Aplikacja mobilna – tryb pracy kody własne > Rejestr zwrotów

Drukuj

Rejestr zwrotów

Cały proces rozpoczyna się od zlecenia zwrotu towaru i utworzenia wymaganych dokumentów w systemie Symfonia ERP Handel/Symfonia Handel.

 

Aktualnie Symfonia Mobilny Magazyn obsługuje następujące powiązania dokumentów:

Dokument sprzedaży > Dokument magazynowy o charakterze Wydanie z magazynu – do dokumentu sprzedaży należy wystawić dokument korygujący oraz do dokumentu magazynowego należy utworzyć dokument korygujący i pozostawić go w buforze;

Dokument magazynowy o charakterze Wydanie z magazynu – do dokumentu należy utworzyć dokument korygujący i pozostawić go w buforze;

Dokument magazynowy o charakterze Wydanie z magazynu korekta – do dokumentu należy utworzyć dokument korygujący i pozostawić go w buforze.

 

Wprowadzony dokument zostaje przekazany do realizacji przez pracownika magazynu.

 

Magazynier przechodzi do opcji Zwrot, gdzie wyświetlona jest lista korekt dokumentów magazynowych wydania. Na liście prezentowany jest kod dokumentu, nazwa kontrahenta, data utworzenia dokumentu oraz znacznik, jeśli został ustawiony na dokumencie. Jeśli ustawienie Pokazuj adres dostawy na liście dokumentów będzie włączone, to poniżej kodu dokumentu będzie prezentowany także adres dostawy Klikając na dany dokument można podejrzeć jego opis (podgląd opisu wyświetlany jest poniżej listy dokumentów).

 

imgmm_23_08_494

 

Domyślnie lista dokumentów jest filtrowana po typie sortowania określonym w ustawieniach ogólnych dodatku do systemu Symfonia ERP Handel/Symfonia Handel (Ustawienia> Rozwiązania dodatkowe> Ustawienia – Mobilny magazyn).

 

Dodatkowo w ustawieniach dodatku do Symfonii ERP Handel/Symfonia Handel (Ustawienia> Rozwiązania dodatkowe> Użytkownicy mobilni), użytkownik ma możliwość ustawienia domyślnego magazynu dla użytkownika mobilnego. Wówczas w aplikacji mobilnej przy filtrze domyślnie ustawiony będzie magazyn przypisany do użytkownika mobilnego.

 

Po kliknięciu na przycisk Pokaż szczegóły filtra na ekranie wyświetli się informacja o szczegółach założonego filtra – magazyn z jakiego są wyświetlane dokumenty oraz kierunek i parametr sortowania dokumentów. Aby ukryć podgląd należy kliknąć Ukryj szczegóły filtra.

 

imgmm_23_08_495

 

Po kliknięciu w przycisk widoczny w lewym górnym rogu na ekranie wyświetli się okno, w którym użytkownik ma możliwość zmiany parametrów filtrowania.

 

imgmm_23_08_496

 

W pierwszym polu należy wybrać magazyn, z którego mają zostać wyświetlone dokumenty. Na liście rozwijanej są widoczne aktywne magazyny określone w hierarchii użytkownika (Ustawienia> Rozwiązania dodatkowe> Hierarchia magazynów).

 

Jeśli w ustawieniach użytkowników mobilnych opcja Pokazuj dokumenty tylko z domyślnego magazynu użytkownika jest zaznaczona, wówczas w oknie filtra na liście będzie dostępny tylko domyślny magazyn użytkownika mobilnego.

 

W przypadku, gdy użytkownik nie ma przypisanej hierarchii lub ustawienie Używaj hierarchii globalnej jest włączone, wówczas na liście będą widoczne magazyny określone w domyślnej hierarchii magazynowej podanej w ustawieniach globalnych dodatku do Symfonia ERP Handel/Symfonia Handel.

 

W drugim polu należy określić kierunek sortowania dokumentów (malejąco lub rosnąco). W polu Sortuj po należy wybrać parametr po jakim będą sortowane dokumenty. W tym celu należy rozwinąć listę, a następnie wybrać dany parametr.

 

imgmm_23_08_497

 

Opcjonalnie w polu poniżej użytkownik ma możliwość wybrania odbiorcy, którego dokumenty będą wyświetlane na liście. Po kliknięciu na ikonę kontrahenta lub w pole Kliknij aby dodać na ekranie wyświetli się lista kontrahentów, z której należy wybrać danego odbiorcę.

 

Poniżej magazynier może wybrać po jakim towarze mają być filtrowane dokumenty. Po kliknięciu w ikonę listy towarów lub pole Kliknij aby dodać na ekranie wyświetli się okno z możliwymi do wybrania opcjami: Skaner lub Kartoteka.

 

Po wybraniu opcji Skaner na ekranie wyświetli się okno skanowania, w którym należy zeskanować kod EAN i/lub kod/nazwę towaru (w zależności od ustawienia Tryb skanowania kodów EAN).

 

Wybranie opcji Kartoteka spowoduje wyświetlenie listy towarów. Po kliknięciu w pole wyszukiwarki zostanie uruchomiona klawiatura urządzenia umożliwiająca wpisanie kodu EAN i/lub nazwy/kodu towaru (w zależności od ustawienia Tryb ręcznego wyszukiwania towarów). Aby wyszukać towar, należy kliknąć przycisk lupy na klawiaturze. Po wybraniu kod towaru zostanie wyświetlony obok danego filtra.

 

imgmm_23_08_498

 

Magazynier ma możliwość przefiltrowania listy dokumentów po opisie. W tym celu należy uzupełnić Opis dokumentu. Aby usunąć wprowadzony opis należy skorzystać z przycisku X.

 

W oknie dialogowym może wyświetlać się nazwa lub kod zeskanowanego towaru (w zależności od wybranej opcji przy ustawieniu Wyświetlaj na dialogach dostępnego w ustawieniach ogólnych dodatku Symfonia Mobilny Magazyn).

 

Aby wyświetlić przefiltrowane na podstawie wybranych ustawień dokumenty należy kliknąć przycisk Potwierdź. Przycisk Resetuj powoduje zresetowanie filtra do ustawień globalnych. Użytkownik ma możliwość zapisania filtra jako domyślny dla wybranego typu dokumentów używając przycisku Zapisz jako domyślny. Przycisk Wstecz umożliwia powrót do listy dokumentów przyjęcia bez wprowadzania zmian w parametrach filtra.

 

Aby rozpocząć realizację zwrotu towaru należy zaznaczyć wybrany dokument magazynowy, a następnie kliknąć na przycisk Wybierz. Przycisk Wstecz cofa do menu głównego aplikacji.

 

imgmm_23_08_499

 

Jeśli w ustawieniach ogólnych dodatku została włączona automatyczna weryfikacja i aktualizacja daty operacji dokumentów (wybrana opcja Automatycznie zmieniaj datę operacji przy ustawieniu Zmiana daty operacji dokumentu) w momencie otwarcia dokumentu data operacji zostanie automatycznie zmieniona na aktualną. W przypadku gdy przy ustawieniu Zmiana daty operacji dokumentu została wybrana opcja Pytaj o zmianę daty operacji, na ekranie zostanie wyświetlony komunikat informujący o nieaktualnej dacie operacji. W zależności od wyboru data operacji może zostać zaktualizowana lub nie.

 

imgmm_23_08_500

 

Po przejściu do wybranego dokumentu w zakładce Pozycje wyświetlane są towary do zwrotu. Magazynier ma możliwość przefiltrowania pozycji dokumentu na podstawie zeskanowanego kodu EAN towaru. W tym celu należy kliknąć przycisk nad listą pozycji po prawej stronie ekranu. Otworzy się okno skanowania, w którym należy zeskanować kod EAN i/lub kod/nazwę towaru (w zależności od ustawienia Tryb skanowania kodów EAN). Po zeskanowaniu kod/nazwa zostanie wyświetlona w polu nad listą pozycji. Lista towarów dodanych do dokumentu zostaje przefiltrowana na podstawie zeskanowanego towaru.

 

imgmm_23_08_501

 

Obok filtra widoczne jest pole wyboru umożliwiające włączanie/wyłączanie filtrowania. Po zeskanowaniu kodu/nazwy filtrowanie zostaje automatycznie włączone – pole wyboru zostaje zaznaczone. Po odznaczeniu pola wyboru filtrowanie listy pozycji zostaje wyłączone, ale zeskanowany kod nie zostaje usunięty. Aby ponownie podejrzeć przefiltrowaną listę pozycji należy zaznaczyć pole wyboru obok filtra – nie jest wymagane skanowanie kodu EAN/nazwy/kodu towaru.

 

imgmm_23_08_502

 

Na liście prezentowane są informacje o towarach takie jak: kod referencji, nazwa towaru (jeśli włączone jest ustawienie Wyświetlaj nazwę towaru), zwracana ilość towaru, odebrana ilość towaru (określona na podstawie skanowania), jednostka miary oraz lokalizacja. Pole z lokalizacją jest puste do momentu zatwierdzenia zwrotu. Przycisk X umożliwia resetowanie danej pozycji.

 

Status przyjęcia towarów określają poszczególne kolory:

Czerwony – towar nie został zeskanowany;

Żółty – towar został zeskanowany w ilości mniejszej od ilości na dokumencie;

Zielony – towar został zeskanowany zgodnie z ilością na dokumencie.

 

W zakładce Pola własne prezentowana jest list pól własnych dokumentu zwrotu. Magazynier może edytować pola własne dokumentu (Edycja pól własnych dokumentów).

 

imgmm_23_08_503

 

Powyżej zakładek znajduje się przycisk Opis. Po jego rozwinięciu na ekranie wyświetli się opis otwartego dokumentu. Aby ukryć podgląd należy kliknąć ponownie Opis.

 

imgmm_23_08_504

 

Na dole ekranu znajdują się przyciski pozwalające na podjęcie rożnego rodzaju akcji. Po kliknięciu przycisku Opcje na ekranie wyświetli się okno opcji, za pomocą którego użytkownik ma możliwość wstrzymania operacji, wydruku etykiet towarów (Wydruk etykiet zwrotnych) oraz edycji pól własnych dokumentu zwrotu (Edycja pól własnych dokumentów). Przycisk Anuluj zamyka okno akcji.

 

imgmm_23_08_505

 

Magazynier potwierdza zwrot towaru do magazynu skanując kolejno etykiety zwrotne poszczególnych towarów. Jeśli nie posiada etykiet wydrukowanych z poziomu systemu Symfonia ERP Handel/Symfonia Handel, może uruchomić ich wydruk z aplikacji mobilnej wybierając Opcje, a następnie klikając przycisk Drukuj (Wydruk etykiet zwrotnych).

 

W celu zeskanowania towarów do zwrotu należy skorzystać z przycisku Skanuj. Po zeskanowaniu danej pozycji, zostanie ona oznaczona na zielono.

 

Podczas próby skanowania etykiety, która została wcześniej zeskanowana podczas realizacji innej operacji, na ekranie zostanie wyświetlony odpowiedni komunikat.

 

imgmm_23_08_405

 

Podczas skanowania etykiety zbiorczej lub półzbiorczej wyświetli się okienko do wpisania ilości towaru, jaką użytkownik chce przywrócić (jeśli na towarze zaznaczony jest wymiar mm Podział ilości). Należy pamiętać, iż wpisywana ilość nie może być większa od ilości na dokumencie.

 

W kolejnym kroku należy zeskanować lokalizacje, do których mają trafić zwrócone towary.

 

Po zakończeniu skanowania towarów i ich lokalizacji docelowych należy potwierdzić zwrot klikając przycisk Potwierdź. Potwierdzenie procesu zwrotu spowoduje wystawienie w Symfonia ERP Handel/Symfonia Handel dokumentu magazynowego wydania korekty z odpowiednimi towarami wraz z przypisaniem do towarów zeskanowanych lokalizacji docelowych. Aktualizowane są także stany towarów oraz obciążenie lokalizacji.

 

imgmm_23_08_506

 

imgmm_23_08_507

 

W systemie Symfonia ERP Handel/Symfonia Handel na formatce dokumentu w polu własnym mm Data wystawienia dokumentu zapisywana jest dokładna data i godzina wystawienia dokumentu.

 

Po zatwierdzeniu w aplikacji mobilnej operacji, w wyniku której jest wystawiany dokument magazynowy – login użytkownika mobilnego można podejrzeć na otwartym w Symfonia ERP Handel/Symfonia Handel dokumencie, wybierając polecenie Informacje > Własne pola.

 

Wykonanie przez użytkownika określonej akcji powoduje, iż jest ona automatycznie buforowana (na zwrotach jest to zeskanowanie minimum jednej etykiety towaru). Oznacza to, że użytkownik, bez konieczności zakończenia aktualnie wykonywanej operacji, może rozpocząć kolejną, innego rodzaju operację.

 

W każdej chwili użytkownik może jednak powrócić do rozpoczętej wcześniej operacji – w tym celu może:

przejść do zakładki Operacje, odnaleźć dany dokument, zaznaczyć go i wznowić korzystając z przycisku Dalej;

kontynuować rozpoczętą operację bezpośrednio z listy dokumentów korygujących w zakładce Zwrot – po zaznaczeniu danego dokumentu i skorzystaniu z przycisku Wybierz, na ekranie pojawi się komunikat „Dokument znajduje się w module operacji. Czy kontynuować rozpoczętą operację?” z dostępnymi przyciskami Tak/Nie. Po wybraniu przycisku Tak, operacja zostanie wznowiona prezentując etap przyjęcia towarów, na jakim został wstrzymana. Po wybraniu przycisku Nie, użytkownik powróci do listy dokumentów korygujących.

 

Poza automatycznym buforowaniem operacji, użytkownik może także wstrzymać wykonywany  proces ręcznie, wykorzystując w tym celu przycisk Wstrzymaj. Ręcznie wstrzymane operacje również można wznowić z poziomu zakładki Operacje oraz bezpośrednio z listy dokumentów korygujących.

 

Przycisk Wstecz umożliwia powrót do poprzedniego ekranu.