Ustawienia > Symfonia HR

Drukuj

Symfonia HR

Rozpoczęcie pracy z Symfonia HR

Poniżej opisane zostały podstawowe kroki wykonywane przy rozpoczęciu pracy z modułem Symfonia HR.

 

Aktywacja

Moduł Symfonia HR posiada oddzielną licencję i aby z niego korzystać należy wykonać jej rejestrację.

 

Prawa dostępu

Użytkownicy pracujący z modułem Symfonia HR powinni mieć przyznane prawo do tego modułu, oraz prawo efektywne: Uprawnienie ogólne > Dostęp do Symfonia HR.

 

Konfiguracja współpracy i synchronizacja danych

 

W celu prawidłowej synchronizacji z Symfonia HR pracownicy etatowi powinni mieć uzupełnione następujące dane:

- e-mail pracownika

- stanowisko w elemencie kadrowym Umowa o pracę

 

W oknie ustawień Komunikacja > Symfonia HR kliknij przycisk Konfiguracja Symfonia HR cloud.

 

img_hrcloud_01

 

W otwartym oknie konfiguracji uzupełnij dane potrzebne do utworzenia serwisu www:

Alias www – podaj nazwę poddomeny, która będzie identyfikować twój serwis Symfonia HR. Na przykład serwis z aliasem nazwafirmy dostępny będzie pod adresem http://nazwafirmy.hrport.pl . Program poinformuje jeśli wprowadzona nazwa jest już zajęta.

Adres e-mail – adres e-mail, na który zostaną wysłane informacje dla administratora Symfonia HR o logowaniu do tworzonego serwisu.

img_hrcloud_02

 

Kliknij Wyślij aby przesłać zlecenie utworzenia firmy do serwisu Symfonia HR. Przygotowanie serwisu może zając kilka minut.

Kliknij przycisk Odśwież status aby sprawdzić czy twoja firma została już utworzona w Symfonia HR. Status prezentowany jest w wierszu Status założenia firmy w Symfonia HR.

 

Jeśli firma została utworzona to kliknięcie w przycisk Odśwież status wyświetli pytanie Czy rozpocząć synchronizację danych? Po potwierdzeniu komunikatu otwierane jest okno synchronizacji danych. Aby uruchomić synchronizację kliknij przycisk Synchronizuj dane.

 

Pracownicy bez wprowadzonego stanowiska lub adresu e-mail nie są synchronizowani. Program informuje o brakujących danych w grupie podsumowującej Pracownicy - brak synchronizacji np.:

img_hrcloud_03

 

Jeśli wyświetlony zostanie komunikat Niepoprawne dane kadrowe sprawdź, czy użytkownik wykonujący synchronizację posiada prawo dostępu do katalogu synchronizowanych pracowników.

 

Ponowna synchronizacja

Jeżeli wykonano synchronizację a dane w Symfonia HR są niepoprawne wybierz przycisk w ustawieniach Przygotowanie danych a następnie wybierz polecenie Synchronizacja z Symfonia HR w menu Firma.

 

Ustawienia synchronizacji

Synchronizacja danych przełożonego. Zaznaczenie tej opcji może spowodować zmiany w strukturze HR. – gdy włączone synchronizacja danych z HR prześle również dane przełożonego (z elementu Przełożony w zestawie kadrowym Pracownik).

Przypominaj o synchronizacji danych – definiuje czas po jakim wyświetlane będzie przypomnienie o synchronizacji danych programu Symfonia Kadry i Płace z serwisem Symfonia HR.