Elementy kadrowo-płacowe > Definicja elementu - edycja > Definicja elementu - Atrybuty > Typ elementu - Element kadrowy - lata, miesiące, dni | | Drukuj |
Atrybuty
Element ukryty – zaznaczenie tego pola powoduje, iż element ten nie będzie pokazywany w oknach dostępnych elementów, z wyjątkiem głównego okna Elementy.
Stosuj wartość domyślną – dzięki temu atrybutowi program przyjmie wartość domyślną dla danego parametru lub elementu kadrowego, o ile tej wartości nie wpiszemy sami. Jeżeli zaznaczymy ten atrybut i nie podamy wartości dla danego parametru lub elementu kadrowego, to program przyjmie do obliczeń:
•dla liczb rzeczywistych – wartość zero,
•dla ułamka zwykłego – wartość 1,
•dla parametru lub elementu kadrowego typu napis – pusty napis,
•dla parametru lub elementu kadrowego typu element słownika – domyślny element,
•dla parametru lub elementu kadrowego typu data – pustą (nieustawioną) datę.
•Jeżeli atrybut nie jest zaznaczony i nie zostanie podana wartość dla danego parametru, to program nie pozwoli na naliczenie i zamknięcie danego okresu płacowego.
Dopuszczalne wiele wartości dziennie – zaznaczenie tego atrybutu pozwala wprowadzić w danym dniu wielu wartości dla danego elementu kadrowego.
Prezentacja: L M D – data końcowa – gdy pole jest zaznaczone data początkowa wartości elementu prezentowana będzie w formie L M D (Lata miesiące dni)
Unieważnij przy rozwiązaniu umowy – wraz z rozwiązaniem umowy o pracę obowiązywanie tego elementu zostanie zakończone.
Inicjalizacja wartościami innych danych – umożliwia dodanie elementów inicjalizujących na zakładce Dołączanie.
Dodawanie wartości w zamkniętym okresie – pozawala na dodawanie wartości elementów w zamkniętych okresach.
Słownik – rozwijana lista umożliwia wybór słownika, z którego ma korzystać tworzony element.
Zasięg wartości
Pozwala ustalić czy wartość elementu jest wartością:
•indywidualną – wartość elementu będzie dostępna tylko dla pracowników,
•ogólnodostępną – wartość elementu będzie dostępna dla pracowników i firmy,
•tylko globalną – wartość elementu będzie dostępna tylko dla firmy.
Sygnalizuj brak wartości
Opcja określa jak program ma obsługiwać element przy naliczaniu, gdy jego wartość nie została uzupełniona:
•zawsze – brak wartości będzie sygnalizowany nawet, gdy pracownik nie jest zatrudniony,
•tylko w okresie zatrudnienia – brak wartości będzie sygnalizowany tylko, gdy pracownik jest zatrudniony na umowę o pracę,
•nie sygnalizuj – brak wartości nie będzie sygnalizowany.
Pobieranie wartości
Rozstrzyganie przy wieloznaczności – określa, jaka wartość ma być pobrana w przypadku wystąpienia wielu wartości w okresie.
Sumuj w przypadku wielu wystąpień – opcja niedostępna dla elementów typu Lata Miesiące Dni.
Wartości wg dat okresu – określa według jakiego okresu (kadrowego, płacowego ZUS) pobierana będzie wartość elementu.