Ustalanie sposobu uzgadniania kartotek kontrahentów, pracowników i urzędów z odpowiednimi kartotekami programu Finanse i Księgowość
Ustawienie to ułatwia współpracę programów Handel oraz Finanse i Księgowość użytkowanych na tym samym komputerze lub w tej samej sieci. Bazy danych tych programów są rozdzielone, i aby wymiana informacji miedzy nimi przebiegała prawidłowo, konieczne jest uzgodnienie (synchronizacja) zawartości kartotek towarów, pracowników i urzędów.
Synchronizacja danych jest w całości przeprowadzana przez program Handel. Aby program mógł ją przeprowadzić, konieczne jest wskazanie plików zawierających dane opisujących firmę w programie Finanse i Księgowość: katalogu firmy, bazy kontrahentów, pracowników i urzędów. Brak wskazania oznacza, że odpowiednie kartoteki nie będą synchronizowane.
Aby ustalić sposób uzgadniania kartotek, należy:
1.Wybrać polecenie Ustawienia z menu Kartoteki lub kliknąć przycisk Ustawienia na pasku narzędziowym. Pojawi się okno do ustawiania parametrów programu
2.Na drzewku umieszczonym w prawej części tego okna wskazać pozycję Kartoteki FK. Kliknąć przycisk Edytuj. Przyciski Synchronizacja i Edytuj wymienią się na Zapisz i Anuluj.
3.Wskazać katalog firmy w programie Finanse i Księgowość oraz pliki baz danych kontrahentów, pracowników i urzędów. Przycisk w wierszu Katalog firmy otwiera okno wyboru katalogu, przyciski w wierszach Kontrahenci, Pracownicy, Urzędy otwierają okno wyboru pliku (pliki typu *.DAT).
4.Zaznaczyć odpowiednie pola wyboru
5.Aby zapisać wprowadzone ustawienie kliknąć przycisk Zapisz, aby anulować zmiany - przycisk Anuluj. Po wprowadzeniu zmian program wyświetla komunikat zalecający wykonanie synchronizacji baz.
6.Kliknąć przycisk Synchronizacja. Program zsynchronizuje odpowiednie kartoteki. Odtąd ich zawartość będzie synchronizowana zgodnie z wprowadzonymi ustawieniami.