Dodatek do Symfonia ERP Handel > Ustawienia rozwiązań mobilnych > Użytkownicy mobilni

Drukuj

Użytkownicy mobilni

W celu wyświetlenia okna ustawień użytkowników mobilnych należy przejść do ustawień Symfonia ERP Handel/Symfonia Handel, następnie rozwinąć Rozwiązania mobilne i wybrać folder Użytkownicy mobilni.

 

imgmm_23_08_009

 

Wyświetli się lista mobilnych użytkowników (lista elementów słownika cm Mobilny użytkownik) oraz szczegóły aktualnie zaznaczonego użytkownika. W tabeli użytkowników zawarta jest informacja o loginie użytkownika oraz jego aktywności.

 

imgmm_23_08_010 Kliknięcie na przycisk Dodaj nowego użytkownika mobilnego powoduje wyświetlenie okna nowego mobilnego użytkownika, w którym należy podać jego login oraz hasło (wykorzystywane podczas logowania do aplikacji mobilnej). Po zapisaniu dodanego użytkownika, zostaje on dodany do listy wszystkich użytkowników, a jego formatka przechodzi w tryb edycji.

 

imgmm_23_08_011

 

Dodany do listy użytkownik domyślnie jest oznaczony jako aktywny. Aby dezaktywować użytkownika należy go zaznaczyć, po czym skorzystać z przycisku Zmień status aktywności użytkownika – czynność ta spowoduje odznaczenie pola wyboru w kolumnie Aktywny. Aby aktywować nieaktywnego użytkownika należy go zaznaczyć i również skorzystać z przycisku Zmień status aktywności użytkownika czynność ta spowoduje zaznaczenie pola wyboru w kolumnie Aktywny.

 

imgmm_23_08_020

 

W szczegółach użytkownika (zakładka Podstawowe) można podać/zmodyfikować podstawowe dane użytkownika tj. imię, nazwisko, e-mail, numer telefonu oraz notatkę. Kliknięcie na przycisk Zmień hasło wywołuje okno, w którym należy podać obecne hasło (jeśli zostało ustawione) oraz nowe hasło. Jeśli użytkownik zarządzający użytkownikami mobilnymi jest administratorem Symfonia ERP Handel/Symfonia Handel, uzupełnienie pola Obecne hasło nie jest wymagane.

 

imgmm_23_08_012

 

Zmiany należy zapisać wybierając przycisk Zapisz. Przycisk Anuluj przerywa wykonywaną operację bez wprowadzenia zmian.

 

imgmm_23_08_013

 

W zakładce Mobilny Magazyn znajdują się cztery sekcje: aplikacja mobilna, prezentacja danych, typy dokumentów i drukowanie.

 

img_mm_022

 

W sekcji Aplikacja mobilna dostępne są ustawienia:

Domyślny magazyn – Ustawienie magazynu użytkownika jest niezbędne do pracy w trybie pracy Kody obce. Aby przypisać użytkownikowi mobilnemu domyślny magazyn należy rozwinąć listę magazynów i wskazać wybrany magazyn użytkownika. Na liście wyświetlane są wszystkie magazyny skonfigurowane w kartotece Magazyny (Ustawienia> Firma> Magazyny). W celu usunięcia ustawienia w polu Domyślny magazyn należy skorzystać z przycisku x.

Język aplikacji mobilnej – w polu ustawiany jest język, w którym dany użytkownik mobilny obsługuje aplikację. Dostępne są następujące języki: polski, angielski, ukraiński, białoruski, rosyjski oraz domyślny (czyli zgodny z językiem systemu Android). Aby zmienić język aplikacji należy rozwinąć listę i wskazać dany język. Po zmianie języka z poziomu systemu Handel, wymagane jest ponowne zalogowanie się do aplikacji mobilnej.

Zawsze podawaj ilość po skanowaniu – ustawienie dotyczy trybu pracy na kodach obcych, określa czy na oknie skanowania w aplikacji mobilnej będzie automatycznie zaznaczane pole wyboru Wprowadzanie ilości: wybranie opcji Tak – pole wyboru będzie zaznaczone; wybranie opcji Nie – pole wyboru nie będzie zaznaczone;

Rozpoczęcie procesu ważenia czyści listę pozycji dostaw – ustawienia dotyczące czyszczenia listy dostaw po rozpoczęciu procesu ważenia towaru podczas przyjęcia w aplikacji mobilnej; zaznaczone pole wyboru – po wybraniu na przyjęciu opcji ważenia towaru wyświetli się pytanie o usunięcie dostawy; odznaczone pole – pytanie nie zostanie wyświetlone;

Pytaj o skanowanie zewnętrznego ID – ustawienie określa, czy w aplikacji podczas przyjęcia lub dodawania etykiety paletowej wyświetlone zostanie pytanie o skan zewnętrznego identyfikatora; wybór opcji Tak – pytanie zostanie wyświetlone; Nie – pytanie o zeskanowanie identyfikatora nie zostanie wyświetlone.

 

img_mm_023

 

W sekcji Prezentacja danych znajdują się ustawienia:

Pokaż kody powiązanych zamówień na listach dokumentów – określa czy w aplikacji mobilnej w kartotece wydań i przyjęć na listach dokumentów magazynowych i handlowych mają być prezentowane kody powiązanych zamówień. W celu usunięcia ustawienia w polu Domyślny magazyn należy skorzystać z przycisku x;

Pokaż opisy powiązanych zamówień na listach dokumentów – określa czy w aplikacji mobilnej w kartotece wydań i przyjęć na listach dokumentów magazynowych i handlowych mają być prezentowane opisy powiązanych zamówień. W celu usunięcia ustawienia w polu Domyślny magazyn należy skorzystać z przycisku x;

Pokaż znaczniki powiązanych zamówień na listach dokumentów – określa czy w aplikacji mobilnej w kartotece wydań i przyjęć na listach dokumentów magazynowych i handlowych mają być prezentowane znaczniki powiązanych zamówień. W celu usunięcia ustawienia w polu Domyślny magazyn należy skorzystać z przycisku x;

Wyświetlaj tylko inwentaryzacje użytkownika – zaznaczenie opcji powoduje wyświetlanie w aplikacji mobilnej tylko inwentaryzacji, które utworzył dany użytkownik;

Pokazuj dokumenty tylko z domyślnego magazynu użytkownika (w trybie pracy na kodach własnych) – zaznaczenie opcji spowoduje wyświetlanie w aplikacji mobilnej dokumentów tylko z magazynu wskazanego w polu Domyślny magazyn.

Pokazuj adresy dostawy na liście dokumentów – po włączeniu ustawienia w aplikacji mobilnej na listach dokumentów będzie wyświetlany adres dostawy.

 

img_mm_024

 

W sekcji Typy dokumentów znajdują się ustawienia:

Domyślny typ i seria dokumentu wydania – ustawienie domyślnego typu nieawizowanego dokumentu wydania w aplikacji mobilnej; po rozwinięciu pól należy wybrać typ dokumentu oraz odpowiadającą mu serię.  W celu usunięcia ustawienia należy skorzystać z przycisku x;

Domyślny typ i seria dokumentu przyjęcia – ustawienie domyślnego typu nieawizowanego dokumentu przyjęcia w aplikacji mobilnej; po rozwinięciu pól należy wybrać typ dokumentu oraz odpowiadającą mu serię; W celu usunięcia ustawienia należy skorzystać z przycisku x;

Domyślny typ i seria dokumentu przesunięcia – ustawienie domyślnego typu nieawizowanego dokumentu przesunięcia w aplikacji mobilnej; po rozwinięciu pól należy wybrać typ dokumentu oraz odpowiadającą mu serię. W celu usunięcia ustawienia należy skorzystać z przycisku x.

