcji powoduje, że na wydruku nie będzie widoczna treść notatki.
Drukowanie numeru w dokumentach księgowania W tej karcie można ustalić, czy na wydrukach zaksięgowanych dokumentów będzie również drukowany numer pod jakim dokument jest zarejestrowany w KPiR. Należy wybrać jedną z dostępnych opcji: •TAK – wybór tej opcji powoduje, że na wydruku będzie widoczny numer. •NIE – wybór tej opcji powoduje, że na wydruku będzie miejsce na ręczne wpisanie numeru.
Nazwa kontrahenta w zestawieniach W tej karcie można ustalić, czy w zestawieniach będzie stosowana nazwa, czy też kod konrtahenta. Należy wybrać jedną z dostępnych opcji: •TAK – wybór tej opcji powoduje, że w zestawieniach będzie stosowana nazwa kontrahenta. •NIE – wybór tej opcji powoduje, że w zestawieniach będzie stosowany kod kontrahenta.
Opis w zestawieniach dokumentów płatności W tej karcie można ustalić, czy w zestawieniach dokumentów płatności będzie widoczna kolumna Opis. Należy wybrać jedną z dostępnych opcji: •TAK – wybór tej opcji powoduje, że na zestawieniach dokumentów płatności będzie widoczna kolumna Opis. •NIE – wybór tej opcji powoduje, że na zestawieniach dokumentów płatności nie będzie widocznej kolumny Opis.
Oszczędne drukowanie W tej karcie można włączyć oszczędny tryb drukowania, w którym nie są zaczerniana komórki wypełniane kolorem szarym. Należy wybrać jedną z dostępnych opcji: •TAK – wybór tej opcji powoduje, że na wydruku wypełnienie wszystkich pól będzie białe •NIE – wybór tej opcji powoduje, że na wydruku wypełnienie niektórych pól będzie w kolorze szary.
Wartości walutowych dokumentów pieniężnych W tej karcie można ustalić sposób prezentacji wartości walutowych dokumentów pieniężnych w kartotece pieniędzy. W zależności od wybranej opcji prezentowane są: •w oryginalnej walucie dokumentu •w złotych polskich, przeliczone po kursie zarejestrowanym na dokumencie
Wypełnianie odbiorcy na podstawie kontaktu W tej karcie można ustalić sposób wypełniania pola Odbiorca w dokumentach kasowych i czekach. Należy wybrać jedną z dostępnych opcji: •TAK – wybór tej opcji powoduje, że podczas wystawiania dokumentów płatniczych w polu Odbiorca zostaną wprowadzone dane osoby zapisane w grupie Kontakt opisu kontrahenta. •NIE – wybór tej opcji powoduje, że podczas wystawiania dokumentów płatniczych pole Odbiorca pozostanie puste.
Zakup kasy rejestrującej W tej karcie można określić rejestr zakupu, do którego zaliczony jest zakup kasy rejestrującej. W zależności od wybranej opcji: •zakup kasy rejestrującej będzie związany wyłącznie ze sprzedażą opodatkowaną •zakup kasy rejestrującej będzie związany ze sprzedażą opodatkowaną i zwolnioną
Zera na wydrukach W tej karcie można ustalić sposób prezentacji na wydrukach pól o zerowej wartości. Należy wybrać jedną z dostępnych opcji: •TAK – wybór tej opcji powoduje, że na wydruku widoczne będą pola o zerowych wartościach •NIE – wybór tej opcji powoduje, że na wydruku w polach o zerowych wartościach będzie widoczny znak — |
Domyślny moment odliczenia VAT dla zakupu W tej karcie można ustalić, która pozycja będzie podpowiadana jako Moment odliczenia VAT, dla memoriałowej metody rozliczeń, w panelu Rejestry VAT okna Zapis podczas wprowadzania dokumentów kosztowych. W zależności od wybranej opcji będzie to: •dzień otrzymania •dzień wystawienia •dzień zakupu
Domyślny moment zaliczenia VAT dla sprzedaży W tej karcie można ustalić, która pozycja będzie podpowiadana jako Moment zaliczenia VAT, dla memoriałowej metody rozliczeń, w panelu Rejestry VAT okna Zapis podczas wprowadzania dokumentów przychodowych. W zależności od wybranej opcji będzie to: •dzień wystawienia •dzień sprzedaży
Kontrola ciągłości numeracji dokumentów W tej karcie można włączyć kontrolę ciągłości numeracji dokumentów. Należy wybrać jedną z dostępnych opcji: •TAK – wybór tej opcji powoduje, że niemożliwa jest zmiana numeru dokumentu oraz niemożliwe jest usunięcie dokumentu, który nie jest ostatnim w serii. •NIE – wybór tej opcji powoduje, że możliwa jest zmiana numeru dokumentu oraz możliwe jest usunięcie dokumentu, który nie jest ostatnim w serii.
