Ustawienia > Współpraca z modułami > Kartoteki FK > zakładka Kartoteki | | Drukuj |
Współpraca z modułem Finanse i Księgowość odbywa się przy pomocy wybranego Obiektu integracji (domyślnie komponent ten jest instalowany). Wersja wybranego obiektu integracji powinna odpowiadać wersji modułu Finanse i Księgowość.
W polu Współpraca z FK poprzez wybierz obiekt integracji odpowiadający wersji modułu Finanse i Księgowość.
Moduły Symfonia domyślnie pracują w ustawieniu Wspólnej bazy.
Z tym trybem współpracy związane są ustawienia:
Współpraca z FK: Synchronizacja dokumentów z FK za pośrednictwem Repozytorium Dokumentów - gdy zaznaczone synchronizacja dokumentów z modułem Symfonia Finanse i Księgowość będzie odbywała przed dekretację dokumentów w Repozytorium dokumentów. Gdy opcja jest odznaczona dokumenty zapisywane są bezpośrednio w buforze modułu Symfonia Finanse i Księgowość (takie ustawienie w połączeniu z zaznaczeniem opcji Tworzenie dekretacji: Automatycznie po wystawieniu umożliwia zautomatyzowanie wysyłki wystawionych dokumentów handlowych do bufora modułu FK). Opcja jest dostępna tylko przy współpracy w trybie wspólnej bazy.
Gdy zaznaczone w kartotece Sprzedaż i Zakup w dostępna będzie operacja Zapisz dekret w Repozytorium. W przeciwnym razie dostępna jest operacja Integracja z FK-a.
Pola Obiekt integracji, Serwer, Baza danych wypełniane są automatycznie.
Pole użytkownik FK W tym polu należy wskazać użytkownika, który będzie używany przez obiekt integracji do przesyłania dokumentów do bufora FK. Możliwe jest też ustawienie logowania na użytkownika zintegrowanego (aktualnie zalogowanego użytkownika Windows).
Tworzenie dekretacji Należy wybrać rodzaj dekretacji zaznaczając odpowiednie pole/pola. Po zaznaczeniu pola Automatycznie po wystawieniu dokumentu program zapisze dokument sprzedaży i w Handlu (z oznaczeniem 'kropką') i w Repozytorium Dokumentów (z załącznikiem z dekretacją). Jeśli pole nie jest zaznaczone, program zapisze dokument i w Handlu (bez oznaczenia) i w Repozytorium Dokumentów (bez załącznika z dekretacją). W kartotece Sprzedaż dostępna jest również operacja grupowej dekretacji dokumentów w Repozytorium Dokumentów.
|
W Symfonii dostępne są dodatkowe opcje wymiany danych w ramach systemu.
Tryb ten umożliwia wskazanie serwera i bazy danych programu Finanse i Księgowość do wymiany danych za pomocą mechanizmu replikacji.
Z tym trybem współpracy związane są ustawienia:
Współpraca z FK Serwer - podaj nazwę serwera SQL na którym znajduje się baza modułu finansowo-księgowego. Baza danych - podaj nazwę bazy danych modułu finansowo-księgowego. użytkownik FK - wskaż użytkownika, który będzie używany przez obiekt integracji do przesyłania dokumentów do bufora FK. Możliwe jest też ustawienie logowania na użytkownika zintegrowanego.
|
Z tym trybem współpracy związane są ustawienia:
Współpraca z FK Serwer - podaj nazwę serwera SQL na którym znajduje się baza modułu finansowo-księgowego. Baza danych - podaj nazwę bazy danych modułu finansowo-księgowego. użytkownik FK - wskaż użytkownika, który będzie używany przez obiekt integracji do przesyłania dokumentów do bufora FK. Możliwe jest też ustawienie logowania na użytkownika zintegrowanego.
|
Synchronizowane kartoteki
W tej grupie ustawień wybierz, które kartoteki będą synchronizowane.
