Dodatek do Symfonia ERP Handel > Ustawienia rozwiązań mobilnych > Konfiguracja firm kurierskich | | Drukuj |
W kartotece Konfiguracja firm kurierskich konfigurowane są dane do połączenia z usługą po stronie firmy kurierskiej – DHL Express, DPD, FedEx lub Pekaes.
Poniższa tabela zawiera informację z jaką usługą API komunikuje się dana firma kurierska.
Firma kurierska |
Usługa API |
Obsługuje |
DHL Express |
MyDHL API |
Dedykowane dla klientów DHL Express, oferuje funkcje takie ja wycena przesyłek, tworzenie przesyłek międzynarodowych, zamawianie odbioru przez kuriera oraz śledzenie przesyłek. API to integruje się z systemami zarządzania magazynem, platformami e-commerce i innymi aplikacjami biznesowymi. |
DPD |
DPDServices |
DPD Services umożliwia: weryfikację poprawności kodu pocztowego w serwisie krajowym i międzynarodowym, generowanie dokumentów przewozowych tj. list przewozowy i protokół przekazania towaru, zamówienie podjazdu kurierskiego we wskazanym dniu, generowanie krajowych i międzynarodowych zwrotów konsumenckich. |
FedEx |
FedEx Domestic Shipping Web Services |
Umożliwia obliczanie kosztów przesyłek, tworzenie etykiet wysyłkowych, śledzenie i zarządzanie przesyłkami, zarządzanie procesem zwrotów paczek. |
PEKAES |
GEODIS Ugo |
Umożliwia przesłanie zapytania i/lub integrację historii zleceń transportowych. Dostarcza wysyłającemu unikalny adres URL śledzenia, który może zostać przesłany do końcowego odbiorcy. Umożliwia rejestrowanie, sprawdzanie i usuwanie zleceń wysyłkowych oraz wydruki etykiet i zatwierdzanie zamówień. |
W celu dokonania konfiguracji danych należy przejść do Ustawień systemu Symfonia ERP Handel/Symfonia Handel, następnie rozwinąć Rozwiązania mobilne i wybrać katalog Konfiguracja firm kurierskich.
W oknie konfiguracji z firmami kurierskimi widoczne są trzy zakładki: DHL Express, DPD, FedEx i Pekaes.
Po przejściu do zakładki DHL Express wyświetlą się ustawienia dotyczące połączenia z usługa firmy DHL Express. Aby integracja z firmą DHL Express działała poprawnie należy uzupełnić unikalne dane logowania otrzymane od opiekuna w DHL – login i hasło oraz numer klienta.
Pole wyboru Tryb demo określa czy połączenie z usługą będzie wykorzystywane testowo (zaznaczone pole) czy produkcyjnie (odznaczone pole).
W zakładce DPD znajdują się ustawienia połączenia z usługą firmy DPD. W ustawieniach tych wymagane jest podanie loginu i hasła do usługi DPD oraz unikalnego numeru katalogowego FID – dane te są przekazywane ze strony usługodawcy (DPD).
Ustawienie Tryb demo określa czy połączenie z usługą ma być wykorzystywane testowo czy też produkcyjnie.
Kliknięcie na przycisk Edytuj wprowadza formatkę w tryb edycji, użytkownik może dokonywać zmian w konfiguracji integracją z firmą DPD. Po zakończeniu edycji należy zapisać zmiany korzystając z przycisku Zapisz. Przycisk Anuluj zamyka tryb edycji formatki, a wprowadzone zmiany nie zostają zapisane.
Rozwiązanie Symfonia Mobilny Magazyn obsługuje tylko przesyłki kurierskie (DPD kurier), paczkomaty nie są obsługiwane (DPD paczkomat).
W zakładce FedEx znajdują się ustawienia konfiguracji z firmą przewozowa FedEx. Aby prawidłowo połączyć się z usługą firmy FedEx należy uzupełnić indywidualne dane logowania otrzymane od opiekuna w FedEx – login, hasło, numer konta bankowego do wpłat z przesyłek pobraniowych i numer kuriera.
Ustawienie Tryb demo określa czy połączenie z usługą ma być wykorzystywane testowo czy też produkcyjnie.
W zakładce Pekaes użytkownik ma możliwość skonfigurowania ustawień z firmą kurierską Pekaes. W ustawieniach należy podać login i hasło do usługi otrzymane od opiekuna w Pekaes.
Dodatkowo adres domyślnego magazynu w systemie Symfonia ERP Handel/Symfonia Handel musi odpowiadać jednemu z adresów wskazanych w konfiguracji platformy Pekaes (Ustawienia>Magazyny). Na platformie Pekaes powinien zostać również zdefiniowany typ opakowania – PACZKA.
Aby wprowadzić zmiany w ustawieniach należy przejść w tryb edycji klikając przycisk Edytuj. W celu zapisania zmian należy skorzystać z przycisku Zapisz. Przycisk Anuluj powoduje zamknięcie trybu edycji bez zapisywania zmian wprowadzonych w ustawieniach.
Należy pamiętać, że po zmianie ustawień dotyczących konfiguracji z firmami kurierskimi należy wyłączyć i ponownie włączyć Handel oraz usługę WebAPI.