Kopiowanie pozycji remanentu W tej karcie można ustalić skąd kopiowane są pozycje remanentu podczas jego tworzenia. W zależności od wybranej opcji: •z ostatniego remanentu początkowego, częściowego lub końcowego •z ostatniego remanentu wprowadzonego do kartoteki
Księgowanie zapisów przeniesionych do bufora W tej karcie można ustalić sposób nadawania podczas księgowania numerów zapisom, które zostały przeniesione z księgi do bufora. W zależności od wybranej opcji: •zachowany zostanie dotychczasowy numer zapisu w księdze •nadany zostanie nowy numer w sposób zgodyny z ustawieniami numeracji zapisów
Miejsce wystawiania dokumentów W tej karcie można wpisać miejsce wystawienia dokumentów sprzedaży generowanych przez program.
Okresy numeracji w KPiR W tej karcie można ustalić w jakich okresach prowadzona jest ciągła numeracja zapisów w KPiR. W zależności od wybranej opcji będzie to: •Numeracja roczna. Ciągła numeracja w okresie każdego roku obrachunkowego •Numeracja miesięczna. Ciągła numeracja w okresie każdego miesiąca
Szablon numeracji W tym polu należy zdefiniować wzorzec tworzenia numerów zapisów, wpisując znaki stałe oraz wybierając z rozwijanej listy elementy zmienne. Dostępne są następujące elementy zmienne wzorca:
Okresy numeracji w ewidencji przychodów W tej karcie można ustalić w jakich okresach prowadzona jest ciągła numeracja zapisów w ewidencji przychodów. W zależności od wybranej opcji będzie to: •Numeracja roczna. Ciągła numeracja w okresie każdego roku obrachunkowego •Numeracja miesięczna. Ciągła numeracja w okresie każdego miesiąca
Szablon numeracji W tym polu należy zdefiniować wzorzec tworzenia numerów zapisów, wpisując znaki stałe oraz wybierając z rozwijanej listy elementy zmienne. Dostępne są następujące elementy zmienne wzorca:
Wypełnianie daty wpisu kosztu W tej karcie można ustalić, która data będzie podpowiadana jako Data wpisu w panelu Księga okna Zapis podczas wprowadzania dokumentów kosztowych. W zależności od wybranej opcji będzie to: •data wystawienia •data otrzymania •data zakupu
Wypełnianie daty wpisu przychodu W tej karcie można ustalić, która data będzie podpowiadana jako Data wpisu w panelu Księga okna Zapis podczas wprowadzania dokumentów przychodu. W zależności od wybranej opcji będzie to: •wcześniejsza z dat wystawienia i sprzedaży •data wystawienia •data sprzedaży
Wypełnianie daty zdarzenia gospodarczego kosztu W tej karcie można ustalić, która data będzie podpowiadana jako Data zdarzenia gospodarczego w panelu Księga okna Zapis podczas wprowadzania dokumentów kosztowych. W zależności od wybranej opcji będzie to: •data wystawienia •data otrzymania •data zakupu
Wypełnianie daty zdarzenia gospodarczego przychodu W tej karcie można ustalić, która data będzie podpowiadana jako Data zdarzenia gospodarczego w panelu Księga okna Zapis podczas wprowadzania dokumentów przychodu. W zależności od wybranej opcji będzie to: •wcześniejsza z dat wystawienia i sprzedaży •data wystawienia •data sprzedaży
Zasady numeracji pozycji W tej karcie można ustalić zasady nadawania numerów kolejnym zapisom podczas ich księgowania. W zależności od wybranej opcji będzie to: •Automat (podczas księgowania program automatycznie nadaje zapisowi kolejny numer w stosunku do już zaksięgowanych) •Półautomat (podczas księgowania program automatycznie nadaje zapisowi numer pod jakim był zapisany w buforze. Jeżeli spowodowałoby to zakłócenie ciągłości numeracji użytkownik proszony jest o podjęcie decyzji) •Ręcznie (podczas księgowania program automatycznie nadaje zapisowi numer pod jakim był zapisany w buforze (o ile nie powoduje to zdublowania numeracji)) |
