Komunikaty obsługi bazy danych > Lista komunikatów > komunikat nr 7224 | | Drukuj |
Błąd występuje wówczas, gdy próbujemy aktywować nową lub dezaktywować starą licencje Pervasive. Problem wynika z niewystarczającego poziomu uprawnień użytkownika systemu Windows.
Aby rozwiązać problem uruchom silnik bazy Pervasive na koncie użytkownika Windows z uprawnieniami administracyjnymi. W tym celu:
1.Otwórz katalog instalacji Pervasive. Zazwyczaj jest to :
•Dla systemów x64 jest to C:\Program Files (x86)\Actian\PSQL\bin
•Dla systemów x86 jest to C:\Program Files\Actian\PSQL\bin
2.Uruchom plik pvkillwg.exe, aby zatrzymać silnik bazy danych Pervasive.
3.Kliknij prawym przyciskiem myszy na pliku w3dbsmgr.exe i wybierz Uruchom jako Administrator. Po uruchomieniu w prawym dolnym rogu powinna pojawić się ikona silnika Pervasive.
Po wykonaniu powyższych czynności aktywacja, dezaktywacja jak i naprawa uszkodzonej licencji będzie możliwa.
Zobacz też: