Administracja > Użytkownicy > Prawa efektywne | | Drukuj |
Na zakładce Prawa efektywne znajdują się prawa do operacji uporządkowane w zbiory. Standardowym rodzajem grupowania praw efektywnych, jest grupowanie wg Prawa modułu i Rodzaju. Okno do nadawania praw prezentowane jest w postaci struktury drzewiastej. Prawa do podobnych operacji są pogrupowane w gałęzie tego drzewa (Rodzaje).
Na zakładce Prawa efektywne nadaje się użytkownikom prawa do poszczególnych operacji. Po wybraniu użytkownika i przejściu w tryb edycji, możliwe staje się nadanie użytkownikowi praw do poszczególnych operacji. W kolumnie Dostęp, poprzez zaznaczenie w pola, nadaje się uprawnienia. Zmiany należy zapisać.
W przypadku praw nadanych poprzez zestawy po wskazaniu na szare zaznaczone pole wyboru pojawi się okienko informujące, że prawo zostało nadane wraz z zestawem praw. Prawa nadane za pośrednictwem zestawu będą oznaczone w kolumnie Dostęp szarym zaznaczonym polem wyboru . Prawo nadane wraz z zestawem nie podlega edycji. Można je edytować jedynie poprzez zmodyfikowanie zestawu (wyłączenie prawa z zestawu) lub poprzez odebranie użytkownikowi zestawu praw.
Operacja – znajdują się tutaj operacje możliwe do wykonania na danych o określonym rodzaju, Dostęp – kolumna zawierająca pola wyboru dla operacji. Zaznaczenie pola wyboru oznacza automatyczne nadanie praw do wybranej operacji lub dokumentów. W przypadku praw nadanych poprzez Zestawy praw pole wyboru będzie oznaczone kolorem szarym . |
Edytuj – uruchamia proces nadania praw, Wszystko – wybranie przycisku powoduje nadanie praw do wszystkich dostępnych zestawów, Nic – wybranie przycisku powoduje odebranie praw do wszystkich nadanych zestawów praw, Odwróć – wybranie przycisku powoduje zmianę selekcji (z zaznaczonych na niezaznaczone lub odwrotnie) dostępu do zestawów praw, Zapisz – zapisuje wprowadzone zmiany, Anuluj – anuluje czynność wprowadzania zmian. Skopiuj do schowka – kopiuje zaznaczenie do schowka systemu Windows, |
Podczas pracy z tabelami praw można indywidualnie dostosować szerokość kolumn, można sortować pozycje listy według zawartości poszczególnych kolumn, a także wybrać kolumny, wg których będą grupowane dane.
Podwójne kliknięcie na pionową linię podziału kolumn powoduje automatyczne dostosowanie szerokości kolumn do zawartości wierszy.
Istnieje również możliwość zmiany sposobu sortowania prezentowanej listy. Nazwy (nagłówki) wszystkich kolumn są jednocześnie przyciskami do zmiany sposobu posortowania.
Po wskazaniu kursorem myszy na nazwę operacji pojawi się okienko informacyjne z rozszerzonym opisem operacji. W przypadku praw nadanych poprzez zestawy po wskazaniu na szare zaznaczone pole wyboru pojawi się okienko informujące, że prawo zostało nadane wraz z zestawem praw.
Zobacz również:
Opis praw efektywnych w programie Symfonia ERP Kadry i Płace