 

img_mm_025

 

W sekcji Drukowanie dostępne są ustawienia:

Domyślna drukarka – w polu ustawiana jest drukarka, na której mają być drukowane etykiety kurierskie. Jeśli dany użytkownik nie ma ustawionej domyślnej drukarki – wydruk etykiet następuje z drukarki wybranej w ustawieniach globalnych. Na liście wyświetlane są elementy słownika mm Drukarka (Ustawienia> Słowniki użytkownika> mm Drukarka). W celu usunięcia wybranego ustawienia w polu Domyślna drukarka należy skorzystać z przycisku x.

Domyślny wydruk etykiety paletowej – w polu należy wskazać jaka etykieta paletowa ma się automatycznie drukować z poziomu aplikacji mobilnej podczas pakowania (paletowa w formacie A5 - poziomo lub pionowo czy etykieta wysyłkowa w formacie A4). W celu usunięcia ustawienia należy skorzystać z przycisku x;

Domyślna etykieta paletowa PDF – w polu należy wybrać z listy rozwijanej jaka etykieta w formacie PDF będzie domyślnie wyświetlana w aplikacji mobilnej podczas wydruku etykiety paletowej na przyjęciu. W celu usunięcia ustawienia należy skorzystać z przycisku x;

Domyślna etykieta ZPL – domyślnie wyświetlana etykieta ZPL w aplikacji mobilnej podczas wydruku etykiet paletowych na przyjęciu, na liście rozwijanej znajdują się etykiety zdefiniowane w systemie Symfonia ERP Handel/Symfonia Handel w ustawieniach konfiguracji drukarek. W celu usunięcia ustawienia należy skorzystać z przycisku x;

Domyślny język raportów – w polu ustawiany jest domyślny język (angielski lub polski) dla wydruków etykiet paletowych z poziomu Pakowania w aplikacji mobilnej. W przypadku, gdy dany użytkownik nie ma ustawionego domyślnego języka raportów oraz w ustawieniach ogólnych język raportów również nie został określony – magazynier będzie miał możliwość wyboru języka w aplikacji mobilnej. W celu usunięcia ustawienia należy skorzystać z przycisku x;

 

imgmm_23_08_016

 

Po zakończeniu wprowadzania zmian w ustawieniach użytkownika należy je zapisać wybierając przycisk Zapisz. Przycisk Anuluj przerywa wykonywaną operację bez wprowadzenia zmian.

 

Użytkownik może skopiować ustawienia od innego użytkownika. W tym celu należy z listy wszystkich użytkowników mobilnych wybrać użytkownika, dla którego będą kopiowane ustawienia i skorzystać z opcji Kopiuj z.

 

imgmm_23_08_017

 

W wyświetlonym oknie należy wybrać użytkownika oraz moduły, z których zostaną skopiowane ustawienia. Użytkownik ma możliwość zaznaczenia wszystkich modułów jednym kliknięciem korzystając z przycisku Zaznacz wszystko. Przycisk Odznacz wszystko odznacza wszystkie moduły. Należy pamiętać, że nie ma możliwości skopiowania podstawowych ustawień użytkownika.

 

Aby skopiować ustawienia należy kliknąć Kopiuj.

 

imgmm_23_08_018

 

Aby skopiować ustawienia do innych użytkowników należy zaznaczyć na liście wszystkich użytkowników mobilnych użytkownika, od którego zostaną skopiowane ustawienia i skorzystać z przycisku Kopiuj do.

 

imgmm_23_08_019

 

W wyświetlonym oknie należy wskazać użytkowników oraz moduły, do których zostaną skopiowane ustawienia. Aby zaznaczyć wszystkich użytkowników/moduły jednym kliknięciem należy skorzystać z przycisku Zaznacz wszystko widocznym na pasku narzędziowym nad daną tabelą. Aby odznaczyć użytkowników/moduły należy skorzystać z przycisku Odznacz wszystko. Należy pamiętać, że nie ma możliwości skopiowania podstawowych ustawień użytkownika.

 

W celu skopiowania ustawień do zaznaczonych użytkowników należy kliknąć Kopiuj i wyświetlonym komunikacie zatwierdzić swój wybór przyciskiem Tak.

 

imgmm_23_08_021