Contact Manager > Szczegóły kontaktu | | Drukuj |
Okno to umożliwia wprowadzanie, przeglądanie i modyfikowanie wszystkich danych związanych z kontaktem w zakresie zależnym od praw użytkownika. Okno jest podzielone na kilka zakładek, które są widoczne na oknie.
Przycisk na prawo od pola Kontrahent umożliwia podgląd okna kontrahenta, który jest wskazany w polu.
Przycisk Dodaj kontrahenta umożliwia dodanie kontrahenta bezpośrednio z okna kontaktu.
Usuwanie kontraktu wykonywane jest z widoku listy kontaktów (kartoteka Kontakty lub zakładka Osoby kontaktowe na oknie szczegółów kontrahenta).
Widok okna
Znajdujący się w prawym górnym rogu przełącznik przełącza tryb pracy z oknem:
•Wprowadzanie – tryb ręcznego wprowadzania wszystkich danych osoby kontaktowej.
•Pobieranie – program pobierze z serwisu GUS/KAS automatycznie dane kontaktu na podstawie wprowadzonego numeru NIP lub Regon.
Dane podstawowe
Zakładka prezentuje podstawowe informacje kontaktu:
•Imię
•Nazwisko
•Nazwa firmy – pełna nazwa kontrahenta.
•Kontrahent – nazwa kontrahenta w programie Handel.
•Tagi – umożliwia nadanie kontaktowi własnych tagów (klawisz Tab oraz Enter zatwierdza wprowadzenie tagu).
•Opiekun – użytkownik programu Handel przypisany jako opiekun kontaktu.
•Stanowisko – stanowisko osoby kontaktowej.
•NIP – numer NIP kontrahenta.
•Znacznik – umożliwia nadanie znacznika kontaktowi.
•Status – status kontaktu: Aktywny/Nieaktywny.
Zakładka Dane kontaktowe
Na zakładce można wprowadzić dane kontaktowe edytowanego kontrahenta, w skład listy definiującej kontakt wchodzą kolumny:
Typ – rozwijana lista wyboru rodzaju wprowadzanego sposobu kontaktu: Telefon służbowy, Telefon prywatny, E-mail, Fax i Inne.
Kontakt – pole edycyjne z możliwością wpisania kontaktu w zależności od wybranego Typu.
Główny – pole w, którym mamy możliwość zaznaczenia kontaktu jako główny. Możemy wybrać tylko jeden domyślny telefon, e-mail, fax oraz inne.
Uwagi – wprowadzamy uwagi dotyczące kontaktu.
Telefon i e-mail oznaczony jako główny będzie prezentowany na liście kontaktów w kolumnach Domyślny numer telefonu oraz Domyślny adres email.
Zakładka Dane adresowe
Umożliwia wprowadzenie danych adresowych kontaktu.
Zakładka Notatka
Umożliwia wprowadzenie notatki do danego kontaktu. Notatka posiada rozszerzone możliwości formatowania tekstu.
Zakładka Załączniki
W formie załącznika do zapisanych w programie kontaktów można dodać dowolne pliki.
Dodawanie kontrahenta z okna kontaktu
Aby dodać kontrahenta z okna kontaktu należy:
1.W oknie kontaktu w polu Nazwa firmy wpisz nazwę kontrahenta a następnie kliknij przycisk Dodaj Kontrahenta.
2.Zostanie wyświetlone okno Kontrahent. Wprowadzona nazwa firmy w oknie kontaktu zostanie wyświetlona na oknie kontrahenta w polu Nazwa kontrahenta i Kod kontrahenta.
3.Aby zapisać kontrahenta kliknij Zapisz, aby zrezygnować kliknij Anuluj.