Jak to zrobić? > Księgowania - współpraca z modułem Finanse i Księgowość | | Drukuj |
Parametry księgowań
1.Otwórz okno kartoteki Ustawienia (menu Kartoteki > Ustawienia [Ctrl+U]). 2.Rozwiń pozycję Współpraca z FK > Parametry księgowań. 3.Wybierz jedną z kategorii Kontrahenci, Pracownicy, Towary, Urzędy. W ramce po prawej stronie okna wyświetli się lista zdefiniowanych dla tej kategorii parametrów księgowań. 4.Kliknij przycisk Wzorzec. Otworzy się okno prezentujące wzorce parametrów księgowania dla wybranej kategorii. 5.Kliknij przycisk Nowy. 6.Określ nazwę, skrót nazwy i wartość parametru dla nowego wzorca. 7.Kliknij przycisk Zapisz, aby zapisać wprowadzony wzorzec. |
1.Otwórz okno kartoteki Ustawienia (menu Kartoteki > Ustawienia [Ctrl+U]). 2.Rozwiń pozycję Współpraca z FK > Parametry księgowań. 3.Wybierz jedną z kategorii Kontrahenci, Pracownicy, Towary, Urzędy. W ramce po prawej stronie okna wyświetli się lista zdefiniowanych dla tej kategorii parametrów księgowań. 4.Kliknij przycisk Wzorzec. Otworzy się okno prezentujące wzorce parametrów księgowania dla wybranej kategorii. 5.Wybierz z listy wzorzec do usunięcia i kliknąć przycisk Usuń. System wyświetli okno informacyjne z prośbą o potwierdzenie operacji. 6.Aby usunąć wybrany wzorzec, kliknij przycisk Usuń. |
1.Otwórz okno kartoteki Ustawienia (menu Kartoteki > Ustawienia [Ctrl+U]). 2.Rozwiń pozycję Współpraca z FK > Parametry księgowań. 3.Wybierz jedną z dostępnych kategorii (Ogólne, Kontrahenci, Pracownicy, Towary, Urzędy). W ramce po prawej stronie okna wyświetli się lista zdefiniowanych dla tej kategorii parametrów księgowań. 4.Kliknij przycisk Nowy. W ramce po prawej stronie okna wyświetli się formularz definiowania parametru księgowania. 5.Określ nazwę, skrót nazwy i wartość parametru. 6.Kliknij przycisk Zapisz, aby zapisać wprowadzony parametr lub przycisk Anuluj, by zamknąć okno definiowania parametrów bez zapisywania zmian. |
1.Otwórz okno kartoteki Ustawienia (menu Kartoteki > Ustawienia [Ctrl+U]). 2.Rozwiń pozycję Współpraca z FK > Parametry księgowań. 3.Wybierz jedną z dostępnych kategorii (Ogólne, Kontrahenci, Pracownicy, Towary, Urzędy). W ramce po prawej stronie okna wyświetli się lista zdefiniowanych dla tej kategorii parametrów księgowań. 4.Wybierz z listy parametr, który chcemy usunąć, i kliknąć przycisk Usuń. System prosi o potwierdzenie operacji. |
Przypisywanie parametru księgowania do kontrahenta, pracownika, urzędu lub towaru : 1.W otwartym oknie kontrahenta, pracownika, urzędu lub towaru wybierz stronę Inne, klikając listek Inne u dołu okna. 2.Jeśli okno nie jest otwarte do edycji, kliknij przycisk Edytuj. 3.Z listy opuszczanej przyciskiem obok pola parametr wybierz nazwę odpowiedniego parametru. 4.Kliknij przycisk Zapisz, aby zapisać zmiany. |
Schematy księgowań
Handel zawiera wstępnie zdefiniowany wzorzec schematu księgowania dla każdej z kategorii dokumentów (Eksport, Import, Magazyn, Płatności, Sprzedaż, Zakup).
Wzorzec ten można modyfikować. Aby to zrobić, należy : 1.Otwórz okno kartoteki Ustawienia (menu Kartoteki > Ustawienia [Ctrl+U]). 2.Rozwiń pozycję Współpraca z FK > Schematy księgowań. 3.Wybierz jedną z dostępnych kategorii (Eksport, Import, Magazyn, Płatności, Sprzedaż, Zakup). W ramce po prawej stronie okna wyświetli się lista zdefiniowanych dla tej kategorii schematów księgowań. 4.Kliknij przycisk Wzorzec. Otworzy się okno opisujące wzorzec schematu księgowania dla wybranej kategorii dokumentów. 5.Kliknij przycisk Edytuj. Wyświetli się ramka opisująca zapisy księgowe tworzące wzorzec. 6.Wprowadź odpowiednie zmiany do definicji wzorca. 7.Aby zapisać wprowadzone zmiany kliknij przycisk Zapisz. |
1.Otwórz okno kartoteki Ustawienia (menu Kartoteki > Ustawienia [Ctrl+U]). 2.Rozwiń pozycję Współpraca z FK > Schematy księgowań. 3.Wybierz jedną z dostępnych kategorii. W ramce po prawej stronie okna wyświetli się lista zdefiniowanych dla tej kategorii schematów księgowań. 4.Kliknij przycisk Nowy. W ramce po prawej stronie okna wyświetli się formularz definiowania schematu księgowania. 5.Określ nazwę schematu księgowania oraz jej skrót umieszczany w dokumentach. 6.Określ nazwę schematu księgowania dla korekty. 7.Ustal treść opisującą księgowanie w module Finanse i Księgowość. 8.Utwórz zapisy księgowe, tworzące schemat. Dla każdego zapisu należy zdefiniować jego parametry. Parametry schematów księgowań >> |
1.Otwórz okno kartoteki Ustawienia (menu Kartoteki > Ustawienia [Ctrl+U]). 2.Rozwiń pozycję Współpraca z FK > Schematy księgowań. 3.Wybierz jedną z dostępnych kategorii W ramce po prawej stronie okna wyświetli się lista zdefiniowanych dla tej kategorii schematów księgowań. 4.Wybierz z listy schemat, który chcemy usunąć, i kliknąć przycisk Usuń. System prosi o potwierdzenie operacji. |
1.W dokumencie otwartym na stronie Inne wybierz nazwę odpowiedniego schematu z opuszczanej listy otwieranej kliknięciem przycisku obok pola księgowanie. 2.Kliknij przycisk OK. |
1.W dokumencie otwartym na stronie Towary kliknij przycisk obok pola ilość. Otworzy się okno Właściwości pozycji. 2.Z opuszczanej listy otwieranej kliknięciem przycisku obok pola księgowanie wybierz nazwę odpowiedniego schematu. 3.Kliknij przycisk OK. |