Rozrachunki rozliczone w kartotece Pieniądze W tej karcie można ustalić sposób prezentacji rozliczonych rozrachunków w kartotece pieniędzy. W zależności od wybranej opcji rozrachunki: •po całkowitym rozliczeniu są ukrywane •są zawsze widoczne |
Amortyzacja degresywna W tej karcie można określić moment przejścia z amortyzacji metodą degresywną na liniową. W zależności od wybranej opcji nastąpi to: •w roku, w którym umorzenie degresywne stanie się mniejsze od wyznaczanego metodą liniową •w roku następnym po roku, w którym umorzenie degresywne stanie się mniejsze od wyznaczanego metodą liniową
Amortyzacja przyspieszona 30% W tej karcie można ustalić sposobu określania wartości amortyzacji degresywnej nowych środków objętych nadzwyczajnym przyspieszeniem amortyzacji. W zależności od wybranej opcji nadzwyczajne przyspieszenie amortyzacji: •nie wpływa na podstawę amortyzacji •pomniejsza podstawę amortyzacji w następnych latach
Ostatni rok planu amortyzacji W tej karcie można w polu Rok określić końcowy rok, do którego wyznaczane są plany amortyzacji.
Zmiana wartości W tej karcie można ustalić od kiedy przeprowadzona zmiana wartości środka trwałego będzie uwzględniana w odpisach amortyzacyjnych. W zależności od wybranej opcji: •zmiany wartości podlegają amortyzacji w miesiącu ich przeprowadzenia •zmiany wartości podlegają amortyzacji w miesiącu następnym po ich przeprowadzeniu |
Data księgowania różnic kursowych W tej karcie można ustalić datę z jaką będą księgowane różnice kursowe. W zależności od wybranej opcji będzie to: •podana przez użytkownika data księgowania •data powstania różnicy kursowej
Księgowanie korekty niezapłaconych zobowiązań W tej karcie można ustalić, w której kolumnie będzie księgowany zapis korekty kosztów uzyskania przychodów, z powodu niezapłaconych zobowiązań. W zależności od wybranej opcji będzie to: •w kolumnie 'pozostałe wydatki' •w kolumnie, w której zaksięgowano dokument, którego dotyczy korekta
Księgowanie kosztów umów o pracę W tej karcie można ustalić kiedy będą księgowane koszty umów o pracę. W zależności od wybranej opcji będzie to: •w miesiącu, za który należne jest wynagrodzenie •w miesiącu wypłaty
Księgowanie kosztów użytkowania pojazdów W tej karcie można ustalić sposób księgowania kosztów użytkowania pojazdów. W zależności od wybranej opcji: •wszystkie wybrane rozliczenia kosztów użytkowania pojazdów zostaną zaksięgowane w jednej pozycji w księdze •rozliczenie kosztów użytkowania każdego z pojazdów zostanie zaksięgowane jako oddzielna pozycja w księdze
Księgowanie wynagrodzeń W tej karcie można ustalić jaką kwotą księgowane jest wynagrodzenie. W zależności od wybranej opcji będzie to wartość: •NETTO •BRUTTO
Zbiorcze księgowanie odpisów amortyzacyjnych W tej karcie można ustalić sposób księgowania odpisów amortyzacyjnych. W zależności od wybranej opcji: •suma odpisów amortyzacyjnych wybranych środków trwałych zostanie zaksięgowana w jednej pozycji w księdze •każdy odpis amortyzacyjny środka trwałego zostanie zaksięgowany jako oddzielna pozycja w księdze
Zbiorcze księgowanie różnic kursowych W tej karcie można ustalić sposób księgowania różnic kursowych. W zależności od wybranej opcji: •suma wybranych podatkowych różnic kursowych zostanie zaksięgowana w jednej pozycji w księdze •każda podatkowa różnica kursowa zostanie zaksięgowana jako oddzielna pozycja w księdze
Zbiorcze księgowanie umów cywilnoprawnych W tej karcie można ustalić sposób księgowania umów cywilnoprawnych. W zależności od wybranej opcji: •wszystkie wybrane umowy cywilnoprawne zostaną zaksięgowana w jednej pozycji w księdze •każda umowa cywilnoprawna zostanie zaksięgowana jako oddzielna pozycja w księdze |
Dane transakcji na deklaracji VAT - UEK W tej karcie można ustalić sposób prezentacji na deklaracji VAT - UEK informacji o transakcjach usuniętych lub dodanych w wyniku korekty. W zależności od wybranej opcji: •drukowane są dane kontrahenta i zerowa kwota •drukowane są puste pozycje
Identyfikator podatnika na deklaracjach W tej karcie można ustalić, który z podanych identyfikatorów będzie domyślnym na deklaracjach rozliczeniowych właścicieli. W zależności od wybranej opcji będzie to: •NIP •PESEL
Kod kraju na deklaracji VAT - UE W tej karcie można ustalić sposób prezentacji numerów identyfikacji podatkowych kontrahentów w deklaracji VAT-UE. W zależności od wybranej opcji: •drukowany jest pełen NIP kontrahenta •na wydruku pomijany jest kod kraju UE
Korekta deklaracji na aktualnym formularzu W tej karcie można ustalić, który wzór formularza deklaracji podatkowej należy zastosować dokonując jej korekty. W zależności od wybranej opcji będzie to: •aktualny w momencie składania korekty •obowiązujący w okresie, za który składana była korygowana deklaracja
Organizacja pożytku publicznego W tej karcie można wpisać numer KRS organizacji pożytku publicznego, dla której podatnik chce przekazywać 1% swojego podatku. Numer ten będzie automatycznie przenoszony do deklaracji podatkowej.
Osoba wypełniająca deklaracje W tej karcie można ustalić dane osoby odpowiedzialnej za wypełnienie deklaracji podatkowych. W polach Imię, Nazwisko i Telefon kontaktowy należy wpisać informacje, które będą umieszczane na deklaracjach podatkowych.
Potrącenie za terminową wpłatę podatku W tej karcie można ustalić czy w deklaracjach podatkowych będzie wykazywana kwota potrąceń za terminową wpłatę podatku dochodowego. W zależności od wybranej opcji kwota ta: •nie będzie wykazywana na deklaracji •będzie wykazywana na deklaracji zgodnie z art. 28 ordynacji podatkowej (po wybraniu tej opcji dodatkowo należy wypełnić pole z wartością współczynnika według którego będzie naliczana kwota potrącenia)
Składki ZUS właścicieli i osób współpracujących - społeczne W tej karcie można ustalić sposób odliczania składek na ubezpieczenie społeczne właścicieli i osób współpracujących. W zależności od wybranej opcji kwoty te: •będą odpisywane bezpośrednio na deklaracji PIT-5 •będą odliczane w księdze
Składki ZUS właścicieli i osób współpracujących - zdrowotne
Składki na FP właścicieli i osób współpracujących W tej karcie można ustalić sposób odliczania składek na fundusz pracy właścicieli i osób współpracujących. W zależności od wybranej opcji kwoty te są: •odpisywane bezpośrednio na deklaracji •odliczane w księdze
Wpływ remanentów na zaliczki na podatek dochodowy W tej karcie można ustalić sposób uwzględniania remanentów w naliczaniu zaliczek na podatek dochodowy. W zależności od wybranej opcji wyliczanie zaliczek: •uwzględnia różnice remanentowe •nie uwzględnia remanentów
Wypełnianie adresu urzędu skarbowego W tej karcie można ustalić wartość wypełnianą na deklaracjach w danych urzędu skarbowego. W zależności od wybranej opcji program wypełnia: •tylko nazwę urzędu •nazwę i adres urzędu
Zakupy 0% na deklaracji VAT Ustawienie wyboru wykazywania na deklaracjach VAT i raportach JPK zakupów ze stawką VAT 0%. W zależności od wybranej opcji zakupy rejestrowane w stawce VAT 0%: •są wykazywane na deklaracji VAT •nie są wykazywane na deklaracji VAT
Zakupy zwolnione na deklaracji VAT W tej karcie można ustalić sposób prezentowania zakupów zwolnionych z podatku VAT w deklaracji. W zależności od wybranej opcji: •są wykazywane na deklaracji VAT •nie są wykazywane na deklaracji VAT
Zwrot nadwyżki podatku naliczonego nad należnym W tej karcie można ustalić sposób rozliczania nadwyżki podatku naliczonego nad należnym w deklaracji VAT. W zależności od wybranej opcji kwota nadwyżki: •będzie przenoszona na następny okres rozliczeniowy •będzie zwracana podatnikowi na rachunek bankowy w terminie 60 dni •będzie zwracana na rachunek VAT
Łączenie ryczałtu i podatku liniowego W tej karcie można dopuszczalność łączenia ryczałtu i podatku liniowego w rozliczeniach. Należy wybrać jedną z dostępnych opcji: •TAK – dopuszczalne jest łączenie opodatkowania dochodów podatnika w roku podatkowym, z jednego źródła podatkiem liniowym, a z innego źródła w formie ryczałtu. •NIE – nie można łączyć opodatkowania dochodów podatnika w roku podatkowym, z jednego źródła podatkiem liniowym, a z innego źródła w formie ryczałtu. |
Ustawienia tej grupy określają czy wykonywane będą poszczególne raporty z katalogu raportów Procedury. Domyślnie raporty te nie realizują żadnej funkcjonalności ale można je zaprogramować, aby realizowały konkretne akcje dla poszczególnych zdarzeń.
Dla kontrahenta W tej karcie można ustalić czy podczas tworzenia nowego kontrahenta, urzędu lub pracownika będą automatycznie wykonywane procedury w języku raportów. W zależności od wybranej opcji: •TAK – procedury będą wykonywane. •NIE – procedury nie będą wykonywane.
Dla płatności W tej karcie można ustalić czy podczas tworzenia nowego dokumentu płatności będą automatycznie wykonywane procedury w języku raportów. W zależności od wybranej opcji: •TAK – procedury będą wykonywane. •NIE – procedury nie będą wykonywane.
Dla zapisu W tej karcie można ustalić czy podczas rejestrowania zapisu będą automatycznie wykonywane procedury w języku raportów. W zależności od wybranej opcji: •TAK – procedury będą wykonywane. •NIE – procedury nie będą wykonywane.
OnTimer W tej karcie można ustalić czy co 5 sekund będzie automatycznie wykonywana procedura OnTimer w języku raportów. W zależności od wybranej opcji: •TAK – procedura będzie wykonywana. •NIE – procedura nie będzie wykonywana. |
Numer dokumentu zakupu W tej karcie można ustalić sposób nadawania numerów dokumentom zakupu importowanym z programu Symfonia Handel. W zależności od wybranej opcji możliwe jest oznaczenie: •numerem wewnętrznym dokumentu nadanym przez program Symfonia Handel •numerem obcym dokumentu •połączeniem obu powyższych numerów
Opis dokumentu sprzedaży W tej karcie można ustalić sposób nadawania opisu dokumentom sprzedaży importowanym z programu Symfonia Handel. W zależności od wybranej opcji możliwe jest wypełnienie opisu zdarzenia: •opisem na podstawie danych importowanych •opisem z pola Opis zdarzenia gospodarczego położonego poniżej, o ile nie podano opisu w danych importowanych •opisem z pola Opis zdarzenia gospodarczego położonego poniżej
W polu Opis zdarzenia gospodarczego należy wybrać z rozwijanej listy element słownika opisu zdarzeń gospodarczych, który będzie wykorzystywany podczas importu dokumentów.