Przy współpracy w modelu Wspólnej bazy oraz Osobnych baz z Replikacją, kartoteki Kontrahentów i Pracowników są wspólne dla Handlu i FK dlatego nie wymagają synchronizacji.
Przycisk Synchronizuj kartoteki uruchamia proces synchronizacji zawartości kartotek.
Automatyczne uzgadnianie danych kartotekowych - uzgodnienia nowych danych z modułu FK zostaną wykonane automatycznie, możliwe będzie również wybranie akcji Nadpisz lub Pozostaw w przypadku, gdy istnieją różnice w uzgadnianych danych. Uzgodnienie FK > Handel - określa kierunek uzgodnienia danych kartotek, dane modułu Handel zostaną zaktualizowane danymi z modułu Finanse i Księgowość. Uzgodnienie Handel > FK - określa kierunek uzgodnienia danych kartotek, dane modułu Finanse i Księgowość zostaną zaktualizowane danymi z modułu Handel.
Jeśli wybrane zostały oba kierunki uzgodnień, wtedy w pierwszej kolejności wykonywana jest synchronizacja FK --> Handel. |
Automatyczna synchronizacja
Włącz automatyczną synchronizację - gdy pole jest zaznaczone, wówczas moduł handlowy automatycznie uzgadnia dane zawarte we wskazanych kartotekach zgodnie z ustawieniami pól wyboru. Przed rozpoczęciem automatycznej synchronizacji należy wykonać pełną synchronizację danych.
W przypadku utraty połączenia:
•Wyloguj użytkownika z firmy - zaznaczenie pola dla zwykłego użytkownika powoduje wylogowanie go z firmy. Dla 'admina' możliwe jest opuszczenie firmy, wyłączenie synchronizacji bądź pozostawienie włączonej.
•Wyłączaj automatyczną synchronizację w całej firmie - dla każdego użytkownika daje możliwość kontynuacji pracy lub wyjścia z firmy.
Zmiany danych kartotekowych FK
Uzupełniaj kartoteki bieżącej firmy danymi z kartotek FK przy każdym otwarciu firmy - synchronizacja kartotek będzie wykonywana przy każdym zalogowaniu do firmy w module Handel (na podstawie danych modułu Finanse i Księgowość).
Aktualizuj dane kartotekowe bieżącej firmy przy każdym ich wykorzystaniu na podstawie danych z kartotek FK - aktualizacja danych w kartotekach programu Handel będzie wykonywana w momencie ich wykorzystania (na podstawie danych modułu Finanse i Księgowość).
Synchronizacja kartotek jest możliwa tylko wtedy, gdy Handel i Finanse i Księgowość są zainstalowane w tej samej sieci komputerowej.
Zmiany danych kartotekowych firmy
Umieszczaj automatycznie nowo utworzone dane kartotekowe bieżącej firmy w kartotekach FK - nowo dodane dane do synchronizowanych kartotek zostaną również dodane dla modułu FK.
Uaktualnij kartoteki FK przy modyfikacji danych kartotekowych bieżącej firmy - modyfikacje danych w synchronizowanych kartotekach zostaną również wykonane dla modułu FK.
Po włączeniu przez użytkownika automatycznej synchronizacji lub przy próbie synchronizacji, system w niektórych przypadkach usuwa dotychczasowe uzgodnienia. W takiej sytuacji pojawia się dodatkowe pytanie:
Zwykły użytkownik: ...system usunie dotychczasowe uzgodnienia. Czy kontynuować? z przyciskami:
•Kontynuuj
•Anuluj - synchronizacja nie zostanie wykonana
Użytkownik Admin: ...system usunie dotychczasowe uzgodnienia. Czy kontynuować? z przyciskami:
•Kontynuuj
•Pozostaw uzgodnienia - po wybraniu tej opcji pojawia się następny komunikat z pytaniem czy aby na pewno chcemy zsynchronizować dane wykorzystując dotychczasowe uzgodnienia - przyciski Tak/Nie
•Anuluj - synchronizacja nie zostanie wykonana
Zobacz także: