Dodatek do Symfonia ERP Handel > Ustawienia rozwiązań mobilnych > Konfiguracja firm kurierskich

Drukuj

Konfiguracja firm kurierskich

W kartotece Konfiguracja firm kurierskich konfigurowane są dane do połączenia z usługą po stronie firmy kurierskiej – DHL Express, DPD, FedEx lub Pekaes.

 

Poniższa tabela zawiera informację z jaką usługą API komunikuje się dana firma kurierska.

 

 

Firma kurierska

 

Usługa API

 

Obsługuje

DHL Express

MyDHL API

Dedykowane dla klientów DHL Express, oferuje funkcje takie ja wycena przesyłek, tworzenie przesyłek międzynarodowych, zamawianie odbioru przez kuriera oraz śledzenie przesyłek. API to integruje się z systemami zarządzania magazynem, platformami e-commerce i innymi aplikacjami biznesowymi.

DPD

DPDServices

DPD Services umożliwia: weryfikację poprawności kodu pocztowego w serwisie krajowym i międzynarodowym, generowanie dokumentów przewozowych tj. list przewozowy i protokół przekazania towaru, zamówienie podjazdu kurierskiego we wskazanym dniu, generowanie krajowych   i   międzynarodowych zwrotów konsumenckich.

FedEx

FedEx Domestic Shipping Web Services

Umożliwia obliczanie kosztów przesyłek, tworzenie etykiet wysyłkowych, śledzenie i zarządzanie przesyłkami, zarządzanie procesem zwrotów paczek.

PEKAES

GEODIS Ugo

Umożliwia przesłanie zapytania i/lub integrację historii zleceń transportowych. Dostarcza wysyłającemu unikalny adres URL śledzenia, który może zostać przesłany do końcowego odbiorcy. Umożliwia rejestrowanie, sprawdzanie i usuwanie zleceń wysyłkowych oraz wydruki etykiet i zatwierdzanie zamówień.

 

W celu dokonania konfiguracji danych należy przejść do Ustawień systemu Symfonia ERP Handel/Symfonia Handel, następnie rozwinąć Rozwiązania mobilne i wybrać katalog Konfiguracja firm kurierskich.

 

imgmm_23_08_071

 

W oknie konfiguracji z firmami kurierskimi widoczne są trzy zakładki: DHL Express, DPD, FedEx i Pekaes.

 

Po przejściu do zakładki DHL Express wyświetlą się ustawienia dotyczące połączenia z usługa firmy DHL Express. Aby integracja z firmą DHL Express działała poprawnie należy uzupełnić unikalne dane logowania otrzymane od opiekuna w DHL – login i hasło oraz numer klienta.  

 

Pole wyboru Tryb demo określa czy połączenie z usługą będzie wykorzystywane testowo (zaznaczone pole) czy produkcyjnie (odznaczone pole).

 

img_mm_063

 

W zakładce DPD znajdują się ustawienia połączenia z usługą firmy DPD. W ustawieniach tych wymagane jest podanie loginu i hasła do usługi DPD oraz unikalnego numeru katalogowego FID – dane te są przekazywane ze strony usługodawcy (DPD).

 

Ustawienie Tryb demo określa czy połączenie z usługą ma być wykorzystywane testowo czy też produkcyjnie.

 

imgmm_23_08_072

 

Kliknięcie na przycisk Edytuj wprowadza formatkę w tryb edycji, użytkownik może dokonywać zmian w konfiguracji integracją z firmą DPD. Po zakończeniu edycji należy zapisać zmiany korzystając z przycisku Zapisz. Przycisk Anuluj zamyka tryb edycji formatki, a wprowadzone zmiany nie zostają zapisane.

 

Rozwiązanie Symfonia Mobilny Magazyn obsługuje tylko przesyłki kurierskie (DPD kurier), paczkomaty nie są obsługiwane (DPD paczkomat).

 

W zakładce FedEx znajdują się ustawienia konfiguracji z firmą przewozowa FedEx. Aby prawidłowo połączyć się z usługą firmy FedEx należy uzupełnić indywidualne dane logowania otrzymane od opiekuna w FedEx – login, hasło, numer konta bankowego do wpłat z przesyłek pobraniowych i numer kuriera.

 

Ustawienie Tryb demo określa czy połączenie z usługą ma być wykorzystywane testowo czy też produkcyjnie.

 

imgmm_23_08_073

 

W zakładce Pekaes użytkownik ma możliwość skonfigurowania ustawień z firmą kurierską Pekaes. W ustawieniach należy podać login i hasło do usługi otrzymane od opiekuna w Pekaes.

 

img_mm_663

 

Dodatkowo adres domyślnego magazynu w systemie Symfonia ERP Handel/Symfonia Handel musi odpowiadać jednemu z adresów wskazanych w konfiguracji platformy Pekaes (Ustawienia>Magazyny). Na platformie Pekaes powinien zostać również zdefiniowany typ opakowania – PACZKA.

 

img_mm_664

 

Aby wprowadzić zmiany w ustawieniach należy przejść w tryb edycji klikając przycisk Edytuj. W celu zapisania zmian należy skorzystać z przycisku Zapisz. Przycisk Anuluj powoduje zamknięcie trybu edycji bez zapisywania zmian wprowadzonych w ustawieniach.

 

Należy pamiętać, że po zmianie ustawień dotyczących konfiguracji z firmami kurierskimi należy wyłączyć i ponownie włączyć Handel oraz usługę WebAPI.