Wybór wydruku (dokumenty) > Tworzenie e-Faktury | | Drukuj |
Jeżeli kontrahent ma aktywną umową na wysyłanie e-faktur lub zaznaczony parametr pracy w trybie Zgody domniemanej, to po wystawieniu faktury przycisk Drukuj zmienia się na e-Faktura. W menu rozwijanym dostępnym po wybraniu tego przycisku dostępne są polecenia:
1. po wybraniu polecenia Operacje dla e-Faktury otwiera się okno Operacje w Repozytorium w którym można wygenerować plik w formacie PDF, utworzyć duplikat dokumentu (po jego wydrukowaniu) następnie podpisać i wysłać plik do klienta.
Operacje
Utwórz PDF w Repozytorium - zaznaczenie pola powoduje utworzenie wydruku w formacie pliku PDF
Utwórz duplikat - użytkownik z nadanym w module Administracja prawem Wystawianie duplikatów dokumentów sprzedaży (Prawa modułu Handel/Rodzaj: prawa do dokumentów handlowych) może utworzyć dokument o rodzaju Duplikat i powiązać go z dokumentem oryginalnym bez względu na to czy jednocześnie ma prawo do edycji dokumentów w Repozytorium Dokumentów.
Nie podpisuj - dokument nie zostanie podpisany.
Podpisz - dokument zostanie podpisany według ustawień Repozytorium Dokumentów (e-pieczęć, e-podpis.)
Podpisz i Wyślij - następuje wysłanie pliku do klienta.
Typ dokumentu do wysłania i podpisania - należy wybrać format pliku który zostanie podpisany: XML lub PDF.
Nazwa raportu W opuszczanym polu listy należy wybrać nazwę dokumentu, na podstawie którego będzie generowana e-faktura.
Opcje wydruku W ramce widoczna jest grupa ustawień pozycji które mogą się pojawić na wydruku.
Jednostka miary Należy wybrać jednostkę miary widoczną na wydruku.
Plik zawierający symbol graficzny Należy podać ścieżkę do pliku lub wpisać ją ręcznie.
Aby zatwierdzić zmiany należy wybrać przycisk OK. Aby zamknąć okno bez zatwierdzania zmian - Anuluj. |
Na tej zakładce można określić dane osoby wystawiającej i odbierającej dokument oraz tekst uwagi, która zostanie wydrukowana poniżej tekstu dokumentu.
Wystawiający Dane osoby, która wystawia dokument. Program podpowiada dane osoby, która zalogowała się w programie i faktycznie wystawiła dokument. Wpisane tu dane będą obowiązywały tylko w momencie drukowania dokumentu. W systemie będą nadal pamiętane dane osoby, która wystawiła dokument.
Odbierający Dane osoby, która odbiera dokument. Program podpowiada dane osoby zapisanej w kartotece kontrahentów jako ta, z którą się kontaktujesz. Wpisane tu dane będą obowiązywały tylko w momencie drukowania dokumentu.
Uwaga Tekst, który będzie drukowany na dokumencie. Będzie on wspólny dla wszystkich dokumentów takiego typu jak ten, na którym umieszczamy uwagę po raz pierwszy. Może to być uwaga grzecznościowa albo dowolny inny tekst potrzebny na dokumencie.
Stopka Można tu wpisać dowolny tekst, który zostanie zapamiętany dla danego typu dokumentu i będzie widnieć nad dotychczasowym napisem w stopce dokumentu. Czcionkę dla tekstu stopki można modyfikować. |
2. po wybraniu polecenia Szczegóły dokumentu w Repozytorium otwiera się okno modułu Repozytorium Dokumentów z informacjami o dokumencie i z przyciskiem Pokaż dokument otwierającym podgląd pliku.
3. jeżeli zapisany jest w Repozytorium Dokumentów wydruk dokumentu w PDF, to pojawia się opcja Podgląd dokumentu w Repozytorium. Po jej wybraniu dostępny jest podgląd wydruku e-faktury.