Wynagrodzenia > Zarządzanie PPK > Wypowiedzenie umowy o zarządzanie PPK | | Drukuj |
Aby jako firma wypowiedzieć umowę o zarządzanie PPK przejdź do okna Ustawienia > Komunikacja > PPK i kliknij przycisk Wypowiedzenie umowy o zarządzanie PPK. Termin rejestracji wypowiedzenia umowy nie musi pokrywać się z faktycznym dniem zmiany instytucji finansowej, ale powinien nastąpić po zakończeniu wszystkich czynności w instytucji, z którą kończona jest współpraca.
Przed rejestracją wypowiedzenia umowy o zarządzanie PPK należy dokonać wszystkich czynności związanych z obsługą pracowników i ich składek w dotychczasowej instytucji. Po wypowiedzeniu umowy nie będzie już możliwości wygenerowania zgłoszeń i wpłat w formacie dotychczasowej instytucji.
Po zawarciu umowy o zarządzanie z nową instytucją finansową nie będzie można do niej wystąpić o zwrot nadpłat, które zostały wysłane do poprzedniej instytucji.
Gdy zostaną wykryte nierozliczone nadpłaty PPK, pojawi się dodatkowe pytanie z możliwością przerwania procesu, ponieważ wypowiedzenie umowy o zarządzanie PPK blokuje możliwość wysłania dyspozycji o zwrot tych nadpłat.
W przypadku kontynuacji procesu zostanie dokonane przeniesienie danych z filtra nadpłaty PPK do rozliczenia do filtra nadpłaty PPK nierozliczone w poprzedniej instytucji.
Pojawi się komunikat:
Jeżeli chcesz kontynuować to wybierz TAK. Otworzy się okno z importowanymi elementami – należy wybrać Zamknij.
Po pomyślnym wypowiedzeniu umowy pojawi się komunikat:
Zmiany w danych firmy i uczestników PPK
Firma - Umowa o zarządzanie PPK
Po potwierdzeniu komunikatu, w danych kadrowych Firmy wprowadzony zostanie koniec terminu obowiązywania elementu Umowa o zarządzanie PPK jako dzień poprzedzający rejestrację wypowiedzenia umowy PPK (dzień wczorajszy).
Pracownicy - Wypłata transferowa
U uczestników PPK zostanie dodany wiersz w elemencie Wypłata transferowa w dniu rejestracji wypowiedzenia umowy PPK.
Domyślnie w elemencie Deklaracja pracownika na transfer środków podpowiada się element Zgoda. Jeżeli jednak pracownik nie wyraził zgody na transfer środków to wartość należy zmienić indywidualnie u pracownika.
Nowa umowa o zarządzanie PPK
Po wypowiedzeniu umowy o zarządzanie PPK należy dodać nową wartość w elemencie Umowa o zarządzanie PPK w oknie Firma.
Dopóki nie zostaną wprowadzone dane dotyczące nowej umowy – nie będzie możliwości wygenerowania z programu żadnych deklaracji związanych z PPK. Podczas próby generowania deklaracji pojawi się komunikat:
Należy w oknie Firma wprowadzić dane dotyczące nowej umowy o zarządzanie PPK.
Po wprowadzeniu umowy należy w oknie PPK wygenerować deklaracje zgłoszeniowe pracowników.
W szczegółach przelewów będzie widoczna nazwa nowej instytucji finansowej zarządzającej PPK.