Wiadomości podstawowe > Użytkownicy | | Drukuj |
Symfonia Handel służy do wspomagania działalności gospodarczej firm handlowych i usługowych.
Wyróżnia się siedem ról, typowych dla takich firm:
Do szefa firmy należy ustalanie sposobu wykorzystania modułu, to znaczy:
•podział zadań między pracowników i przydzielanie praw użytkownikom
•określanie sposobów grupowania danych
•ustalanie wartości parametrów pracy dla firmy
•ustalanie wartości ustawień
Do księgowego należy ustalanie wartości wszystkich parametrów i ustawień wpływających na jego współpracę z modułem Finanse i Księgowość:
•sposobów księgowania poszczególnych typów dokumentów,
•sposobu wymiany informacji z modułem Finanse i Księgowość.
•symboli kont Kontrahentów, Towarów, Magazynów itp.
Do administratora należy administrowanie systemem komputerowym firmy, czyli:
•instalowanie i aktualizacja
•konfigurowanie drukarek
•tworzenie, usuwanie, dołączanie i odłączanie firm
•ustawianie wartości parametrów pracy firm i ustawień zgodnie ze wskazówkami szefa i księgowego
•archiwizacja i odtwarzanie danych firm
•import i eksport danych
Administrator Admin ma domyślnie wszystkie zdefiniowane w systemie prawa.
Do sprzedawcy należy :
•wystawianie dokumentów sprzedaży,
•wpisywanie do kartoteki nowych kontrahentów
Do kasjera należą następujące zadania:
•rozliczanie dokumentów handlowych
•wystawianie i rejestracja dokumentów finansowych,
Do magazyniera należą zadania związane z prowadzeniem gospodarki magazynowej
•sprawdzanie stanu magazynu,
•rozliczanie magazynu,
•inwentaryzacje,
•przyjmowanie i wydawanie towarów,
•wystawianie dokumentów magazynowych
Do zaopatrzeniowca należą zadania związane z zakupem towarów:
•sprawdzanie stanu magazynu,
•tworzenie zamówień,
•rejestracja dokumentów zakupu
Powyższe role mogą być łączone. Na przykład w firmie jednoosobowej wszystkie role będą spełniane przez właściciela; szef posiadający duże doświadczenie w pracy z komputerem może być administratorem, sprzedawca może być równocześnie kasjerem, magazynier - zaopatrzeniowcem, itp.