Ustawienia > Symfonia HR | | Drukuj |
Rozpoczęcie pracy z Symfonia HR
Poniżej opisane zostały podstawowe kroki wykonywane przy rozpoczęciu pracy z modułem Symfonia HR.
Aktywacja
Moduł Symfonia HR posiada oddzielną licencję i aby z niego korzystać należy wykonać jej rejestrację.
Prawa dostępu
Użytkownicy pracujący z modułem Symfonia HR powinni mieć przyznane prawo do tego modułu, oraz prawo efektywne: Uprawnienie ogólne > Dostęp do Symfonia HR.
Konfiguracja współpracy i synchronizacja danych
W celu prawidłowej synchronizacji z Symfonia HR pracownicy etatowi powinni mieć uzupełnione następujące dane:
- e-mail pracownika
- stanowisko w elemencie kadrowym Umowa o pracę
W oknie ustawień Komunikacja > Symfonia HR kliknij przycisk Konfiguracja Symfonia HR cloud.
W otwartym oknie konfiguracji uzupełnij dane potrzebne do utworzenia serwisu www:
•Alias www – podaj nazwę poddomeny, która będzie identyfikować twój serwis Symfonia HR. Na przykład serwis z aliasem nazwafirmy dostępny będzie pod adresem http://nazwafirmy.hrport.pl . Program poinformuje jeśli wprowadzona nazwa jest już zajęta.
•Adres e-mail – adres e-mail, na który zostaną wysłane informacje dla administratora Symfonia HR o logowaniu do tworzonego serwisu.
Kliknij Wyślij aby przesłać zlecenie utworzenia firmy do serwisu Symfonia HR. Przygotowanie serwisu może zając kilka minut.
Kliknij przycisk Odśwież status aby sprawdzić czy twoja firma została już utworzona w Symfonia HR. Status prezentowany jest w wierszu Status założenia firmy w Symfonia HR.
Jeśli firma została utworzona to kliknięcie w przycisk Odśwież status wyświetli pytanie Czy rozpocząć synchronizację danych? Po potwierdzeniu komunikatu otwierane jest okno synchronizacji danych. Aby uruchomić synchronizację kliknij przycisk Synchronizuj dane.
Pracownicy bez wprowadzonego stanowiska lub adresu e-mail nie są synchronizowani. Program informuje o brakujących danych w grupie podsumowującej Pracownicy - brak synchronizacji np.:
Jeśli wyświetlony zostanie komunikat Niepoprawne dane kadrowe sprawdź, czy użytkownik wykonujący synchronizację posiada prawo dostępu do katalogu synchronizowanych pracowników.
Ponowna synchronizacja
Jeżeli wykonano synchronizację a dane w Symfonia HR są niepoprawne wybierz przycisk w ustawieniach Przygotowanie danych a następnie wybierz polecenie Synchronizacja z Symfonia HR w menu Firma.
Ustawienia synchronizacji
Synchronizacja danych przełożonego. Zaznaczenie tej opcji może spowodować zmiany w strukturze HR. – gdy włączone synchronizacja danych z HR prześle również dane przełożonego (z elementu Przełożony w zestawie kadrowym Pracownik).
Przypominaj o synchronizacji danych – definiuje czas po jakim wyświetlane będzie przypomnienie o synchronizacji danych programu Symfonia Kadry i Płace z serwisem Symfonia HR.