Aby utworzyć polecenie przelewu elektronicznego w programie Symfonia ERP Kadry i Płace należy wykonać raport Przelewy z zaznaczonym parametrem Utwórz e-Przelew.
Dostęp do funkcjonalności e-przelewów zależy od wprowadzonej licencji. Użytkownik wykonujący przelewy elektroniczne powinien mieć nadane prawo Wykonywanie e-przelewów oraz posiadać dostęp do danego rachunku bankowego.
Zależnie od definicji przelewów, proces przygotowania przelewów może się różnić od prezentowanych poniżej instrukcji.
Raport Przelewy można wykonać dla: •pracownika (wybierając pracownika lub pracowników z listy), •grup pracowników (wybierając katalog pracowników), •pracowników na listach płac (wybierając listę płac), •firmy (na zakładce System > Wartości domyślne oknie Firma). Aby uruchomić raport należy kliknąć przycisk . W oknie Raporty wybierz Przelewy \ Przelewy i kliknij Wykonaj. |
Okno ustawień raportu Przelewy składa się z: •Domyślny okres – wyświetla na liście tylko okres domyślny. •Wybrane okresy od… do… – określa przedział czasu, z którego wyświetlane są okresy na liście poniżej. •Wszystkie okresy – wyświetla wszystkie okresy z danego miesiąca. •Tylko bazowe – wyświetla na liście poniżej wszystkie okresy bazowe z danego miesiąca. •Tylko korygujące – wyświetla na liście poniżej wszystkie okresy korygujące z danego miesiąca. •Wszystkie okresy z danego miesiąca (bazowego, ZUS, pod. doch.) – wybiera, z jakiego rodzaju miesiące będą wyświetlane okresy na poniższej liście. •Lista okresów – wyświetla listę okresów na podstawie ustawionych wyżej parametrów, lista umożliwia wybór, które okresy zostaną uwzględnione w raporcie. •Data przelewu – oznacza datę wykonania przelewu. •Dla pracowników – gdy zaznaczone zostaną wykonane przelewy wynagrodzeń dla pracowników. •Dla US – zostaną wykonane przelewy rozliczeń z Urzędem Skarbowym. •Dla ZUS – zostaną wykonane przelewy rozliczeń z ZUS (opcja jest niedostępna, gdy wybrany jest inny rodzaj przelewu). Opcja przygotowuje przelew do ZUS na indywidualny numer rachunku płatnika. Indywidualny numer nadany przez ZUS należy wprowadzić w zestawie Dane firmy do elementu Numer rachunku składkowego (NRS). Jeżeli numer nie zostanie uzupełniony nie będzie możliwości wykonania przelewu do ZUS. •Utwórz e-Przelew – zaznaczenie opcji spowoduje przygotowanie przelewów elektronicznych dla Repozytorium Dokumentów (opcja jest dostępna dla użytkowników z prawami do e-przelewów). •Eksport adresów pracowników – na przelewach dla pracowników zostaną umieszczone ich adresy. Opcja dostępna dla przelewów elektronicznych. Adresy pracowników będą zamieszczane tylko dla definicji przelewów z zaznaczoną opcją Dla pracownika. •Tymczasowy adres zamieszkania – na przelewach dla pracowników zostaną umieszczone adresy tymczasowe, jeśli zostały uzupełnione. Opcja dostępna dla przelewów elektronicznych. •Dwa odcinki przelewu – na wydruku utworzone zostaną dwa odcinki przelewu(domyślne tworzone są 4). •Wybierz przelewy – w trakcie wykonywania raportu możliwy będzie wybór przelewów do zrealizowania. •Nie przeliczaj systemu wynagrodzeń – raport zostanie wykonany bez wcześniejszego przeliczenia danych systemu wynagrodzeń. •Termin realizacji – po zaznaczeniu wyświetla pola pozwalające określić konkretną datę, lub okres, w którym przelew powinien zostać zrealizowany. •Ustawienia wydruku – przycisk otwiera okno umożliwiające określenie szczegółów wydruku. •Edytuj kwotę przelewu – umożliwia modyfikację kwoty przelewu do ZUS (np. z powodu konieczności wpłaty odsetek, stwierdzonej nadpłaty itp.). Opcja dostępna, gdy wykonywany jest przelew z zaznaczoną opcją Dla ZUS. Po ustawieniu parametrów raportu kliknij przycisk OK aby go wykonać. |
Jeśli w trakcie wykonywania raportu wyświetlone zostanie okno Podaj wartości parametrów, uzupełnij wymagane wartości i kliknij przycisk Zastosuj. W przypadku, gdy raport wykonywany z zaznaczoną opcją Wybierz przelewy wyświetlone zostanie okno Wybór instancji przelewów, w którym można oznaczyć flagą: – przelewy do wykonania, – przelewy do pominięcia. Aby wykonać przelewy kliknij przycisk Zastosuj. Wyświetlony podgląd polecenia przelewu można wydrukować za pomocą przycisku . W przypadku przelewu elektronicznego, przygotowane polecenie przelewu jest zapisywane w kartotece e-Przelewy. |
Przykłady
1.W oknie Pracownicy wybierz pracowników, dla których zostaną utworzone polecenia przelewu. 2.Z menu Operacje na dole okna wybierz Generowanie przelewów. 3.W oknie przelewy: •Wybierz okresy, za które tworzone będą przelewy. •Podaj datę wykonania przelewu. •Zaznacz pole Dla pracowników. Pole to jest niedostępne, gdy zaznaczona jest opcja Dla ZUS. •Zaznacz pole Utwórz e-Przelew. 4.Kliknij przycisk OK. 5.W oknie Podaj wartości parametrów uzupełnij wymagane wartości dla parametrów przelewu i kliknij przycisk Zastosuj. 6.Wyświetlone zostanie okno Lista wygenerowanych dokumentów: Przelewy. |
1.W oknie Pracownicy wybierz pracowników, dla których zostaną utworzone polecenia przelewu. 2.Z menu Operacje na dole okna wybierz Generowanie przelewów. 3.W oknie przelewy: •Wybierz okresy, za które tworzone będą przelewy. •Podaj datę wykonania przelewu. •Zaznacz pole Dla US. Pole to jest niedostępne, gdy zaznaczona jest opcja Dla ZUS. •Zaznacz pole Utwórz e-Przelew. 4.Kliknij przycisk OK. 5.W oknie Podaj wartości parametrów uzupełnij wymagane wartości dla parametrów przelewu i kliknij przycisk Zastosuj. 6.Wyświetlone zostanie okno Lista wygenerowanych dokumentów: Przelewy. |
1.W oknie Pracownicy wybierz pracowników, dla których zostaną utworzone polecenia przelewu. 2.Z menu Operacje na dole okna wybierz Generowanie przelewów. 3.W oknie przelewy: •Wybierz okresy, za które tworzone będą przelewy. •Podaj datę wykonania przelewu. •Zaznacz pole Dla ZUS. Pole to jest niedostępne, gdy zaznaczona jest opcja Dla US lub Dla Pracownicy. •Zaznacz pole Utwórz e-Przelew. 4.Kliknij przycisk OK. 5.W oknie Podaj wartości parametrów uzupełnij wymagane wartości dla parametrów przelewu i kliknij przycisk Zastosuj. 6.Wyświetlone zostanie okno Lista wygenerowanych dokumentów: Przelewy. |
Zobacz także: