Strona startowa

Drukuj

Zarządzanie numeracją wystawianych dokumentów - procedura

1.Należy wybrać polecenie Ustawienia z menu Kartoteki lub kliknąć przycisk Ustawienia na pasku narzędziowym. Pojawi się okno do ustawiania parametrów systemu.

2.Jeśli firma jest już założona, na drzewku umieszczonym w prawej części tego okna należy wskazać wskaż pozycję Dane firmy. Z prawej części okna pojawią się pola do wypełnienia.

3.Aby ustalić sposób numerowania dokumentów, należy wybrać przycisk Parametry. Pojawi się okno ustalania parametrów pracy dla firmy.

4.Kliknąć znak + obok pozycji Parametry dokumentów i zasady ich numeracji, a następnie wybrać z listy parametr Zarządzanie numeracją wystawianych dokumentów. W dolnej części okna pojawią się objaśnienia konsekwencji wyboru opcji.

5.Zaznaczyć odpowiedni przycisk opcji.

Jeśli przyjmiemy numerację automatyczną, wówczas w momencie wystawienia dokumentu program domyślnie utworzy numer kolejny w serii.

Jeśli przyjmiemy numerację ręczną, wówczas można nadać dokumentowi w buforze inny, niż podpowiadany, numer. W tym przypadku dopuszczalna jest nieciągłość numeracji w serii. Program zawsze sprawdza czy numer dokumentu nie powtarza się i wyklucza takie sytuacje.

Jeśli przyjmiemy numerację półautomatyczną, wówczas w przypadku, gdy zmieniony numer spowoduje przerwę w numeracji w serii, program poprosi o podjęcie decyzji przez użytkownika.

6.Wybrać przycisk polecenia OK.