Jak to zrobić? > Listy przewozowe - klucz API

Drukuj

Listy przewozowe - klucz API

Aby wykorzystać w pełni funkcjonalność listów przewozowych należy wprowadzić klucz dostępu do API serwisu bliskapaczka.pl.

 

Instrukcja dla nowych klientów serwisu bliskapaczka.pl

Utworzenie konta w serwisie bliskapaczka.pl

Jeśli nie posiadasz jeszcze konta na serwisie bliskapaczka.pl wejdź na stronę https://bliskapaczka.pl/profil/rejestracja-bp i zarejestruj nowego użytkownika.

 

Po utworzeniu konta przejdź do panelu i sprawdź wszystkie dane w zakładce Ustawienia > Moje dane.

 

Nowe konto dla Klientów Symfonia.pl w bliskapaczka.pl posiada domyślny sposób płatności jako POSTPAID.

 

W integracji istnieje możliwość włączenia umowy własnej.

Aby włączyć odpowiednią opcję na koncie zapraszamy do kontaktu na adres [email protected] w wiadomości proszę wskazać na integrację z Symfonia.pl.

Warunki korzystania podlegają indywidualnym negocjacjom.

 

Uzyskanie klucza API

Aby wygenerować klucz API:

1.Przejdź do zakładki Narzędzia > Integracja.

2.Zaakceptuj regulamin API.

3.Kliknij w przycisk Wygeneruj klucz API.

img_bp_001

 

4.Skopiuj wygenerowany klucz API, aby w kolejnym kroku wprowadzić go do konfiguracji API w programie Handel.

 

Wprowadzenie klucza API w programie Handel

Skopiowany klucz API  należy wprowadzić w programie Handel jako Token API bliskapaczka.pl. Okno ustawień otwierane jest przyciskiem Klucz API z kartoteki Listy przewozowe (Ctrl+Shift+l).

 

img_hm_59

 

Wykonaj test połączenia i Zapisz ustawienia dla listów przewozowych.

 

Instrukcja dla obecnych klientów serwisu bliskapaczka.pl

Płatność postpaid, klucz API oraz umowa własna
Wyślij na adres [email protected] wiadomość o z prośbą o zmianę sposobu płatności na koncie na POSTPAID, wygenerowanie klucza API do integracjinp.:

 

Proszę o zmianę sposobu płatności na POSTPAID oraz wygenerowanie klucza API do integracji z symfonia.pl.

 

Numer konta klienta bliskapaczka.pl: ....................

 

W integracji istnieje możliwość włączenia umowy własnej.

Aby włączyć odpowiednią opcję na koncie zapraszamy do kontaktu na adres [email protected] w wiadomości proszę wskazać na integrację z Symfonia.pl.

Warunki korzystania podlegają indywidualnym negocjacjom.

 

Jako numer konta klienta podaj numer znajdujący się w górnej części ekranu po zalogowaniu do serwisu bliskapaczka.pl.

img_hm_61

 

Po uzyskaniu wszystkich informacji będziemy w stanie zweryfikować i odpowiednio

skonfigurować Twoje konto. Po wykonaniu dyspozycji otrzymasz e-maila z potwierdzeniem. Klucz do API będzie dostępny w serwisie bliskapaczka.pl w zakładce Narzędzia > Integracja (lub kliknij ten link>>). Klucz należy wygenerować i i skopiować do okna konfiguracyjnego Klucz API w programie Handel.

 

Aby samodzielnie wygenerować klucz API:

1.Przejdź do zakładki Narzędzia > Integracja.

2.Zaakceptuj regulamin API.

3.Kliknij w przycisk Wygeneruj klucz API.

img_bp_001

 

4.Skopiuj wygenerowany klucz API, aby w kolejnym kroku wprowadzić go do konfiguracji API w programie Handel.

 

Wprowadzenie klucza API w programie Handel

Skopiowany klucz API  należy wprowadzić w programie Handel jako Token API bliskapaczka.pl. Okno ustawień otwierane jest przyciskiem Klucz API z kartoteki Listy przewozowe (Ctrl+Shift+l).

 

img_hm_59

 

Wykonaj test połączenia i Zapisz ustawienia dla listów przewozowych.

 

Dodanie umowy własnej na bliskapaczka.pl

Zakładka Umowa własna daje możliwość aktywacji umowy zawartej z kurierem..

 

Aby dodać umowę własną z wybranym przewoźnikiem:

1.Zaloguj się do panelu bliskapaczka.pl

2.Przejdź do zakładki Narzędzia > Umowa własna.

3.Dla wybranego przewoźnika uzupełnij wymagane dane a następnie zapisz ustawienia.

 

Obsługa zleceń w ramach umowy własnej możliwa jest tylko w ramach integracji przez API. Koszt obsługi pojedynczego zlecenia wynosi 0,50 zł i podlega indywidualnym negocjacjom po kontakcie na [email protected]

 
Aby umowa własna działała prawidłowo należy pamiętać o szczegółach, które zostały podane poniżej dla każdego przewoźnika z osobna:
 

FedEx

1.Klient musi podać login (oznaczony jako płatnik na umowie), który ma formę 9 cyfr.

2.Klient musi podać hasło, które od FedEx otrzymuje jako klucz API, który ma formę ciągu znaków. Przykład: 57F3504BC796C3A82800111DFDDE7F08.

3.Klient musi skontaktować się z FedEx, aby na swoim koncie mieć uprawnienie „dodaj nadawcę gotówkowego”. Bez tego uprawnienia zlecenia nie zaawizują się na bliskapaczka.pl.

4.Podjazd kuriera zamawiany poprzez bliskapaczka.pl.

 

DPD

1.Klient musi zgłosić się do DPD po dane umowy własnej.

2.Pole Client channel służy do trackingu i w momencie gdy klient zgłasza się do DPD, przewoźnik musi to uruchomić po swojej stronie.

3.Podjazd kuriera zamawiany poprzez bliskapaczka.pl.

 

UPS

1.Klient musi zgłosić się do UPS po dane umowy własnej.

2.Podjazd kuriera zamawiany poprzez bliskapaczka.pl.

 

InPost

1.Klient musi zgłosić się do InPost po dane umowy własnej.

2.Należy poprosić o przypięcie konta do konta brokera Sendit w celu utworzenia przesyłek za pośrednictwem sendit.pl.

3.Podjazd kuriera zamawiany poprzez bliskapaczka.pl.

4.Dane do umowy własnej różnią się od danych logowania do menagera paczek na inpost.pl.

 

KONTAKT 

W każdej sprawie interwencji i reklamacji dotyczącej przesyłek należy kontaktować się na [email protected] lub dzwonić pod numer telefonu: (+48) 71 750 03 10 (infolinia dostępna w dni robocze, w godz. 8:00-16:00)