W programie Handel można zdefiniować odrębne warunki sprzedaży zarówno dla rodzaju kontrahenta jak i dla każdego kontrahenta z osobna, co umożliwia prowadzenie bardzo elastycznej polityki sprzedaży. Na dane określające warunki sprzedaży składają się:
•limit kredytu,
Maksymalna wysokość kredytu. ( "kredyt" oznacza sumę należności ze wszystkich nierozliczonych dokumentów sprzedaży).
•rejestr, typ i termin płatności,
Domyślny rejestr pieniężny, w którym będą rejestrowane płatności i rozrachunki oraz domyślna forma płatności dla kontrahenta; można wybierać pomiędzy formami płatności zdefiniowanymi dla wybranego rejestru pieniężnego
•domyślny typ ceny i rodzaj (NETTO, BRUTTO) ceny sprzedaży
•domyślny rabat.
•Elementami kształtowania polityki sprzedaży są też ceny indywidualne, rabaty i upusty.
Rabat
Jest to procentowe zmniejszenie domyślnej ceny sprzedaży. Wartość rabatu można ustalać:
1.W definicji rodzaju kontrahenta – dotyczy on wtedy wszystkich towarów i wszystkich kontrahentów danego rodzaju
2.W definicji kontrahenta – dotyczy on wszystkich towarów i konkretnego kontrahenta
3.W dokumencie sprzedaży (pole rabat ) – dotyczy on konkretnego towaru i konkretnego kontrahenta
Ceny indywidualne
Cena indywidualna jest to cena ustalana indywidualnie, niezależnie od cenników. Można ją ustalać:
1.W definicji rodzaju kontrahenta dla rodzaju towarów – dotyczy ona wszystkich towarów i wszystkich kontrahentów danego rodzaju
2.W definicji rodzaju kontrahenta dla konkretnego towaru – dotyczy ona konkretnego towaru i wszystkich kontrahentów danego rodzaju
3.W definicji kontrahenta dla rodzaju towarów – dotyczy ona wszystkich towarów danego rodzaju i konkretnego kontrahenta
4.W definicji kontrahenta dla konkretnego towaru – dotyczy ona konkretnego towaru i konkretnego kontrahenta
Upusty
Upust indywidualny
Jest to procentowe zmniejszenie domyślnej ceny sprzedaży. Można go ustalać:
1.W definicji rodzaju kontrahenta dla rodzaju towarów – dotyczy on wszystkich towarów i wszystkich kontrahentów danego rodzaju
2.W definicji rodzaju kontrahenta dla konkretnego towaru - dotyczy on konkretnego towaru i wszystkich kontrahentów danego rodzaju
3.W definicji kontrahenta dla rodzaju towarów – dotyczy on wszystkich towarów danego rodzaju i konkretnego kontrahenta
4.W definicji kontrahenta dla konkretnego towaru - dotyczy on konkretnego towaru i konkretnego kontrahenta
Upust ilościowy procentowy
Jest to procentowe zmniejszenie domyślnej ceny sprzedaży o wartości zależnej od ilości sprzedawanego towaru. Można go ustalać:
1.W definicji rodzaju towaru – dotyczy on wszystkich towarów danego rodzaju
2.W definicji towaru – dotyczy on konkretnego towaru.
Upust ilościowy kwotowy
Jest to kwotowe zmniejszenie domyślnej ceny sprzedaży o wartości zależnej od ilości sprzedawanego towaru. Można go ustalać:
1.W definicji rodzaju towaru – dotyczy on wszystkich towarów danego rodzaju
2.W definicji towaru – dotyczy on konkretnego towaru.