Informacje podstawowe > Transakcje | | Drukuj |
Transakcje to połączone zdarzeniem dwa elementy kadrowe. Pierwszy z nich służy do rejestracji transakcji, drugi do jej rozliczenia. Transakcje służą do rozliczania umów cywilnoprawnych, pożyczek udzielonych pracownikowi, alimentów potrącanych z jego pensji i itp.
Typowa transakcja składa się z rozpoczęcia oraz automatycznie wygenerowanych rozliczeń. W rozpoczęciu transakcji deklaruje się jej początkową wartość (kwotę do rozliczenia) oraz domyślną kwotę pojedynczego rozliczenia. Uaktywnienie transakcji ma miejsce w chwili dodania jej rozpoczęcia do danych kadrowych pracownika. Od tego momentu, w odstępach zdefiniowanych przez użytkownika, będą automatycznie generowane rozliczenia. Zatwierdzenie każdego rozliczenia powoduje zmniejszenie bieżącej wartości transakcji o kwotę rozliczenia. Transakcja wygasa po wyczerpaniu rozliczanej kwoty. W przypadku umowy cywilnoprawnej, kwota początkowa jest równa wartości całej umowy, natomiast domyślna kwota rozliczenia jest równa racie wypłacanej pracownikowi w ustalonych odstępach czasu, najczęściej co miesiąc.
Specyficznym rodzajem transakcji są alimenty. W tym przypadku nie podaje się kwoty początkowej, a jedynie odnawianą co miesiąc kwotę rozliczenia. Transakcje tego typu nazywamy nieskończonymi, gdyż ich rozliczenia są generowane przez czas nieokreślony, aż do momentu ręcznego zatrzymania przez użytkownika.
Transakcje dodaje się przez wstawienie do kalendarza pracownika zdarzenia rejestrującego transakcję (np. Umowa zlecenia). Transakcje można dodać w oknie zestawu kadrowego, za pomocą przycisku Dodaj transakcję (CTRL+L).
|
Rozliczenie transakcji wstawia się do kalendarza pracownika zdarzeniem rozliczenia transakcji (np. Rozliczenie umowy zlecenia). Rozliczenie transakcji można dodać w oknie zestawu kadrowego - należy wskazać transakcję i kliknąć przycisk Dodaj rozliczenie transakcji (CTRL+W). |
Dla jednej transakcji można zarejestrować wiele rozliczeń cząstkowych, np: rozliczenie umowy na kwotę 1500 zł. można zarejestrować jako oddzielne rozliczenia na kwoty 400, 600 i 500 zł.
Dowiedz się więcej: