Gospodarka magazynowa > Wprowadzanie dokumentu magazynowego > Przyjęcie do magazynu (PZ) | | Drukuj |
|
Na zakładce znajdują się wszystkie podstawowe dane dokumentu.
Wprowadzając dokument zamówienia obcego na zakładce Dane podstawowe: 1.W polu Typ dokumentu ustaw jakiego rodzaju dokument wprowadzasz. Zależnie od wybranego rodzaju mogą być dostępne dodatkowe pola, np. dla dokumentów w walucie dostępne są pola wyboru waluty i kursu. 2.Następnie w polu Seria wybierz serię numeracji dokumentu. Na podstawie tego ustawienia podpowiadany jest Numer dokumentu. 3.Wybierz kontrahenta dla którego rejestrowany jest dokument. Można to zrobić na klika sposobów:
Przycisk otwiera okno szczegółów wybranego kontrahenta.
4.W polu Odebrane przez wprowadź imię i nazwisko odbiorcy. 5.W polu Opis dokumentu wybierz opis dokumentu. Aby dodać nowy opis kliknij przycisk . 6.Podaj datę wystawienia, datę operacji i termin rozliczenia. Domyślnie podpowiadana jest bieżąca data. 7.Sprawdź czy podpowiedziany został prawidłowy Magazyn dla dokumentu. 8.Aby dodać pozycję towarową kliknij w polu kolumny Towar, a rozwinie się lista towarów. Wybierz towar z listy, aby użyć go wybranej pozycji dokumentu.
Pokaż towary o stanach zerowych – przełącza wyświetlanie na liście towarów o zerowych stanach handlowych. Magazyn – rozwijana lista wyboru magazynu, z którego wybierany jest towar.
Aby łatwiej odszukać towar można wpisać część jego kodu, nazwy, typu lub kodu paskowego w polu Szukaj a lista zostanie przefiltrowana pod kątem podanego kryterium.
Na prawo od nazwy towaru znajduje się przycisk otwierający jego okno podglądu oraz edycji.
Po wybraniu towaru pojawi się na liście kolejny pusty wiersz umożliwiający kontynuowanie wprowadzania pozycji towarowych. Kliknięcie w przycisk / (zwiń / rozwiń) umożliwia przełączenie wyświetlania danych podstawowych dokumentu zwiększając miejsce dla tabeli pozycji dokumentu.
9.Dla wprowadzonych pozycji towarowych można: •wprowadzić Ilość, •wprowadzić Opisu towaru, •Otworzyć okno właściwości pozycji klikając w .
10.Po wprowadzeniu danych dokumentu można go wystawić lub zapisać do bufora. Aby wystawić dokument kliknij przycisk Wystaw. Dokumenty zapisane do bufora można wystawić w kartotece za pomocą operacji Wystawianie dokumentów, lub otwierając je ponownie do edycji i klikając przycisk Wystaw. |
Zakładka wyświetla listę pól zdefiniowanych przez użytkownika, dla danego rodzaju dokumentu. Zakładka nie jest widoczna jeśli nie ma pól, które mogła by zaprezentować.
Pierwsze trzy pola własne umieszczane są na panelu danych podstawowych dokumentu.
Uzupełnione wartości pól zostaną zapisane wraz z dokumentem.
Pojawiające się tu pola definiowane są w ustawieniach Własne pola, oddzielnie dla poszczególnych rodzajów dokumentów. |
Zakładka prezentuje grupy danych:
Kontrahent W tej części prezentowane są dane kontrahenta wybranego na zakładce Dane podstawowe.
Inne Ta grupa zawiera dodatkowe dane klasyfikujące dokument w kartotece: •Znacznik – rozwijana lista wyboru znacznika dokumentu. •Rodzaj dokumentu – rozwijana lista wyboru zdefiniowanych dla kartoteki rodzajów dokumentów. •Katalog – drzewko wyboru katalogu zapisu dokumentu. Domyślnie ustawiany jest katalog aktualnie wybrany w kartotece. •Księgowanie – rozwijana lista wyboru schematu księgowania dokumentu. •Rezerwacja – prezentuje domyślny tryb rezerwacji dla typu dokumentu (WZ). |
Zakładka prezentuje dokumenty bezpośrednio powiązane z otwartym dokumentem.
Dokumenty pogrupowane są według ich rodzajów. Aby otworzyć dokument powiązany kliknij na nim dwa razy.
Na zakładce Dokumenty powiązane nie prezentowane są dokumenty typu Inne. |
Zakładka umożliwia dołączenie do dokumentu dowolnych plików.
W kolumnie Opis można samodzielnie opisać poszczególne załączniki.
Dołączone pliki są przechowywane w bazie danych firmy.
Przyciski: Dodaj – otwiera okno dodawania pliku. Aby plik został zapisany należy dokument wystawić lub zapisać do bufora. Usuń – usuwa wybrany plik. Plik przeznaczony do usunięcia zostanie na liście przekreślony. Aby wykonać operację usunięcia z pliku bazy należy dokument wystawić lub zapisać do bufora. Zapisz na dysku – umożliwia zapisanie pliku na dysku. Otwórz – otwiera plik w domyślnym dla niego programie. |
Zakładka umożliwia zanotowanie własnych uwag i informacji do dokumentu.
Na pasku narzędziowym dostępne są funkcje typowe dla prostego edytora tekstowego.
Treść notatki wprowadzonej w Klasycznym widoku okna nie jest kompatybilna i nie będzie tutaj widoczna. |
Dodatkowe polecenia dostępne są w menu podręcznym otwieranym prawym przyciskiem myszy. Dla dokumentu dostępne są następujące polecenia:
Dodaj wiele pozycji Otwiera okno kartoteki Towarów w trybie umożliwiającym wybranie i dodanie do dokumentu wielu towarów. Aby dodać towary oznacz je w pierwszej kolumnie i kliknij Użyj lub Użyj i zamknij.
Dekretacje Otwiera okno prezentujące dekretacje księgowe zdefiniowane dla bieżącego dokumentu.
Usuń pozycje Usuwa zaznaczone w pierwszej kolumnie pozycje towarowe. |
Znajdujący się w lewym dolnym rogu odnośnik Pokaż klasyczny widok okna zapisuje dokument do bufora i przełącza widok okna dokumentu do układu stosowanego przed wersją 2019.1 modułu Handel.
Aby po przełączeniu widoku wyświetlić dokument ponownie w nowym układzie, należy go zapisać i ponownie otworzyć.