Jak to zrobić? > Kontrahenci > zmiana warunków sprzedaży | | Drukuj |
Operacja ta umożliwia zmianę warunków sprzedaży dla wybranych kontrahentów. Pole opcji z lewej strony tabeli umożliwia określenie, które z warunków zostaną zmienione. Wartości nie zaznaczone znakiem pozostają bez zmiany.
1.Należy wybrać polecenie Kontrahenci z menu Kartoteki lub przycisk Kontrahenci na pasku narzędziowym. Pojawi się okno kartoteki kontrahentów.
2.Zaznaczyć na liście tych kontrahentów, dla których chcemy zmienić warunki sprzedaży.
3.Wybrać przycisk Operacje i polecenie Zmiana warunków sprzedaży. Pojawi się okno, umożliwiające wprowadzenie zmian.
4.Jeśli kontrahenci będą korzystać z kredytowania, zaznacz pole limit kredytu i w polu kwota określić wartość tego limitu.
5.W polu Rejestr wybrać jeden ze zdefiniowanych rejestrów płatności.
6.W polu Forma płatności określić termin płatności dla wybranych kontrahentów (podpowiadany jest termin związany z wybranym rejestrem płatności).
7.W kolejnych polach Typ ceny ustalić typ (A, B, C lub D) i Rodzaj ceny (NETTO, BRUTTO) w jakich będą wystawiane dokumenty dla wybranych kontrahentów.
8.W polu rabat podać domyślny rabat.
9.Aby zapisać zmiany należy wybrać przycisk Zapisz, aby anulować zmiany - przycisk Anuluj.