Opis raportu „Świadectwo Pracy”
Raport Świadectwo Pracy umożliwia przygotowanie świadectwa pracy dla wybranego pracownika:
•z wykorzystaniem standardowego narzędzia tworzenia raportów programu Sage Kadry i Płace;
•z wykorzystaniem szablonu programu MS Word.
Wykonanie i parametry raportu
Raport wykonywany jest:
•w trakcie realizacji zdarzeń dotyczących rozwiązania stosunku pracy;
•z okna Pracownicy lub okna Pracownik.
Okno parametrów raportu Świadectwo pracy:
Na oknie dostępne są następujące parametry dotyczące przygotowania świadectwa pracy:
•miejscowość i data wystawienia;
•umowa o pracę, dla której ma zostać przygotowane świadectwo;
•umowy, których wartości mają być uwzględnione na świadectwie pracy. Dostępne są opcje: Ostatnia wartość umowy, Wszystkie wartości umowy, Wszystkie wartości umów w ciągłym okresie;
•wybór czy na wydruku będą wykazywane imiona rodziców.
•kolejne parametry związane są z wykazywaniem poszczególnych informacji np. związane z prezentacją urlopu wypoczynkowego, ekwiwalentu za urlop, informacji dotyczących nieobecności związanych z rodzicielstwem, informacja o korzystaniu z ochrony stosunku pracy, informacje uzupełniające.
•sposób wykonania raportu: Wyświetlenie wyników raportu w programie Kadry i Płace, Wyświetlenie wyników raportu w programie MS Office.
Wybierając opcję Wyświetlenie wyników raportu w programie MS Office użytkownik dodatkowo może wybrać przycisk Ustawienia wydruku, który służy do określenia szablonu, z którego będzie korzystał podczas wykonania raportu.
Świadectwo pracy wystawiane przez agencję pracy tymczasowej wymaga informacji o wykonywaniu pracy tymczasowej w pkt. 2.
Aby dane te zostały wyświetlone należy dołączyć do zestawu Umowa o pracę element Nazwa użytkownik pracodawca (agencja pracy tymczasowej). Następnie w Danych Kadrowych uzupełnić okresy, w których pracownik świadczył pracę dla danego pracodawcy użytkownika.
Dane wprowadzone w elemencie Nazwa użytkownik pracodawca (agencja pracy tymczasowej) są pobierane do świadectwa pracy tylko w sytuacji gdy w zestawie Umowa o pracę atrybut stosunek pracy ma wartość praca tymczasowa.
W pkt. 6 ppkt. 3 i 4 pracodawca wskazuje wykorzystany urlop ojcowski i rodzicielski tylko w przypadku, gdy pracownik ze względu na wiek dziecka mógłby korzystać z takiego urlopu w kolejnym stosunku pracy; w przypadku, gdy pracownik wykorzystywał więcej niż jeden urlop ojcowski lub rodzicielski – pracodawca wskazuje odrębnie urlop wykorzystany na każde z dzieci, podając imię i nazwisko dziecka;
W pkt. 6 ppkt. 5 w przypadku, gdy pracownik wykorzystywał więcej niż jeden urlop wychowawczy – pracodawca wskazuje odrębnie urlop wykorzystany na każde z dzieci, podając imię i nazwisko dziecka,
Do uzupełnienia punktu 4. Stosunek pracy ustał w wyniku domyślnie wykorzystywana jest wartość z atrybutu podstawa prawna rozwiązania lub wygaśnięcia. Jeśli wartość tego atrybutu będzie pusta pobrana zostanie wartość atrybutu podstawa prawna do 2018 (wcześniejsza nazwa: podstawa prawna).
Tworzenie raportu z wykorzystaniem szablonów MS Word
Przy wybraniu opcji Wyświetlenie wyników raportu w programie MS Office wykonanie raportu przebiega zgodnie z algorytmem wykonania raportu Raport Użytkownika. Raport Świadectwo Pracy w MS Office jest szczególnym przypadkiem Raportu Użytkownika. Zasady tworzenia szablonów są identyczne jak zasady opisane w opisie raportu Raport Użytkownika. Szablony wykorzystywane do raportu Świadectwo Pracy muszą być umieszczone w katalogu ...Raporty\Template\Świadectwo Pracy. W szablonie głównym dostarczonym z programem umieszczone są znaczniki procedur zaimplementowanych w raporcie ProcSP.sci. Przez raport Świadectwo Pracy interpretowane są również procedury zawarte w raporcie UserProc.sci.
Wykazywane wartości:
Pozycja |
Wykazywane dane |
Nagłówek |
Wykazywane są dane zawarte w rekordzie InfoFirma oraz elementach kadrowych Umowa o pracę.miejscowość rozwiązania umowy, Umowa o pracę.data wydrukowania rozwiązania. |
Pkt 1 |
Wykazywane są elementy kadrowe Dane osobowe.imię, Dane osobowe.drugie imię, Dane osobowe.nazwisko, Urodzony.imię ojca, Urodzony.imię matki, Urodzony.data urodzenia, Urodzony.miejscowość, Nazwa firmy.nazwa pełna oraz, w zależności od wybranej opcji, wszystkie wartości lub wartość ostatnia (dla danej umowy) elementów: Umowa o pracę.data rozpoczęcia pracy, Umowa o pracę.data zakończenia pracy, Umowa o pracę.wymiar czasu pracy. W raporcie wykonywanym z użyciem MS Office wartości wstawiane są w miejsce znacznika procedury OkresEtat. |
Pkt 2 |
Dotyczy tylko agencji pracy tymczasowej, w tym punkcie wykazywani są pracodawcy użytkownicy, dla których pracownik świadczył pracę jako pracownik tymczasowy; wykazywana jest wartość elementu Nazwa użytkownik pracodawca (agencja pracy tymczasowej). W raporcie wykonywanym z użyciem MS Office wartości wstawiane są w miejsce znacznika procedury nazwaUzytPra. |
Pkt 3 |
Wykazywane są, w zależności od wybranej opcji, wszystkie wartości lub wartość ostatnia (dla danej umowy) elementów: Umowa o pracę.data rozpoczęcia pracy, Umowa o pracę.data zakończenia pracy, Umowa o pracę.Stanowisko. W raporcie wykonywanym z użyciem MS Office wartości wstawiane są w miejsce znacznika procedury OkresStanowisko. |
Pkt 4 |
Wykazywane są wartości elementów: Umowa o pracę. tryb rozwiązania stosunku pracy, Umowa o pracę. szczególne przypadki rozwiązania stosunku pracy. |
Pkt 5 |
Jeśli został zastosowany skrócony okres wypowiedzenia umowy o prace na podstawie art. 361 §1, wykazywana jest wartość elementu Umowa o pracę.skrócony o. |
Pkt 6 ppkt 1 |
Wykazywana jest ilość dni roboczych wystąpienia zdarzenia Urlop wypoczynkowy i wartość elementu Liczba dni urlopu do ekwiwalentu. W raporcie wykonywanym z użyciem MS Office wartości wstawiane są w miejsce znacznika procedury WymiarWypocz. |
Pkt 6 ppkt 2 |
Wykazywane są okresy występowania zdarzenia Urlop bezpłatny. W raporcie wykonywanym z użyciem MS Office wartości wstawiane są w miejsce znacznika procedury OkresyBezplatne. |
Pkt 6 ppkt 3 |
Wykazywane są okresy występowania zdarzenia Urlop Ojcowski. W raporcie wykonywanym z użyciem MS Office wartości wstawiane są w miejsce znacznika procedury urlopOjcowski. |
Pkt 6 ppkt 4 |
Wykazywane są okresy występowania zdarzenia Urlop Rodzicielski. W raporcie wykonywanym z użyciem MS Office wartości wstawiane są w miejsce znacznika procedury urlopRodzicielski. |
Pkt 6 ppkt 5 |
Wykazywane są okresy występowania zdarzenia Urlop wychowawczy. W raporcie wykonywanym z użyciem MS Office wartości wstawiane są w miejsce znacznika procedury OkresyWychow. |
Pkt 6 ppkt 6 |
Wykazywany jest okres w którym pracownik korzystał z ochrony stosunku pracy, o której mowa w art. 1868 § 1 pkt 2 Kodeksu pracy. |
Pkt 6 ppkt 7 |
Wykazywana jest ilość dni w kalendarzu, w których występowało zdarzenie Urlop z tytułu opieki nad dzieckiem (2 dni w roku) lub Urlop z tytułu opieki nad dzieckiem godzinowy (16 godzin w roku). W raporcie wykonywanym z użyciem MS Office wartości wstawiane są w miejsce znacznika procedury Zwolnienie188. |
Pkt 6 ppkt 8 |
Wykazywana jest wartość wyliczana, jako suma ilości dni wystąpienia zdarzenia Choroba i wartości elementu Liczba dni choroby niewprowadzonych do kalendarza minus liczbę dni zasiłku z zeszłorocznego zwolnienia. W raporcie wykonywanym z użyciem MS Office wartości wstawiane są w miejsce znacznika procedury DniChoroby92. |
Pkt 6 ppkt 9 |
Wykazywany jest okres za który pracownik nie zachował prawa do wynagrodzenia z art. 92§11 KP. |
Pkt 6 ppkt 10 |
Wykazywane są wartości elementów Okresy odbywania służby wojskowej.data rozpoczęcia, Okresy odbywania służby wojskowej.data zakończenia. W raporcie wykonywanym z użyciem MS Office wartości wstawiane są w miejsce znacznika procedury OkresySluzby. |
Pkt 6 ppkt 11 |
Wykazywane są wartości elementów Praca w szczególnych warunkach.data rozpoczęcia, Praca w szczególnych warunkach.data zakończenia. W raporcie wykonywanym z użyciem MS Office wartości wstawiane są w miejsce znacznika procedury PracaSzczegolna. |
Pkt 6 ppkt 12 |
Wykazywana jest wartość wpisana przez użytkownika w polu (dodatkowy urlop lub inne dodatkowe uprawnienia) okna dialogowego Świadectwo Pracy. W raporcie wykonywanym z użyciem MS Office wartości wstawiane są w miejsce znacznika procedury DodatkowyUrlop. |
Pkt 6 ppkt 13 |
Wykazywane są okresy nieskładkowe. |
Pkt 7 |
Wykazywane są wartości Zajęcie wynagrodzenia.kwota, Zajęcie wynagrodzenia.nr sprawy egzekucyjnej, Zajęcie wynagrodzenia.oznaczenie komornika. W raporcie wykonywanym z użyciem MS Office wartości wstawiane są w miejsce znacznika procedury ZajecieWynagrodzenia. |
Pkt 8 |
Wykazywana jest wartość wpisana przez użytkownika w polu Pkt 8 (informacje uzupełniające) okna dialogowego Świadectwo Pracy. W raporcie wykonywanym z użyciem MS Office wartości wstawiane są w miejsce znacznika procedury InformacjeUzupelniajace. |
Stopka |
Data wydruku, nazwa i nr wersji programu oraz numer strony. |