Dziennik zdarzeń > Filtrowanie zdarzeń | | Drukuj |
W celu ułatwienia pracy z dziennikiem zdarzeń można skorzystać z opcji filtrowania, aby zawęzić wyświetlane zdarzenia tylko do tych, które aktualnie nas interesują.
Podstawowe opcje filtrujące znajdują się powyżej listy zdarzeń i są to:
Status – zawęża wyświetlane zdarzeń na podstawie statusu ich realizacji oraz czasu wystąpienia.
Wszystkie – wszystkie występujące we wskazanym przedziale czasu zdarzenia. Oczekujące – zdarzenie nie zostało jeszcze zrealizowane, wstawiono je do kalendarza z wyprzedzeniem i data jego wystąpienia jeszcze nie nadeszła. Aktywne – zdarzenie nie zostało jeszcze zrealizowane a data dzisiejsza mieści się w okresie jego obowiązywania. Aktywne - opóźnione – zdarzenie nie zostało jeszcze zrealizowane a data jego ustania (data końcowa) już minęła. Niezrealizowane – wszystkie zdarzenia, które nie zostały jeszcze zrealizowane (oczekujące, aktywne, niezrealizowane). Zrealizowane – zdarzenie, którego wszystkie akcje zostały zrealizowane. Czas obowiązywania zdarzenia nie jest, w tym przypadku, brany pod uwagę. Do akceptacji – nie zaakceptowane zdarzenie pochodzące z modułu Zarządzania Zasobami. |
Od, Do – przedział czasu, z którego wyświetlane są zdarzenia.
Filtrowanie przy pomocy kalendarzy
Panel Kalendarze umożliwia wybór kalendarza (lub grupy kalendarzy), z którego wyświetlone zostaną zdarzenia. Gdy wskazany jest katalog główny Hierarchia kalendarzy, wówczas prezentowane są wszystkie zdarzenia, niezależnie od tego, do którego kalendarza zostały wstawione.
Drzewko Hierarchia kalendarzy zawiera kalendarze:
•firmy w katalogu Globalne,
•wszystkie kalendarze pracowników zgodnie ze strukturą katalogów z okna Pracownicy,
•wzorców.
Filtrowanie za pomocą kryteriów
Aby określić bardziej złożone parametry filtrowania, należy zdefiniować kryterium wyboru zdarzeń.
Aby dodać nowe kryterium:
1.Kliknij przycisk Zdarzenia.
2.W oknie Dziennik zdarzeń kliknij przycisk znajdujący się w panelu Kryteria.
3.W oknie Kryterium wyboru zdarzeń określ parametry filtra.
Nazwa filtru - nazwa identyfikująca dodawane kryterium.
Okres Grupa ustawień Okres definiuje kryterium czasu wystąpienia zdarzenia: od, do – z podanego zakresu dat, z którego zostaną wyświetlone zdarzenia, ostatnie / następne N dni, tygodni, miesięcy. lub lat – określa długość czasu przed lub po dniu dzisiejszym, z którego zostaną wyświetlone zdarzenia.
Filtr Kryteria w grupie Filtr to: Autor – użytkownik, który widnieje w oknie edycji zdarzenia w polu Utworzył(a). Status – filtr statusu zdarzenia. Zdarzenie – filtruje według konkretnego zdarzenia. Klasa zdarzenia – filtruje zdarzenia według wybranej klasy zdarzeń. Nazwa zdarzenia – z rozwijanego menu wybierane jest kryterium dopasowania nazwy zdarzenia z tekstem wpisanym w polu obok. Opis zdarzenia – z rozwijanego menu wybierane jest kryterium dopasowania opisu zdarzenia z tekstem wpisanym w polu obok. Zaznaczone – filtruje zdarzenia według oznaczenia flagą . Nowe – zdarzenia z dzisiejszą datą utworzenia oraz dodane przez użytkownika od ostatniej operacji automatycznego generowania zdarzeń. Nieobecność – filtruje na podstawie atrybutu nieobecność w definicji zdarzenia. Transakcja – filtruje na podstawie atrybutu Rozpoczęcie transakcji; Rozliczenie transakcji w definicji zdarzenia. Przypomnienie – filtruje przypomnienia o wystąpieniu zdarzeń. Prywatne – filtruje na podstawie atrybutu Zdarzenie prywatne w definicji zdarzenia. Zamknięty okres – filtruje zdarzenia wstawione do zamkniętego wcześniej okresu.
Wybór aktywności filtra wykonywany jest w kolumnie oznaczonej . Pola wyboru w kolumnie służą do oznaczenia warunków, które muszą zostać określone przez użytkownika przed zastosowaniem filtra. Kryteria wyboru zdarzeń z dodefiniowaniem oznaczone są na liście znakiem zapytania. Aby zastosować takie kryterium należy z menu podręcznego wybrać polecenie Dodefiniuj a następnie w otwartym oknie wprowadzić brakujące ustawienia filtra i zatwierdzić przyciskiem Zapisz.
|
4.Kliknij Zapisz.
Wyszukiwanie według kryteriów nie jest dostępne dla Serii zdarzeń.