Contact Manager > Kontakty

Drukuj

Kontakty

W tym oknie widoczne są dostępne dla użytkownika kontakty. Prezentowane są w formie listy zawierającej wskazane kolumny. Brak możliwości edycji danych bezpośrednio na wybranej pozycji.

 

Jeżeli użytkownik ma prawo dostępu jedynie do swoich kontaktów wtedy w całej aplikacji widzi jedynie kontakty dla których wskazany jest jako opiekun.

 

Pasek narzędziowy

btn_kontakty_01

Przycisk Nowy kontakt otwiera okno dodawania nowego kontaktu


btn_kontakty_02

Przycisk Zmień opiekuna otwiera okno zmiany opiekuna.


btn_kontakty_03

Przycisk Zaplanuj czynność otwiera okno dodawania czynności z wybranymi kontaktami.
Szczegóły czynności >>


btn_kontakty_04

Przycisk Utwórz ofertę otwiera okno dodawania oferty z wybranym kontaktem.


btn_kontakty_05

Uruchamia eksport listy kontaktów do pliku w formacie XLS lub CSV.


btn_kontakty_06

Uruchamia import kontaktów z pliku w formacie XLS lub CSV.

 

Poniżej listy znajduje się pole wyboru Pokaż nieaktywne, którego zaznaczenie umożliwia wyświetlenie nieaktywnych kontaktów. Domyślnie na liście prezentowane są kontakty aktywne.

 

Rejestracja nowego kontaktu

1.W oknie kontaktów kliknij przycisk Nowy kontakt w lewej części okna. Otworzy się okno nowego kontaktu.

 

img_hm_390

 

2.W polach:

Imię, Nazwisko podaj dane personalne kontaktu.

NIP wpisz numer identyfikacji podatkowej podatnika nadany przez urząd skarbowy.

Kontrahent (lista rozwijana z kontrahentami dostępnymi w systemie) można wybrać kontrahenta. Po wybraniu kontakt będzie połączony z kontrahentem i wyświetlany na liście kontaktów danego kontrahenta.
Wybrany Kontrahent wyświetlony zostanie w polu Firma (wówczas pole jest nieedycyjne). Jeśli kontrahent miał przypisany NIP zostanie od wyświetlony w polu NIP na oknie kontaktu (wówczas pole jest nieedycyjne).
Jeżeli Kontrahent nie zostanie wybrany możemy w polu Firma wpisać dane i dodać kontrahenta do bazy klikając przycisk btn_plus_cm.

Opiekun (lista rozwijana z użytkownikami, którzy mają dostęp do Contact Managera) użytkownik może wybrać opiekuna kontaktu. Domyślnie jest tam podpowiadany aktualny użytkownik.

Stanowisko można wpisać stanowisko kontaktu.

Ulica, Numer Budynku, Numer lokalu, Kod pocztowy, Poczta, Województwo (lista rozwijana z nazwami województw) i Miejscowość (lista rozwijana z nazwami miejscowości z możliwością ręcznego wprowadzenia nazwy miejscowości bezpośrednio w polu) wprowadź dane adresowe rejestrowanego kontaktu.

WWW wpisujemy adres www.

3.Kontaktlista prezentująca kontakty. Zawierająca kolumny: Rodzaj, Kontakt, Domyślny i Uwagi.

RodzajLista rozwijana z możliwością wyboru kontaktu: Telefon służbowy, Telefon prywatny, E-mail, Fax i Inne.

Kontaktpole edycyjne z możliwością wpisania kontaktu w zależności od wybranego rodzaju. W przypadku wybrania E-mail w polu wyświetlana jest ikona(koperta- link)

Domyślnypole w, którym mamy możliwość zaznaczenia kontaktu jako domyślny. Możemy wybrać tylko jeden domyślny telefon, e-mail, fax oraz inne.

Uwagiwprowadzamy uwagi dotyczące kontaktu.

4.W polu Notatka możemy wprowadzić notatkę do dodawanego kontaktu.

5.W polu Tagi mamy możliwość wpisywania tagów do kontaktu poprzez wprowadzenie znaków i zatwierdzenie przyciskiem Enter bądź ‘,’. Mamy również możliwość wybrania tagów z rozwijanej listy (lista zawiera tagi dostępne w bazie).

6.Aby zapisać dane nowego kontaktu kliknij przycisk Zapisz, aby anulować Zamknij.

 

Szczegóły kontaktu >>

 

Aby dodać kontakt należy wypełnić co najmniej jedno pole: Imię, Nazwisko, Kontrahent, Nazwa firmy, Numer telefonu lub E-mail.

 

hmtoggle_plus1Edycja kontaktu
hmtoggle_plus1Usuwanie kontaktu

 

Eksport listy kontaktów do pliku

Z menu kontekstowego listy kontaktów wybierz polecenie Eksportuj. Wskaż miejsce zapisu pliku na dysku, podaj nazwę pliku i zatwierdź przyciskiem Zapisz.

 

Zbiorcza zmiana opiekuna

1.Zaznacz na liście pozycje dla, których chcesz zmienić opiekuna a następnie kliknij przycisk Zmień opiekuna. Wyświetlone zostanie okno zmiany opiekuna.

2.Wybierz nowego opiekuna spośród listy aktywnych użytkowników i zatwierdź przyciskiem OK.

 

Dodawanie czynności

Aby dodać czynność z listy kontaktów należy:

1.Na liście kontaktów zaznacz jedną lub więcej pozycji a następnie kliknij przycisk Zaplanuj czynność.

2.Wyświetlone zostanie okno dodawania czynności z wybranymi kontaktami.

3.Uzupełnij brakujące dane.

4.Aby zapisać kliknij przycisk Zapisz, aby zrezygnować kliknij Anuluj.

 

Szczegóły czynności >>

 

Dodawanie oferty

1.Na liście kontaktów zaznacz wybraną pozycję (tylko jedną) a następnie kliknij przycisk Utwórz ofertę.

2.Wyświetlone zostanie okno dodawania oferty z wybranym kontaktem.

3.Uzupełnij brakujące dane.

4.Aby zapisać dane nowej oferty kliknij przycisk Zapisz, aby zrezygnować kliknij Anuluj.

 

Szczegóły oferty >>

 

Zobacz także:

Kontrahent