Contact Manager > Oferty | | Drukuj |
Kartoteka otwierana jest z paska nawigacji Contact Manager > Oferty, lub z menu Kartoteki > Oferty.
Na liście prezentowane są oferty do których zgodnie z uprawnieniami w systemie użytkownik ma dostęp.
Pasek narzędziowy
Otwiera okno wprowadzania nowej oferty.
Jeśli wybrany jest Rodzaj ze wtedy dodawana oferta będzie wstępnie wypełniona na jego podstawie. |
Rozwija menu wyboru operacji dostępnych w kartotece.
|
Otwiera okno wyboru szybkiego filtru według towaru. |
Zapisuje widoczną zawartość kartoteki do pliku MS Excel. |
Otwiera okno z listą pozycji ofert. |
Otwiera okno wyboru szablonu wydruku dla wybranej oferty. Po wyborze szablonu można otworzyć okno podglądu wydruku oraz wydrukować ofertę. |
Aktualizuje wyświetlaną zawartość kartoteki. Aktualizacja dotyczy zmian wprowadzanych przez innych użytkowników. |
Okno kartoteki
Z prawej strony okna znajdują się panele ułatwiające filtrowanie i grupowanie danych w kartotece:
•Filtry – panel umożliwia tworzenie i zapisywanie reguł filtrów dla prezentowanych w kartotece danych. Wybierz filtr aby zastosować go dla kartoteki.
Filtry - więcej informacji>>
•Rodzaje – panel umożliwia utworzenie definicji rodzajów. Ustawienia wprowadzone w aktualnie wybranej definicji rodzaju zostaną automatycznie wprowadzone w dodawanym elemencie kartoteki. Każdy element kartoteki może być przypisany tylko do jednego Rodzaju.
Rodzaje - więcej informacji >>
Szybkie wyszukiwanie w kartotece
Pole szybkiego wyszukiwania w kartotece, prócz prostego wyszukiwania wpisanej frazy we wszystkich polach wyświetlanej tabeli, umożliwia tworzenie bardziej złożonych kryteriów wyszukiwania.
Przycisk otwiera okno wyboru kolumn, w których wykonywane jest szybkie wyszukiwanie. Dostosowanie przeszukiwanych kolumn do wyszukiwanych danych poprawia jakość wyników i szybkość wyszukiwania.
Znaki "+", "-" oraz ":" służą do tworzenia złożonych kryteriów wyszukiwania.
Wpisywane kryteria wyszukiwania obsługiwane są w następujący sposób:
|
Powyżej tabeli z danymi kartoteki znajduje się rozwijana lista Układ kolumn. Użytkownik może definiować własne układy kolumn i dodawać je do listy w celu łatwego przełączania się pomiędzy nimi.
Edycja układu kolumn Widoczne kolumny oraz ich kolejność ustawiana jest w oknie Wybór kolumn otwieranym poleceniem menu kontekstowego Pokaż wybór kolumn dla nagłówka tabeli z danymi kartoteki.
W oknie Wybór kolumn można oznaczyć, które kolumny będą widoczne oraz metodą "przeciągnij i upuść" ustawić ich kolejność.
Na liście kolumn dostępne są również kolumny z polami zdefiniowanymi przez użytkownika (kartoteki dokumentów handlowych i magazynowych) oraz wymiarami analitycznymi (kartoteki kontrahentów i towarów).
Metodą "przeciągnij i upuść" kolejność kolumn można zmienić również bezpośrednio na tabeli w kartotece.
Zapisywanie definicji układu kolumn 1.Aby dodać aktualny układ kolumn do listy definicji kliknij przycisk . 2.W otwartym oknie Zapisywanie widoku nazwij dodawaną definicję. 3.Zatwierdź zmiany przyciskiem Zapisz.
Usuwanie definicji układu kolumn Aby usunąć aktualnie wybraną definicję kliknij przycisk . |
Rejestracja oferty
1.Kliknij przycisk Nowa oferta w lewej części okna lub wybierz polecenie z menu kontekstowego. Otworzy się okno nowej oferty.
2.W polu Kontakt (lista rozwijana z kontaktami dostępnymi w systemie) wybieramy kontakt. Jeżeli wybrany kontakt jest połączony z kontrahentem po wybraniu kontaktu kontrahent wyświetli się w polu z kontrahentem wówczas pole staje się nieedycyjne.
3.W polu Kontrahent (lista rozwijana z kontrahentami dostępnymi w systemie) wybierz kontrahenta.
4.W polu Temat można wpisać temat oferty.
5.W polach Data oferty i Data ważności domyślnie wyświetlana jest aktualna data z możliwością zmiany.
6.Jeśli dane dostawy będą inne niż dane kontrahenta należy odznaczyć pole Dane dostawy takie same jak dane kontrahenta. Po odznaczeniu na oknie zostaną wyświetlone dodatkowe pola dotyczące danych dostawy: Nazwa firmy, Ulica, Numer, Kod pocztowy.
7.W polu Dział prezentowany jest aktualny dział użytkownika.
8.W polach Rejestr i płatność wyświetlane są domyślne wartości przypisane do użytkownika z możliwością zmiany.
9.Aby wystawić ofertę w walucie innej niż PLN zaznacz pole Waluta. W dodatkowych polach: Waluta i Kurs waluty określ walutę i jej kurs.
10.Aby zapisać ofertę, kliknij przycisk Zapisz, aby zrezygnować kliknij Anuluj.
Edycja oferty
1.Wybierz z listy ofertę, której dane chcesz edytować i kliknij dwukrotnie lewym klawiszem myszy lub wybierz z menu kontekstowego Edytuj. Otworzy się okno wybranej oferty.
2.Wprowadź zmiany w danych oferty.
3.Aby zapisać zmiany kliknij przycisk Zapisz, aby anulować kliknij Zamknij.
Cena artykułu zależy od dużej ilości zmiennych. Po zmianie typu ceny, czy cena netto/brutto kontrahenta, karty oferty, gdy cena jest inna niż obecnie zarejestrowana wyświetlone zostaje okno z pytaniem o przeliczenie oferty.
Podgląd listy ofert dla kontrahenta
Aby obejrzeć oferty dla kontrahenta można skorzystać polecenia Pokaż listę ofert dla kontrahenta, dostępnego w menu kontekstowym w oknie kontrahenta.
Nad listą znajdują się przyciski umożliwiające wykonywanie akcji:
Nowa oferta – wyświetla okno dodawania nowej oferty z wypełnionym kontrahentem.
Filtruj – ten przycisk umożliwia zaawansowane wyszukiwanie ofert według kryteriów.
Podwójne kliknięcie na wybranej pozycji powoduje przejście do okna edycji oferty.