Strona startowa

Drukuj

Zmiany w wersji 2019

Anonimizacja danych (RODO)

Od 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Ogólne o Ochronie Danych Osobowych z 24 maja 2016 roku (w skrócie RODO). W związku z tym w programie dodano raport umożliwiający całkowitą anonimizację danych kontrahentów, osób kontaktowych, pracowników oraz właścicieli.

 

Raport Anonimizacja danych uruchamiany jest z kartoteki Raporty (Ctrl+8), z katalogu System > Pomocnicze.

 

Anonimizacja oznacza zmianę danych kontrahenta tak, aby nie dało się go rozpoznać. Podstawowe dane takie jak nazwa kontrahenta, imię i nazwisko, NIP są nadpisywane, a pozostałe dane są kasowane. Operacja usuwa dane kontrahentów również na dokumentach bieżących oraz nierozliczonych. Przed przystąpieniem do anonimizacji danych zalecane jest wykonanie kopii bezpieczeństwa.