Aplikacja mobilna > Integracja płatności przez terminal płatniczy SumUp

Drukuj

Integracja płatności przez terminal płatniczy SumUp

Handlowiec ma możliwość przyjęcia płatności od klienta za pomocą terminala. Płatności terminalem realizowane są za pomocą urządzenia SumUp Air 1E205.

 

imgmh_23_8_200

 

Aby handlowiec mógł przyjmować płatności za pomocą terminala SumUp wymagane jest zainstalowanie Aplikacji SumUp na urządzeniu z Androidem, na którym zainstalowana jest aplikacja Symfonia Mobilny Handel. Instalacja aplikacji odbywa się poprzez sklep Google Play lub z pliku APK. Instalacja aplikacji >>

 

Zainstalowana aplikacja będzie widoczna w menu głównym urządzenia wśród wszystkich aplikacji.

 

W kolejnym kroku należy skonfigurować terminal płatniczy. Instrukcja konfiguracji terminala płatniczego SumUp Air znajduje się na stronie https://sumup.pl/manual/

 

Aby przyjmować płatności za pomocą terminala SumUp Air należy w ustawieniach modułu wskazać terminal płatniczy SumUp. Terminal płatniczy można ustawić również w ustawieniach użytkowników mobilnych.

 

W rozwiązaniu Symfonia Mobilny Handel w pierwszej kolejności są pobierane ustawienia użytkownika, jeśli użytkownik nie posiada skonfigurowanych ustawień – wtedy są one pobierane z ustawień modułu.

 

W aplikacji mobilnej podczas fiskalizacji paragonu lub wystawiania faktury/dokumentu płatności handlowiec będzie miał możliwość wyboru formy płatności Terminal.

 

imgmh_23_8_201

 

Po wybraniu płatności terminalem na urządzeniu zostanie uruchomiona Aplikacja SumUp. Użytkownik zostanie automatycznie zalogowany do aplikacji, a na ekranie wyświetli się okno wyboru metody płatności – należy wybrać opcję Terminal.

 

imgmh_23_8_202

 

Wówczas terminal płatniczy zostanie automatycznie uruchomiony. Na terminalu wyświetli się kwota płatności. Handlowiec przyjmuje za pomocą terminala płatność od klienta – kartą zbliżeniową, z chipem lub z paskiem magnetycznym. Klient może zostać poproszony o wprowadzenie PIN-u w celu zatwierdzenia płatności.

 

 

imgmh_23_8_203

 

Po zatwierdzeniu płatności, w przypadku pomyślnej transakcji, na terminalu zostanie wyświetlony komunikat Płatność potwierdzona.

 

Po zakończeniu transakcji dokument płatności o typie zdefiniowanym w ustawieniach użytkowników mobilnych lub modułu zostanie wysłany i wystawiony w systemie Symfonia ERP Handel/Symfonia Handel.

 

Następnie dokument sprzedaży zostanie wysłany do systemu i rozliczony wcześniej wystawioną płatnością.