Opis dokumentu zakupu W tej karcie można ustalić sposób nadawania opisu dokumentom zakupu importowanym z programu Symfonia Handel. W zależności od wybranej opcji możliwe jest wypełnienie opisu zdarzenia: •opisem na podstawie danych importowanych •opisem z pola Opis zdarzenia gospodarczego położonego poniżej, o ile nie podano opisu w danych importowanych •opisem z pola Opis zdarzenia gospodarczego położonego poniżej
W polu Opis zdarzenia gospodarczego należy wybrać z rozwijanej listy element słownika opisu zdarzeń gospodarczych, który będzie wykorzystywany podczas importu dokumentów. |
Automatyczne tworzenie rozrachunków W tej karcie można ustalić działanie programu w odniesieniu do tworzenia rozrachunków podczas rejestracji wynagrodzeń, składek ZUS właścicieli i zatwierdzania deklaracji podatkowych. W zależności od wybranej opcji: •automatycznie utworzy rozrachunki •utworzy rozrachunki pod warunkiem, że użytkownik wybierze taką opcję •nie będzie tworzył rozrachunków
Warunkiem niezbędnym do tworzenia rozrachunków jest wybranie odpowiednich ustawień uaktywniających rozrachunki w panelu Ewidencje opisu źródła przychodu.
Daty wypłaty wynagrodzeń i zapłaty zobowiązań W tej karcie można ustalić jakie daty zapłaty zobowiązań są podpowiadane podczas rejestracji w programie operacji wypłat wynagrodzeń i odprowadzenia składek ZUS. W zależności od wybranej opcji są wtedy podpowiadane: •daty wynikające z terminów płatności określonych w ustawieniach programu •daty nie są podpowiadane, umożliwiając wprowadzenie rzeczywistych dat zapłaty
Kopiowanie składek ZUS podczas zamykania miesiąca W tej karcie można ustalić działanie programu w odniesieniu do składek ZUS właścicieli i osób współpracujących podczas zamykania miesiąca. W zależności od wybranej opcji: •nie zachodzą żadne automatyczne procedury w tym zakresie •składki są kopiowane na kolejny miesiąc na podstawie składek z zamykanego miesiąca i ustawień programu
Maksymalny rozmiar pola Kod kontrahenta W tej karcie można ustalić maksymalną do zastosowania ilość znaków w polu Kod kontrahenta. Program dopuszcza długość ciągu w tym polu do 40 znaków.
Status aktywności kontrahenta W tej karcie można ustalić zakres aktywności nowego kontrahenta w grupie firm. W zależności od wybranej opcji: •jest aktywny we wszystkich firmach grupy •jest aktywny tylko w bieżącej firmie
Status aktywności pracownika W tej karcie można ustalić zakres aktywności nowego pracownika w grupie firm. W zależności od wybranej opcji: •jest aktywny we wszystkich firmach grupy •jest aktywny tylko w bieżącej firmie
Status aktywności rejestru pieniężnego W tej karcie można ustalić zakres aktywności nowego rejestru pieniężnego w grupie firm. W zależności od wybranej opcji: •jest aktywny we wszystkich firmach grupy •jest aktywny tylko w bieżącej firmie
Status aktywności urzędu W tej karcie można ustalić zakres aktywności nowego urzędu w grupie firm. W zależności od wybranej opcji: •jest aktywny we wszystkich firmach grupy •jest aktywny tylko w bieżącej firmie
Szablon nowej firmy W tej karcie można szablon firmy, który będzie stosowany do tworzenia nowych firm w grupie. W polu Szablon nowej firmy należy wybrać z rozwijanej listy szablon, który będzie wykorzystywany do tworzenia nowych firm w grupie.
Weryfikacja rachunków bankowych kontrahentów Umożliwia wybór domyślnego sposobu weryfikacji rachunków kontrahenta z białą listą Krajowej Administracji Skarbowej: •Usługa Online KAS – weryfikacja bezpośrednio przez usługę online Krajowej Administracji Skarbowej (liczba dobowych zapytań do usługi może być limitowana, ale serwis zwraca identyfikator potwierdzający weryfikację rachunku bankowego), •Plik płaski – weryfikacja z wykorzystaniem pliku listy płaskiej (bez limitu zapytań, ale weryfikacja nie otrzyma identyfikatora KAS potwierdzającego jej wykonanie).
|