Ustawienia > Drukarki tekstowe | | Drukuj |
Okno służy do ustawiania parametrów drukarki tekstowej i krojów pisma.
Drukarka – w polu tym wybierz drukarkę domyślną spośród drukarek zainstalowanych w środowisku Windows.
Ustawienia – jeśli chcesz sprawdzić lub zmienić ustawienia drukarki wybierz ten przycisk.
Marginesy – pole to umożliwia właściwe umieszczenie wydruku na stronie.
Kody polskich liter – to pole listy pozwala na wskazanie sposobu kodowania polskich liter dla drukarek tekstowych. Masz tu do wyboru: Bez polskich liter, DHN , IBM Latin 2, Mazovia, PN ISO Latin, Windows.
Kody Drukarek – ten przycisk otwiera okno Kody sterujące drukarki, gdzie możesz dokonać wyboru pomiędzy standardowym mechanizmem wydruków lub bezpośrednim sterowaniem za pomocą kodów sterujących, oraz dokonać dodatkowej konfiguracji drukarki.
|
Nowy krój pisma – dodaje nowy wiersz tabeli umożliwiający definiowanie nowego rodzaju pisma wykorzystywanego przy drukowaniu raportów (Ctrl+plus z klawiatury numerycznej).
|
|
Usuń krój pisma – usuwa wskazany wiersz tabeli z definicją rodzaju pisma wykorzystywanego przy drukowaniu raportów (Ctrl+minus z klawiatury numerycznej).
|
Nazwa dla raportu – w tych polach (na liście rodzajów pism) pokazane są rodzaje pisma wykorzystywane przy drukowaniu raportów.
Rodzaje pisma: 5 cpi, 10 cpi, 12 cpi i 17 cpi dla drukarek tekstowych nie są domyślnie zdefiniowane. Aby drukować raporty na drukarce tekstowej musisz sam zdefiniować te rodzaje pisma. Kliknij (Nowy krój pisma) i w polu Nazwa dla raportu wybierz rodzaj pisma, który definiujesz.
Nazwa kroju pisma – w tych polach (na liście rodzajów pisma) możesz określić, jakich czcionek i w jaki sposób będziesz używał przy tworzeniu raportów: dla poszczególnych rodzajów pisma. Możesz wybierać spośród wszystkich czcionek, które są zainstalowane fabrycznie w drukarce.
G, K, S, P – w tych polach opcji możesz określić pozostałe atrybuty czcionek :G – pogrubienie, K -kursywa, S – skreślenie, P -podkreślenie.
Wys. – wysokość liter dla czcionek w drukarkach tekstowych jest podawana automatycznie i nie należy jej zmieniać.
Zapisz – zatwierdza wprowadzone zmiany (Shift+Enter).
Anuluj – anuluje zmiany (Alt+Enter).
Wskazówki
Możesz dodatkowo określić własne rodzaje pisma do tworzenia raportów – przycisk (Nowy krój pisma). W polu Nazwa dla raportu wskaż z listy lub podaj własną nazwę symboliczną wykorzystywaną przez raporty. Zdefiniowane przez Ciebie czcionki będą mogły być później identyfikowane w definiowanych raportach własnych przez nadaną im w tym miejscu nazwę symboliczną.