Raport służy do utworzenia wydruku dokumentu polecenia przelewu lub przygotowania przelewów elektronicznych dla Symfonia Repozytorium Dokumentów.
Opis raportu
Raport można wykonać dla:
•pracowników i katalogów pracowników na oknie Pracownicy,
•listy płac,
•firmy.
Wykonanie raportu rozpoczyna się od ustawienia parametrów w oknie dialogowym:
W oknie dostępne są ustawienia:
•Domyślny okres – wyświetla na liście tylko okres domyślny.
•Wybrane okresy od… do… – określa przedział czasu, z którego wyświetlane są okresy na liście poniżej.
•Wszystkie okresy – wyświetla wszystkie okresy z danego miesiąca.
•Tylko bazowe – wyświetla na liście poniżej wszystkie okresy bazowe z danego miesiąca.
•Tylko korygujące – wyświetla na liście poniżej wszystkie okresy korygujące z danego miesiąca.
•Wszystkie okresy z danego miesiąca (bazowego, ZUS, pod. doch.) – wybiera, z jakiego rodzaju miesiące będą wyświetlane okresy na poniższej liście.
•Lista okresów – wyświetla listę okresów na podstawie ustawionych wyżej parametrów, lista umożliwia wybór, które okresy zostaną uwzględnione w raporcie.
•Data przelewu – oznacza datę wykonania przelewu.
•Dla pracowników – gdy zaznaczone zostaną wykonane przelewy wynagrodzeń dla pracowników.
•Dla US – zostaną wykonane przelewy rozliczeń z Urzędem Skarbowym.
•Dla ZUS – zostaną wykonane przelewy rozliczeń z ZUS (opcja jest niedostępna, gdy wybrany jest inny rodzaj przelewu). Opcja przygotowuje przelew do ZUS na indywidualny numer rachunku płatnika.
Indywidualny numer nadany przez ZUS należy wprowadzić w zestawie Dane firmy do elementu Numer rachunku składkowego (NRS). Jeżeli numer nie zostanie uzupełniony nie będzie możliwości wykonania przelewu do ZUS.
•Utwórz e-Przelew – zaznaczenie opcji spowoduje przygotowanie przelewów elektronicznych dla Repozytorium Dokumentów (opcja jest dostępna dla użytkowników z prawami do e-przelewów).
•Eksport adresów pracowników – na przelewach dla pracowników zostaną umieszczone ich adresy. Opcja dostępna dla przelewów elektronicznych. Adresy pracowników będą zamieszczane tylko dla definicji przelewów z zaznaczoną opcją Dla pracownika.
•Tymczasowy adres zamieszkania – na przelewach dla pracowników zostaną umieszczone adresy tymczasowe, jeśli zostały uzupełnione. Opcja dostępna dla przelewów elektronicznych.
•Dwa odcinki przelewu – na wydruku utworzone zostaną dwa odcinki przelewu(domyślne tworzone są 4).
•Wybierz przelewy – w trakcie wykonywania raportu możliwy będzie wybór przelewów do zrealizowania.
•Nie przeliczaj systemu wynagrodzeń – raport zostanie wykonany bez wcześniejszego przeliczenia danych systemu wynagrodzeń.
•Termin realizacji – po zaznaczeniu wyświetla pola pozwalające określić konkretną datę, lub okres, w którym przelew powinien zostać zrealizowany.
•Ustawienia wydruku – przycisk otwiera okno umożliwiające określenie szczegółów wydruku.
•Edytuj kwotę przelewu – umożliwia modyfikację kwoty przelewu do ZUS (np. z powodu konieczności wpłaty odsetek, stwierdzonej nadpłaty itp.). Opcja dostępna, gdy wykonywany jest przelew z zaznaczoną opcją Dla ZUS.
•Tytuł przelewu – w tym pola można wprowadzić tytuł przelewu. Jeżeli opcja nie zostanie zaznaczona i użytkownik nie wprowadzi własnego tytułu przelewu, wtedy tytuł zostanie wygenerowany automatycznie.
W trakcie wykonania raportu pojawi się okno dialogowe, w którym należy wybrać lub uzupełnić parametry wykorzystywane w danym schemacie przelewów. A następnie zatwierdzić przyciskiem Zastosuj aby kontynuować wykonanie raportu.
(Przykładowe okno wyboru wartości parametrów przelewu)
Jeśli zaznaczona została opcja Wybierz przelewy wyświetlone zostanie okno Wybór instancji przelewów, w którym klikając ikonę można zdecydować, które przelewy mają zostać utworzone, a które nie.
(Okno wyboru przelewów do wykonania)