Strona startowa

Drukuj

Rozpisz koszt na dokumenty przyjęcia

Na dokumencie zakupu, który jest powiązany z dokumentem o charakterze Przyjęcie wewnętrzne, można za pomocą menu kontekstowego wybrać polecenie Rozpisz koszt na dokumenty przyjęcia. W czasie wykonywania tej operacji następuje rozpisanie kosztu zakupu z kolejnych pozycji dokumentu zakupu pomiędzy rozliczające się z nimi pozycje dokumentów o charakterze Przyjęcie zewnętrzne według odpowiedniego algorytmu.

 

Jeśli dokument zakupu jest powiązany z dokumentem o charakterze PZ, to po wybraniu tej opcji następuje rozpisanie kosztu zakupu z kolejnych pozycji dokumentu pomiędzy odpowiednie, rozliczające się z nimi pozycje dokumentów PZ. Ma to miejsce dla wszystkich pozycji dokumentu zakupu, jeśli żaden z dokumentów magazynowych o charakterze PZ nie został pobrany do edycji oraz żaden z dokumentów magazynowych nie ma korekty w buforze. Jeśli natomiast do dokumentu PZ została wystawiona faktura wewnętrzna, to koszt zakupu będzie rozpisywany z pominięciem danego dokumentu PZ. Jeśli została wystawiona korekta do dokumentu PZ, to dalsze działanie programu w tym zakresie zależy od decyzji użytkownika. Program zapyta, czy rozpisywać koszt z dokumentu zakupu na dokumenty magazynowe PZ z pominięciem danej pozycji z dokumentu zakupu, czy też przerwać operację rozpisywania kosztu.

 

Zaktualizowane zostają ceny i wartości na powiązanych dokumentach PZ na podstawie wartości podanej w polu Koszt zakupu. Jeśli aktualizacja wartości PZ dla jakiejś pozycji dokumentu nie jest możliwa, to program informuje użytkownika o przyczynie i pyta o aktualizację pozostałych pozycji. Po skończeniu całej operacji wyświetlany jest raport informujący, które koszty i z których pozycji zostały rozpisane oraz w jakich wartościach; można go potem skopiować do pliku.

 

Warunki konieczne do spełnienia, by wszystkie pozycje dokumentu zakupu zostały ujęte w tej operacji:

Żaden z dokumentów magazynowych o charakterze Przyjęcie zewnętrzne nie został pobrany do edycji,

Żaden z dokumentów magazynowych o charakterze Przyjęcie zewnętrzne nie ma w buforze korekty,

Użytkownik musi mieć nadane prawo Automatyczna aktualizacja wartości PZ.

 

Po zakończeniu operacji rozpisywania kosztu pojawia się informacja o tym, które koszty i z których pozycji zostały rozpisane oraz na jakie pozycje i w jakich wartościach.

 

Jeśli dokument Przyjęcia zewnętrznego miał zrobioną korektę i korekta została wystawiona, to dalsze wykonanie operacji zależy od decyzji użytkownika - program pyta, czy rozpisywać koszt z dokumentu zakupu na dokumenty magazynowe o charakterze Przyjęcie zewnętrzne z pominięciem danej pozycji, czy raczej przerwać operację rozpisywania kosztu zakupu. W zależności od decyzji użytkownika, koszt może być rozpisany dla pozostałych pozycji dokumentu lub operacja zostaje przerwana.