Polecenie Kartoteki > Zlecenia otwiera okno zleceń na towary.
Kartoteka prezentuje listę zleceń zrobionych na dany towar. Do tworzenia zleceń używane są Receptury (okno Towar, przycisk Informacje). Każde ze zleceń jest oparte na jednej recepturze. Możliwe jest wyszukiwanie po wszystkich towarach (pole Towar w opcjach wyszukiwania).
Okno kartoteki
Z prawej strony okna znajdują się panele ułatwiające filtrowanie i grupowanie danych w kartotece:
•Wybory – panel umożliwia tworzenie i zapisywanie reguł filtrów dla prezentowanych w kartotece danych. Wybierz regułę z listy aby zastosować ją dla kartoteki.
Wybory - więcej informacji>>
•Katalogi – panel umożliwia utworzenie drzewa katalogów (do 8 poziomów), i pogrupowanie w nich elementów kartoteki. Element może być należeć tylko do jednego katalogu. Wybierz katalog aby wyświetlić w kartotece jego zawartość.
Katalogi - więcej informacji >>
•Rodzaje – panel umożliwia utworzenie definicji rodzajów. Ustawienia wprowadzone w aktualnie wybranej definicji rodzaju zostaną automatycznie wprowadzone w dodawanym elemencie kartoteki. Każdy element kartoteki może być przypisany tylko do jednego Rodzaju.
Rodzaje - więcej informacji >>
Zestawienie wybranych zleceń W zestawieniu prezentowane są: kod towaru, numer zlecenia, kod receptury, data, ilości (zlecona, wykonana, do wykonania). Opcją zestawienia jest podsumowanie. Zestawienie można też wykonać dla zleceń wybranych (zaznaczonych).
Zlecenia za okres Jest to zestawienie uwzględniające datę wystawienia, czyli wprowadzenia zleceń. Dostępne opcje to: zakres dat, podsumowanie, status (otwarte, zamknięte, wykonane, wszystkie), dział, użytkownik. Prezentuje kod towaru, numer zlecenia, kod receptury i datę, jednostkę miary i ilości z podziałem na: zleconą, wykonaną i do wykonania.
Zlecenia przeterminowane Są to zlecenia niezrealizowane w terminie. W zestawieniu prezentowane są: zlecenie, produkt, ilość wykonana, ilość do wykonania, ustalona data realizacji, data faktyczna (data wykonania dla zleceń wykonanych i data zamknięcia dla zleceń zamkniętych, dla pozostałych data pusta), ilość dni opóźnienia (dla zleceń otwartych różnica pomiędzy terminem wykonania a datą na którą jest zestawienie). Dostępne opcje to zakres dat – po dacie wystawienia lub dacie zamknięcia, przeterminowane na dzień, podsumowanie, status (otwarte, zamknięte, wykonane, wszystkie), dział i użytkownik.
Zlecenia zamknięte Są to zlecenia nie wykonane. W zestawieniu prezentowane są: kod towaru, numer zlecenia, data, termin wykonania, data zamknięcia, jednostka miary, ilości (zlecona, wykonana, do wykonania). Dostępne opcje w tym zestawieniu to zakres dat – po dacie wystawienia lub dacie zamknięcia, podsumowanie, dział i użytkownik.
Zestawienia wszystkie |
Ustawianie znacznika Operacja ta umożliwia przypisanie wybranym elementom kartoteki jednego ze zdefiniowanych znaczników graficznych. Znaczniki pozwalają na wyróżnianie elementów kartotek dokumentów, kontrahentów, towarów lub płatności, i tym samym łatwiejsze ich odnajdowanie. W Handlu jest zdefiniowanych 37 znaczników. Przy znaczniku można umieścić dowolny opis, opis ten jest dla każdej z kartotek inny.
Zmiana aktywności Na liście stanów aktywności należy wybrać aktywność dla wybranej grupy elementów kartoteki. Aby zatwierdzić wybór, należy wybrać przycisk OK.
Usuwanie dokumentów Aby usunąć grupę danych, należy zaznaczyć dane, które mają być usunięte, a następnie wybrać przycisk Operacje i polecenie Usuwanie. Pojawi się okno dialogowe, informujące o NIEODWRACALNOŚCI operacji usuwania danych oraz o danych, których usunięcie jest niemożliwe. Aby usunąć dane, należy wybrać przycisk OK. |
Zobacz także: