Kartoteka otwierana jest z paska nawigacji Zamówienia > Rezerwacje, lub z menu Kartoteki > Rezerwacje (Ctrl+Shift+W).
Pasek narzędziowy
Przycisk służy do wprowadzania nowych dokumentów. |
Rozwija menu dostępnych dla kartoteki operacji eksportu danych.
Eksport do excela Zapisuje widoczną zawartość kartoteki do pliku MS Excel.
Eksport danych Umożliwia zapisanie danych wybranych elementów kartoteki do pliku tekstowego. Więcej informacji >> |
Aktualizuje wyświetlaną zawartość kartoteki. Aktualizacja dotyczy zmian wprowadzanych przez innych użytkowników. |
Okno kartoteki
Z prawej strony okna znajdują się panele ułatwiające Filtry umożliwiający tworzenie i zapisywanie reguł filtrów dla prezentowanych w kartotece danych. Wybierz filtr aby zastosować go dla kartoteki.
Filtry - więcej informacji>>
Aby zaznaczyć wszystkie widoczne elementy kartoteki można kliknąć w nagłówek pierwszej kolumny lub użyć skrótu Ctrl+A. W menu kontekstowym dostępne są również polecenia Zaznacz wszystkie oraz Odwróć selekcję.
Szybkie wyszukiwanie w kartotece
Pole szybkiego wyszukiwania w kartotece, prócz prostego wyszukiwania wpisanej frazy we wszystkich polach wyświetlanej tabeli, umożliwia tworzenie bardziej złożonych kryteriów wyszukiwania.
Przycisk otwiera okno wyboru kolumn, w których wykonywane jest szybkie wyszukiwanie. Dostosowanie przeszukiwanych kolumn do wyszukiwanych danych poprawia jakość wyników i szybkość wyszukiwania.
Znaki "+", "-" oraz ":" służą do tworzenia złożonych kryteriów wyszukiwania.
Wpisywane kryteria wyszukiwania obsługiwane są w następujący sposób:
|
Powyżej tabeli z danymi kartoteki znajduje się rozwijana lista Układ kolumn. Użytkownik może definiować własne układy kolumn i dodawać je do listy w celu łatwego przełączania się pomiędzy nimi.
Edycja układu kolumn Widoczne kolumny oraz ich kolejność ustawiana jest w oknie Wybór kolumn otwieranym poleceniem menu kontekstowego Pokaż wybór kolumn dla nagłówka tabeli z danymi kartoteki.
W oknie Wybór kolumn można oznaczyć, które kolumny będą widoczne oraz metodą "przeciągnij i upuść" ustawić ich kolejność.
Na liście kolumn dostępne są również kolumny z polami zdefiniowanymi przez użytkownika (kartoteki dokumentów handlowych i magazynowych) oraz wymiarami analitycznymi (kartoteki kontrahentów i towarów).
Metodą "przeciągnij i upuść" kolejność kolumn można zmienić również bezpośrednio na tabeli w kartotece.
Zapisywanie definicji układu kolumn 1.Aby dodać aktualny układ kolumn do listy definicji kliknij przycisk . 2.W otwartym oknie Zapisywanie widoku nazwij dodawaną definicję. 3.Zatwierdź zmiany przyciskiem Zapisz.
Usuwanie definicji układu kolumn Aby usunąć aktualnie wybraną definicję kliknij przycisk . |
Jeśli w ustawieniach Parametry pracy > Widoczność kartotek i formatek wybrano dla kartoteki Klasyczny widok wtedy okno prezentowane będzie w układzie dostępnym przed wersją 2019.2 modułu Handel.
Widok kartoteki we wcześniejszej wersji (przed 2019.2)
W oknie tym prezentowane są informacje dotyczące rezerwacji wybranego towaru dla wszystkich kontrahentów, zarówno rezerwacji wprowadzanych przez dokumenty sprzedaży i wydania z magazynu (automatycznych) jak i wprowadzanych bezpośrednio przez użytkownika. Można tu wprowadzać, modyfikować i usuwać rezerwacje użytkownika; rezerwacje automatyczne można jedynie modyfikować i usuwać (są one tworzone automatycznie przy wystawianiu dokumentów rozchodowych).
W tabeli po prawej stronie widoczne są rezerwacje ręczne - wprowadzane bezpośrednio przez użytkownika (można tu wprowadzać nowe rezerwacje, usuwać je lub modyfikować już istniejące) oraz tworzone automatycznie przez system podczas wystawiania dokumentów rozchodowych. Rezerwacje automatyczne można tylko modyfikować lub usuwać.
Nowa Kliknięcie tego przycisku otwiera okno Nowy: rezerwacja towaru umożliwiając wprowadzenie nowej rezerwacji.
Usuń Usuwanie wybranych rezerwacji.
Nagłówek Dla każdej rezerwacji automatycznej podane są następujące informacje: Towar, Kontrahent, Termin, Ilość, Jm, Ilość jm.d., Jm domyślna, Cena ±, Cena jm. d., Wartość, Dokument, Magazyn. W zależności od ustalonego rozmiaru okna część tych informacji może być niewidoczna. Aby uwidocznić wszystkie kolumny, należy stanąć kursorem w dowolnym polu nagłówka i wybrać pozycje z menu kontekstowego.
Lista rezerwacji Podwójne kliknięcie wybranej (podświetlonej) pozycji (lub wciśnięcie klawisza Enter) otwiera okno Rezerwacja towaru. Podwójne kliknięcie nazwy towaru otwiera okno z danymi towaru. |
Zobacz także:
okno Rezerwacja towaru