Producent nie gwarantuje prawidłowego działania aplikacji na każdym urządzeniu dostępnym na rynku, które spełnia minimalne wymagania techniczne. Rekomendujemy wykonanie testów na danym modelu urządzenia przed rozpoczęciem pracy z aplikacją.
Realizowane rozwiązanie dotyczy przede wszystkim aplikacji mobilnej, która jest dedykowana dla urządzeń mobilnych z systemem Android minimum 7.0 (zaleca się 9.0). Minimalna rozdzielczość ekranu urządzenia do prawidłowej pracy to 720x1280px. Aplikacja do poprawnego funkcjonowania wymaga działania WebAPI. Użytkownik w oparciu o niniejszą aplikację będzie miał możliwość wysyłania zamówień handlowych, dokumentów sprzedaży oraz akcji merchandising’owych do systemu Symfonia ERP Handel/ Symfonia Handel.
Głównym celem rozwiązania jest zautomatyzowanie procesu realizacji zamówień oraz ułatwienie pracy handlowcom. Korzystanie z aplikacji mobilnej zmniejsza ilość wykonywanej pracy w porównaniu do papierowego procesu składania zamówień. Aplikacja pozwala na wystawianie zamówień pod fakturę i paragon (również zamówień z bufora) z uwzględnieniem limitów kupieckich kontrahentów, sprzedaż w oparciu o obowiązujące akcje marketingowe, przeglądanie nierozliczonych faktur, przyjmowanie płatności, drukowanie faktur i dokumentów KP, a także podejmowanie różnego rodzaju akcji merchandising’owych. Dodatkowo handlowiec może ustawiać plany wizyt u kontrahentów, które są akceptowane przez kierownika w systemie Symfonia ERP Handel/Symfonia Handel, a także przyjmować zamówienia od odbiorców poza ustaloną trasówką. Dzięki synchronizacji danych użytkownik posiada szybki dostęp do danych o aktualnych stanach handlowych towarów. Ponadto składanie zamówień drogą elektroniczną sprawia, że może być ono łatwiej przekazywane pomiędzy poszczególnymi działami, co przyspieszy i ułatwi jego realizację.
Rozwiązanie łączy w sobie trzy moduły (dodatek do Symfonia ERP Handel/Symfonia Handel, WebAPI oraz aplikację mobilną), które ściśle ze sobą współpracują. WebAPI i dodatek do Symfonia ERP Handel/Symfonia Handel wymaga platformy .NET Framework 4.6.2.
Należy pamiętać, że rozwiązanie Symfonia Mobilny Handel w wersji 23.10.2.1 jest dostosowane wyłącznie do Symfonii w wersji 2023.1 i nie jest kompatybilne z niższymi wersjami programu.
Wymagania techniczne
Poniżej lista minimalnych wymagań do prawidłowego działania dodatku do Handlu oraz aplikacji mobilnej:
Wymagania serwera
•Spełniające minimalne wymagania do uruchomienia oprogramowania Symfonia ERP, Symfonia (pakiet uniwersalny).
Wymagania systemowe Symfonia ERP >>
•Baza danych MS SQL 2019 min. Standard (opcja BI, Ent, Dev).
•Zainstalowana Symfonia ERP lub Symfonia Handel (uniwersalny) w wersji 2022.1.
•Dostęp do internetu lub sieci, w której pracuje Mobilny Handel.
Aby aplikacje Symfonia prawidłowo działały w firmowej sieci WiFi wymagane jest fizyczne pokrycie firmy siecią o jednym spójnym SSID (najlepiej w systemie Mesh), tak żeby urządzenia mobilne były w stanie przełączać się między poszczególnymi access pointami bez utraty połączenia z serwerem. Najlepiej jakby taką sieć zaprojektowała i wykonała firma od zarządzani sieciami.
Wymagania końcówek mobilnych
Minimalne wymagania urządzeń (czytników kodów kreskowych/smartfonów):
•Minimum Android 7.0 (sugerowane 9.0).
•Dostęp do sieci, w której pracuje Mobilny Magazyn (WLAN / WiFi / Bluetooth / 4G LTE).
•Ekran: rozdzielczość HD (1280 x 720).
•Google Mobile Services (GMS).
•Min. RAM 2 GB/Flash 16 GB.
•Czytnik 1D/2D (2D opcjonalnie – zależy od wykorzystania np. QRCodów – działanie na kodach własnych, na komórkach wymagany aparat min 4Mpx).
•Na urządzeniu włączona opcja instalacji oprogramowania z nieznanych źródeł (możliwość instalacji plików APK).
Wymagania sieciowe:
•Router WiFi z możliwością konfiguracji;
•Możliwość podpięcia urządzeń po interfejsie ETH.
Wymagania serwera poczty wychodzącej:
1.Protokół SMTP;
2.Jawny protokół SSL.
Sprzęt
W poniższym linku znajdują się najnowsze wymagania systemowe dla systemu Symfonia ERP, co stanowi podstawę do przygotowania i zakupu odpowiedniego serwera oraz stacji roboczych (komputerów).
Administracja Symfonia ERP 2023 - wymagania sprzętowe >>
Decydując się na zakupienie nowego sprzętu lub na wykorzystanie dotychczasowego, proszę wziąć pod uwagę iż prezentujemy wymagania minimalne i rozsądne jest przygotowanie sprzętu o nieco wyższych parametrach niż podane – pozwoli to na wykorzystanie go w dłuższym okresie czasu.
Kluczowe elementy dla serwera to pamięć RAM i szybkość twardych dysków.
Aplikacja współpracuje z urządzeniami z systemem Android w wersji minimum 7.0 (zalecane 9.0) z dodatkowo wbudowanym czytnikiem kodów 2 i 3D.
Minimalne wymagania dla urządzeń z zainstalowanymi aplikacjami mobilnymi
Dodatek do Symfonia ERP Handel / Symfonia Handel
•zainstalowany program Symfonia ERP Handel lub Symfonia Handel (uniwersalny) w wersji współpracującej z aktualną wersją aplikacji mobilnej,
Wymagania systemowe Symfonia ERP >>
•dodatkowa licencja Handlu do WebAPI,
•procesor Intel Core i3 lub odpowiednik, minimum 2 rdzenie o taktowaniu 2Ghz,
•4GB RAM,
•.NET Framework 4.7.2.
Aplikacja mobilna
•Android minimum 7.0 (zaleca się 9.0),
•2GB RAM,
•Procesor 1.2, 4 rdzenie,
•16GB ROM,
•Rozdzielczość 720x1280,
•Bluetooth (opcjonalnie przy użyciu niektórych funkcji),
•Aparat min. 4 Mpx,
•GPS,
•możliwość wykonywania połączeń,
•połączenie z Internetem – stabilne połączenie internetowe poprzez Wi-Fi lub sieć komórkową na poziomie minimum 1Mb/s.
Zalecamy żeby przed zakupem sprzętu peryferyjnego (tabletu, smartfona, kolektora danych, drukarki etykiet), na którym mają pracować nasze aplikacje mobilne skontaktować się z opiekunem handlowym i potwierdzić zgodność oprogramowania firmowego urządzenia z programami Symfonia lub przetestować działanie na wypożyczonym od producenta modelu.